کد خبر: 882842
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
سخنان عبدالله نوري، فعال سياسي اصلاح‌طلب در جمع دانشجويان و تأكيد او بر مطالبه‌گري دانشجويان از رئيس‌جمهور روز گذشته بازتاب پررنگي در روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب داشت. گويا همه آنقدر از رئيس‌جمهور دلشان پر است كه اين تشويق به مطالبه‌گري را حرف دل خود دانستند. عبدالله نوري گرچه به سياق همه حاميان روحاني، معتقد است كه دولت روحاني با مشكلات بسياري مواجه است، اما در عين حال مي‌گويد سوال كنيد كه وعده‌هاي انتخاباتي چه شد: «جامعه بايد مطالبات خود و ‏وعده‌هاي رياست محترم جمهور را ‏پيگيري كند و شما دانشجويان مي‌توانيد با تشكيل كميته‌هايي، يك ‏فهرست از وعده‌ها و ‏برنامه‌هاي انتخاباتي رئيس‌جمهوري و همچنين برنامه‌هايي را كه وزرا با ارائه آنها از ‏‏مجلس رأي اعتماد گرفتند، تهيه و بررسي كنيد كه هريك از اين وعده‌ها و برنامه‌ها در ‏چه وضعيتي قرار ‏دارد و به صورت مستمر، اين انتظارات را مشفقانه به دولت گوشزد ‏كنيد»‏. او با تأكيد بر اينكه دانشگاه بايد با پويايي خود، جامعه را به سمت رشد و تعالي به حركت دربياورد، گفت: «شما بايد پيوسته ‏سؤال كنيد كه تحقق ‏حقوق مردم در قانون اساسي به كجا رسيد؟ وعده‌هاي انتخاباتي ‏درباره زنان و جوانان و اقليت‌ها چه شد؟» زمزمه‌هاي اصلاح‌طلبان بلند شده كه دولت به وعده‌هاي انتخاباتي بي اعتنا شده و چون ديگر خود را نيازمند به رأي نمي‌بيند، تلاشي براي تحقق وعده‌هاي انتخاباتي‌اش نمي‌كند. 

اصغرزاده: پرونده دولت در مبارزه با فساد خالي است
ابراهيم اصغرزاده، فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت و گويي با روزنامه آفتاب يزد گفته كه «دولت روحاني نتوانسته يا نخواسته است قدمي موثر در راه از ميان برداشتن فساد «شوق غارت»، «مال خودسازي»، «خويشاوندسالاري» و انحصارطلبي خواص و نورچشمي‌ها بردارد. مگر چقدر زمان داريم». سايت مشرق نوشته كه بر اساس نظرسنجي مركز پژوهش‌هاي مجلس از ۲۶۱ تشكل اقتصادي، شاخص فساد اقتصادي در سال ۱۳۹۵ به اوج خود رسيد. آمارهاي فوق به خوبي نشان مي‌دهد كه دولت يازدهم بر خلاف شعارهاي فسادستيزانه، در مهار مفاسد اقتصادي توفيقي نداشته و سوءمديريت‌هاي چهار سال اخير سبب بدتر شدن اوضاع هم شده است. غارت ۱۲‌هزار ميلياردي برخي وابستگان به طيف اصلاح‌طلب از صندوق ذخيره فرهنگيان، تنها بخشي از فساد در دولت يازدهم است. 

اگر سخنان عبدالحميد را ديگران گفته بودند
سخناني كه مولوي عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان در مورد علت وقوع زلزله عنوان كرده، باعث دلخوري مردمي شده كه در زمان‌هاي مختلف در شهرشان زلزله‌اي آمده است. او در خطبه‌هاي نمازجمعه اخير عامل زلزله سرپل ذهاب يا بم را گناهان مردم دانسته و گفته كه اگر در زلزله‌هاي قبلي به جاي بحث بر سر گسل‌ها و علل دنيايي، مردم را دعوت به توبه كرده بوديم، اين زلزله جديد اتفاق نمي‌افتاد.  طبيعتاً بيان خام مسائل ديني يا گنهكار دانستن مردم يك منطقه به طور عام راه خوبي براي نصيحت و موعظه مردم نيست و فقط به توهين به مردم و دلخوري از آنها مي‌انجامد. اما نكته جالب آنكه كه رسانه‌هاي اصلاح‌طلب كه همواره سخنان مولوي عبدالحميد را با فونت درشت! منعكس مي‌كنند، ديروز به طور هماهنگ اين سخنان را سانسور كردند! دوگانگي ديگر اصلاح‌طلبان اين است كه اگر هر كدام ديگر از ائمه جمعه چنين سخناني را گفته بودند، امروز و روزهاي آينده، صفحه يك روزنامه‌ها و سايت‌هاي اصلاح‌طلب صحنه حمله كلامي و تخريب شخصيتي آنها بود، ولي حالا سكوت كردند و گذشتند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار