کد خبر: 882677
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
235 كشته و 100 زخمی در حمله تروریستی به مسجدي در سینا
در پی حمله تروریستی به مسجدی در استان سینا در مصر235 تن كشته و 100 تن دیگر زخمی شدند. گفته می‌شود حال برخی از مجروحان وخیم است و احتمال افزایش كشته‌‌ها وجود دارد. وزارت بهداشت در این منطقه حالت فوق‌العاده اعلام كرده است.
چند فرد مسلح روز جمعه با حمله به مسجد «الروضه‌» در شهر العریش در استان سینا به سمت نمازگزاران شلیك كردند كه طی آن بیش از 300تن كشته و زخمی شدند. تروریست‌‌ها ابتدا با یك حمله انتحاری در داخل مسجد دهها تن را كشتند و پس از آن افرادی را كه از داخل مسجد خارج شدند به رگبار بستند. تروریست‌‌ها همچنین خودروهای ساکنان شهرک الروضه را در اطراف مسجد به آتش کشیدند و مسیرهای منتهی به این شهرک را بستند. به گزارش شبکه اسکای نیوز، مسئولان امنیتی مصر اعلام کردند که در مجموع 235 تن در این حمله کشته شده‌اند و بیش از 100 تن نیز زخمی هستند که تعدادی از نظامیان مصری نیز در بین کشته شدگان ديده‌ مي‌شوند. همچنان پیش‌بینی می‌شود که این رقم افزایش پیدا کند. مهاجمان مسلح سوار بر چند خودرو به این مسجد حمله کرده‌اند و سپس موفق به فرار شده‌اند. ارتش مصر هم اعلام کرد در تعقیب عاملان حمله است. تروریست‌‌‌ها مسجد را با چهار خودرو محاصره کرده و به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند.

به گزارش روزنامه الیوم السابع، پس از این حمله مسلحانه، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر با برگزاری نشستی امنیتی، اوضاع امنیتی کشورش را بررسی کرد. السیسی همچنین به خاطر این حمله تروریستی سه روز عزای عمومی اعلام کرده است. وزارت بهداشت مصر در پی این حمله وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. نیروهای مسلح مصر در شمال صحرای سینا به حال آماده‌باش درآمدند. همچنین بیمارستان‌های بئر العبد و العریش در شمال سینا در آماده‌باش کامل هستند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما پیش از این بار‌‌ها گروه داعش با حمله به كلیساهای مصر صد‌‌ها تن را به خاك و خون كشیده بود. صحرای سینا از اکتبر 2014 تاکنون تحت تدابیر شدید امنیتی باقی مانده است. این منطقه طی چند سال اخیر کانون نفوذ تروریست‌های داعش بوده و همواره شاهد عملیات‌های تروریستی مرگبار بوده است. داعش در روزهای اخیر شكست‌های سنگینی را از ارتش‌های عراق و سوریه متحمل شده و مناطق تحت كنترل خود را از دست داده است. 

شیخ احمد طیب، شیخ الازهر این حمله را به شدت محکوم کرد و گفت: «باید چنین گروه‌های تروریستی و منابع تأمین مالی و تسلیح آنها را هدف قرار داد.» محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در پی حمله تروریستی به مسجد الروضه با بیان اینکه آنها فقط مزدوران خیانتکاری هستند که برای تخریب کشورشان اجیر شده‌اند و باید با قدرت دربرابر آنها مقاومت کرد، گفت: «این مسجد را به بهترین شکل خواهیم ساخت. تخریب را با آبادانی بیشتر و کشتار را با ایجاد شرایط زندگی پاسخ خواهیم داد. چنین حملاتی تنها بر اصرار ما برای نابودی تروریسم می‌افزاید.» بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران این حمله را محكوم كرد و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه و مردم مصر، گفت:«بی تردید تروریسم تکفیری که این روز‌‌ها متحمل سخت‌‌‌ترین شکست‌های خود در منطقه شده، از هیچ کوشش مذبوحانه و اقدام بی رحمانه‌ای برای ابراز وجود مجدد دریغ نمی‌ورزد و این مسئولیت دولت‌های منطقه را برای شناخت واقعی و دقیق تروریسم و مقابله جدی و جمعی با آن دو چندان می‌کند.» ‌به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم با پیامی به رهبر مصر ضمن تسلیت در ارتباط با فاجعه انفجار در مسجدي در شمال شبه‌جزیره سینا آمادگی جهت همکاری برای مبارزه با تروریسم بین‌الملل را اعلام کرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار