کد خبر: 882622
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
آیا پای استقلالی‌ها مقابل گسترش به گلزنی باز می‌شود؟
در مهم‌‌تریــن بازی‌های امروز لیگ‌برتر، پرسپولیس در جم مهمان پارس جنوبی است و استقلال در تهران به مصاف گسترش فولاد می‌رود.
سعید احمدیان

لیگ برتر فوتبال به هفته سیزدهم رسید، هفته‌ای که دیروز چهار بازی آن برگزار شد و امروز هم با انجام مسابقات باقی مانده تمام می‌شود تا لیگ شانزدهم به نیم‌فصل نزدیک شود، مسابقاتی که تا امروز رکورددار بیشترین تعطیلی و وقفه به خاطر بازی‌های تیم ملی بوده است و هر دو سه بازی تا تیم‌ها می‌آمدند گرم شوند، برای چند هفته به محاق تعطیلی می‌رفت و دوباره از سر گرفته می‌شد!
   
پارس جنوبی جم – پرسپولیس، ساعت 15
ورزشگاه کوچک شهر جم امروز میزبان یکی از حساس‌‌ترین بازی‌های لیگ است، جایی که پارس جنوبی که با تارتار تا اینجای لیگ صدرنشین شگفتی‌ساز لیگ است روبه‌روی پرسپولیس، تیم دوم جدول و مدافع عنوان قهرمانی قرار می‌گیرد. جمی‌ها در حالی امروز آماده میزبانی از پرسپولیس می‌شوند که در لیگ شانزدهم با نتایج فوق‌العاده‌ای که گرفته‌اند نام شهر کوچک‌شان را سر زبان‌ها انداخته‌اند، تیمی که با مهدی تارتار و بازیکنانی گمنام توانسته تا پایان هفته دوازدهم تیم اول جدول لیگ باشد. پارس جنوبی‌ها هرچند هفته گذشته و در هفته دوازدهم مقابل فولاد اولین شکست‌شان را تجربه کردند اما آنها با هفت برد، چهار مساوی و تنها یک باخت با 25 امتیاز هفته‌هاست که صدر جدول را در اختیار دارند و از آن بالا تکان نخورده‌اند. جمی‌ها همچنین با 22گل زده بهترین خط آتش لیگ را هم در اختیار دارند و با آمار خوبی که تا اینجای لیگ ثبت کرده‌اند، در هفته سیزدهم به پرسپولیس نزدیک‌‌ترین رقیب‌شان در بالای جدول رسیده‌اند. 

در سوی دیگر پرسپولیس برای رفتن به صدر جدول به جم رفته است، شاگردان برانکو با 24 امتیاز و یک بازی کمتر نزدیک‌‌ترین تعقیب‌کننده پارس جنوبی هستند و در رده دوم جدول قرار دارند. برانکو در حالی آماده رویارویی با جمی‌ها شده که در آخرین بازی برابر پدیده به تساوی بدون گل رسید تا آنها نتوانند از شکست هفته گذشته پارس جنوبی مقابل فولاد استفاده کنند و به صدر برسند. البته به نظر می‌رسد حاشیه‌ها نمی‌خواهد دست از سر قرمز‌ها بردارد و پس از ماجرای محرومیت مهدی طارمی و محرومیت از نقل و انتقالات، حالا شکرآب شدن رابطه علیرضا بیرانوند و تماشاگران جدید‌ترین حاشیه تیم برانکو است. با این حال برانکو در تلاش بوده تا شاگردانش فارغ از این حاشیه‌ها در زمین بازی بهترین بازی‌شان را به نمایش بگذارند، اتفاقی که آخرین بازی این تیم که مقابل پدیده بود، رخ نداد و سرخ‌ها نتوانستند انتظارت را برآورده کنند و حالا آنها مقابل شگفتی‌ساز لیگ به دنبال جبران امتیازات از دست رفته و بازگشت به صدر هستند، به خصوص که با شش گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را دارند و رویارویی‌شان با بهترین خط حمله لیگ می‌تواند دیدنی باشد. 
   
استقلال – گسترش فولاد، ساعت 17:30
آبی‌ها همچنان در انتظار جهش صعودی با شفر هستند، اتفاقی که تاکنون رخ نداده و استقلال با نشستن سرمربی آلمانی روی نیمکت هرچند از روند نزولی با منصوریان فاصله گرفته اما نتوانسته‌اند به جمع مدعیان اضافه شوند. شاگردان شفر در آخرین بازی‌شان در مشهد مقابل سیاه‌جامگان به تساوی بدون گل رسیدند تا دو امتیاز حساس دیگر را هم از دست بدهند و فاصله‌شان با صدر جدول بیشتر شود. استقلال در شرایطی امروز در هفته سیزدهم در آزادی میزبان گسترش فولاد است که آنها تا پایان هفته دوازدهم آمار ناامید‌کننده‌ای داشته‌اند، پنج باخت، چهار مساوی و تنها سه برد و تفاضل گل منفی 3 باعث شده آنها تیم یازدهم جدول باشند، کارنامه‌ای که سبب شده خیلی از هواداران این تیم برای چندمین فصل متوالی باز هم دور قهرمانی را خط بکشند. 

 زدن شش گل در 12 بازی و آمار ناامید‌کننده نیم گل در هر بازی سبب شده بزرگ‌ترین معضل شفر در استقلال نداشتن یک گلزن قهار باشد. به همین خاطر هم در تمرینات قبل از بازی با گسترش فولاد، شفر بیشتر از هر چیزی روی چارچوب شناسی و بالا بردن اعتماد به نفس مهاجمانش تأکید داشت و از آنها تنها گل، گل و گل می‌خواست، تمریناتی که باید در بازی امروز با گسترش دید آیا نتیجه خواهد داد یا نه؟ مسابقه‌ای که با توجه به محرومیت یک جلسه‌ای آبی‌ها به خاطر تخلفات هواداران در بازی دربی، امروز بدون تماشاگر برگزار می‌شود. شفر دیروز در نشست خبری با اشاره به مشکل گلزنی استقلال گفت: «این کار مانند خوردن کیک است. زمانی که به کیک نزدیک شدید، اگر بخواهید تعلل کنید، امکان دارد کیک از دست شما بپرد و نتوانید آن را بخورید. ما به گل نزدیک می‌شویم اما نمی‌توانیم گل بزنیم. باید به بازیکنان کمک کنیم که از این فشار خارج شوند. زدن یکی، دو گل وضعیت را بهتر می‌کند.»
رقیب امروز استقلال، همسایه بالای جدولی این تیم یعنی گسترش فولاد تبریز است که با 14 امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته است. تبریزی‌ها پس از عدم نتیجه‌گیری با بوناچیچ و برکناری مربی کروات‌شان، چند هفته‌ای فیروز کریمی را روی نیمکت‌شان نشانده‌اند، تغییری که سبب شده این تیم در دو بازی گذشته دو پیروزی داشته باشد و با شرایط خوبی آماده رویارویی با آبی‌پوشان شود. 
   
سایر بازی‌ها
در سایر بازی‌های امروز، ساپیا با سیاه جامگان و ذوب‌آهن با فولاد روبه‌رو می‌شوند. در بازی‌های دیروز هم پديده به مصاف نفت تهران رفت و شاگردان مهاجري موفق شدند با نتيجه 3 بر يك نفت طلاييه را شكست دهند و موقتاً به رده چهارم جدول رده‌بندي صعود كنند. صنعت نفت آبادان هم ميزبان سپاهان اصفهان بود و در حالي اين بازي تا دقيقه ۹۰ با تساوي دو ـ دو جريان داشت كه آباداني‌ها با زدن گل سوم، پيروز اين بازي شدند. استقلال خوزستان هم با نتيجه يك بر صفر مقابل پيكان به برتري رسيد. همچنين ديدار دو تيم تراكتورسازي تبريز و سپيدرود رشت كه قرار بود ديروز در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار شود، به دليل شرايط جوي نامناسب تبريز و همچنين بارش برف لغو و به امروز موكول شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار