کد خبر: 882675
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
پيروزي بزرگ ديپلماسي ورزشي كشورمان مقابل سعودي‌ها
سرانجام تلاش‌هاي فدراسيون فوتبال ايران ثمر داد و كميته مسابقات كنفدراسيون فوتبال آسيا به ميزباني ايران از تيم‌هاي عربستاني و اماراتي رأي داد.
مهدي تاج لبخندزنان از سالن جلسات بيرون مي‌آيد و روبه‌روي خبرنگاران از پيروزي ديپلماسي ورزش كشورمان مقابل سعودي‌ها خبر مي‌دهد. پس از دو سال جوسازي عربستاني‌ها درباره عدم امنيت كشورمان به بهانه حمله به سفارت اين كشور كه منجر به برگزاري بازي‌هاي تيم‌هاي كشورمان و تيم‌هاي سعودي در كشور ثالث شد، حالا عربستاني‌ها با رأي كنفدراسيون فوتبال آسيا در صورت همگروه شدن با باشگاه‌هاي ايراني بايد براي فصل آينده بليت تهران را رزرو كنند، AFC هر چند دو سال ديرتر اما سرانجام مقابل فشار و لابي سعودي‌ها و بهانه‌هاي واهي‌شان درباره امنيت ايران تسليم نشد تا رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان خبر ميزباني از تيم‌هاي عربستاني در ايران را با توجه به تصميم كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام كند و مسئولان عربستاني و اماراتي با چهره‌اي درهم جلسه مهم AFC را ترك كنند. 

هزينه‌ كلاني كه عربستان با پيشنهاد بازي در كشور ثالث، به فوتبال ايران تحميل كرده بود، به اعتراض ايران و شكايت به دادگاه‌هاي مختلف منجر شد و كنفدراسيون فوتبال آسيا ديروز تصميم گرفت ميزباني تيم‌هاي ايراني و عربستاني در زمين خودي را به رأي اعضا بگذارد. موردي كه مهدي تاج، رئيس فدراسيون فوتبال در جلسات خصوصي و فشرده با اعضا، درباره آن حرف ‌زده و رايزني كرده بود. پس از صحبت‌هاي نمايندگان فوتبال عربستان، امارات و قطر، نوبت به مهدي تاج رسيد تا به عنوان يكي از اعضاي كميته مسابقات فيفا درباره ادعاي واهي نماينده عربستاني درباره نبود امنيت در ايران صحبت كند. تاج در زمان 12 دقيقه‌‌اي خود درباره امنيت كامل ايران حرف زد و اينكه امنيت بالاي ايران موجب شد فيفا حتي با برگزاري بازي‌هاي عراق در كشورمان هم موافقت كند كه در مسابقات مقدماتي جام جهاني، استراليا و ژاپن براي بازي با اين تيم به تهران آمدند. 

تاج از ميزباني بدون مشكل تيم‌هاي كره جنوبي و چين در ورزشگاه آزادي گفت و اينكه تصميم نادرست برگزاري بازي با تيم‌هاي عربستاني، هزينه‌هاي نامعقولي به فوتبال ايران تحميل كرده و موجب شده اسپانسرها دلسرد شوند و بزرگ‌ترين سرمايه فوتبال ايران يعني تماشاگران از بازي‌‌هاي خانگي تيم‌‌هاي ايراني حذف شوند و همين دو مورد ضرري هنگفت را به فوتبال ايران و آسيا تحميل كند و ميانگين تماشاگران غرب آسيا را به 4 هزار تماشاگر كاهش دهد در حالي كه تيم‌هاي شرق آسيا با ميانگين 30 هزار تماشاگر بالاتر از غرب آسيا قرار گرفتند. 

بعد از صحبت‌‌هاي موثر تاج، نمايندگان ايران، امارات، قطر و عربستان از سالن بيرون رفتند تا اعضا پس از رايزني ثانويه، رأي بدهند. نتيجه رأي‌‌گيري بسيار مثبت بود و اكثريت اعضا به برگزاري بازي‌هاي رفت و برگشت در شهرهاي ايران و عربستان رأي دادند. به اين ترتيب تيم‌هاي ملي ايران و عربستان و همين طور تيم‌هاي باشگاهي اين دو كشور بعد از دو سال، به كشورهاي هم خواهند رفت و بازي در كشور ثالث از فصل جديد ليگ قهرمانان لغو خواهد شد. تيم‌هاي اماراتي هم كه مي‌خواستند قانون تيم‌هاي عربستاني شامل حال آنها شود مجبور هستند به ايران بيايند.  لازم به ذكر است كه تصميم كميته مسابقات AFC بايد به تصويب هيئت رئيسه AFC برسد. البته به نظر نمي‌رسد كنفدراسيون فوتبال آسيا با مصوبه كميته مسابقات و تصميم كشورهاي آسيايي مخالفت كند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار