کد خبر: 882854
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رئيس جمهور در نشست سران سه قوه:
صهیونیست‌‌ها پشت ماجراجویی‌‌هایی هستند که به وسیله برخی کشور‌‌ها می‌بینیم و برخی قدرت‌‌ها مانند امریکا نیز از این ماجراجویی‌‌ها حمایت می‌کنند.
صهيونيست‌ها پشت همه ماجراجويي‌هاي منطقه هستنددکتر روحانی شامگاه‌‌‌شنبه پس از پایان نشست سران سه قوه در تشریح محورهای این نشست گفت: کمک‌رسانی بیشتر به زلزله‌زدگان، بودجه سال ۹۷، حل مشکل سپرده‌گذاران و مسائل منطقه‌ای به ویژه دستاوردهای نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در سوچی درباره آینده منطقه و سوریه مهم‌‌ترین محورهای گفت‌وگوی نشست سران سه قوه بود. 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روحانی در حالی که رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه وی را همراهی کردند، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایه‌های اساسی داعش نابود شده است، گفت: راه طولانی برای مبارزه با تروریسم ادامه دارد. 

روحانی افزود: کسانی که تروریسم را در منطقه ایجاد کردند به آسانی دست از آن بر نمی‌دارند و ما باید با حفظ هوشیاری تلاش خود را در این زمینه افزایش دهیم. منطقه در شرایط و موفقیت‌های خوبی است اما مشکلاتی نیز وجود دارد.  روحانی افزود: ملت، ارتش و حامیان سوریه در برابر تروریسم موفق شدند. 

وی گفت: جلسه سران سه قوه برای هماهنگی و تسریع در امور است و اینکه کار‌‌ها را به سرعت پیش ببریم. رئیس‌جمهور درباره نشست سوچی روسیه نیز افزود: در این نشست توافق شد که باید در میدان با تروریسم مبارزه کنیم. 

روحانی گفت: درباره وضع سوریه و آینده این کشور و قانون اساسی جدید آن، سه کشور ایران، روسیه و ترکیه تصمیماتی گرفتند. وی افزود: هماهنگی برای ثبات در منطقه برای ما اهمیت دارد.  روحانی گفت: صهیونیست‌‌ها پشت ماجراجویی‌‌هایی هستند که به وسیله برخی کشور‌‌ها می‌بینیم و برخی قدرت‌‌ها مانند امریکا نیز از این ماجراجویی‌‌ها حمایت می‌کنند. وی افزود: کشورهای منطقه اگر مشکلی دارند میان خود حل و فصل کنند و احساس نکنند منطقه با سلاح و حمایت صهیونیست‌‌ها روی آرامش و خوشی را می‌بیند. 

رئیس‌جمهور گفت: آرامش در سایه همکاری کشورهای منطقه است. روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از روش‌های گوناگونی در مسائل منطقه می‌تواند استفاده کند اما سیاست آن تعامل و مذاکره است. وی با اشاره به مسائل لبنان نیز گفت: مردم لبنان بر مسائل و مشکلات همچون مردم عراق فائق آمدند. 
روحانی افزود: امیدواریم شاهد صلح و ثبات در منطقه برای امیدآفرینی و توسعه برای ملت‌‌ها باشیم. وی گفت: در نشست سران سه قوه تأکید شد برای رونق اقتصادی کشور هماهنگی و رفع موانع فعالیت‌های اقتصادی بیش از پیش انجام شود.
‌    
ایران در کنار سوریه خواهد ماند
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی «بشار اسد» رئیس‌جمهور عربی سوریه، با تأکید بر ضرورت تداوم مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه، تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم، همچنان در کنار مردم و دولت سوریه خواهد ماند. 
دکتر حسن روحانی عصر‌‌‌شنبه در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک پیروزی‌های اخیر مردم و دولت سوریه و حامیان آنان بر تروریست‌‌ها و فروریختن پایگاه‌های اصلی گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه، گفت: برخی از قدرت‌های غربی و اذناب آنها در منطقه فکر می‌کردند که داعش، یا عراق و سوریه را تصرف می‌کند و یا اینکه سال‌‌ها می‌تواند دراین منطقه و در راستای منافع آنها، جنایت کرده و ویرانی به بار آورد. 

روحانی با تأکید بر اینکه دو ملت ایران و سوریه در این مبارزه چند ساله در کنار یکدیگر کار بزرگی را به ثمر رساندند، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده مشارکت فعال در روند بازسازی سوریه است.  روحانی با تأکید بر اینکه آینده سوریه را ملت بزرگ سوریه باید بدون دخالت بیگانگان تعیین کند، افزود: آنهایی که فکر می‌کنند در خلأ قدرت در سوریه می‌توان برای آینده سوریه فکر کرد، سخن غیرعملی می‌گویند و برای برداشتن گام‌های بعدی، باید حاکمیت دمشق قوی‌تر از همیشه باشد تا بتواند این مرحله گذار را به خوبی طی کند. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران در گام‌های سیاسی دولت سوریه نیز در کنار این کشور خواهد بود، گفت: در عین حال معتقدیم که معارضین دولت سوریه نیز باید از این فرصت مناسب استفاده درست کنند و در آینده سوریه بر مبنای جایگاه خود، سهم داشته باشند. رئیس‌جمهور همچنین به اظهارات سخیف یکی از مقام‌های کشورهای منطقه علیه ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح، ثبات و برادری و امنیت در کل منطقه است و در همین راستا، اعتقاد داریم که اگر برخی از سران کشورهای عربی چنین بی‌تجربه سخن می‌گویند، به نمایندگی از مردم خود حرف نمی‌زنند. 

روحانی با بیان اینکه‌ «این سخن از عجایب است که کشوری در منطقه ما ملت ایران را دشمن و رژیم صهیونیستی را دوست خود تلقی کند»، اظهارداشت: متأسفانه مقام‌های ناپخته برخی از کشورهای منطقه، گاهی سخنانی می‌گویند که عین سخنان رژیم صهیونیستی است. رئیس‌جمهور سوریه نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با سوریه گفت: ملت و دولت سوریه قدردان تلاش‌های ملت و دولت ایران هستند. رئیس‌جمهور سوریه همچنین خواهان مشارکت فعال ایران و شرکت‌های بخش خصوصی کشورمان در روند بازسازی کشورش شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار