کد خبر: 882609
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
مراجع تقليد و علمای قم در ديدار با رئيس و مسئولان سازمان بيان كردند
در روزهاي پاياني هفته بسيج، سردار غلامحسين غيب‌پرور، رئيس سازمان بسيج مستضعفين به همراه جمعي از همكارانش در اين سازمان به قم رفت تا گزارشي از عملكرد بسيج به مراجع عظام قم ارائه دهد...
در روزهاي پاياني هفته بسيج، سردار غلامحسين غيب‌پرور، رئيس سازمان بسيج مستضعفين به همراه جمعي از همكارانش در اين سازمان به قم رفت تا گزارشي از عملكرد بسيج به مراجع عظام قم ارائه دهد، سپس توصيه‌ها و مواعظ ايشان در مورد عملكرد سازمان بسيج را دريافت كند اين ديدارها با مراجع روز پنج‌شنبه برگزار شد، گزارشي اجمالي از آن را در ادامه خواهيم خواند. 
    
اتصال بسيج به حوزه علميه بسيار پر بركت خواهد بود
حضرت آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي در ديدار سردار غلامحسين غيب‌پرور رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تقدير از فعاليت‌هاي سازمان بسيج، گفت: توضيحات نشان مي‌دهد كه نقطه‌هاي اصلي درد را كاملاً پيدا كرديد و به سراغ درمان رفتيد، شناخت مشكلات و دردها نيمي از معالجه است. وي با اشاره به پيروزي محور مقاومت بر تروريست‌هاي داعش، افزود: پيروزي‌هاي اعجاب‌انگيز اخير اثبات كرد كه مذهب نقش مهمي در پيروزي بر دشمنان دارد، ما مي‌دانيم كه سپاه، بسيج و نيروهاي مسلح بر تفكر مذهبي پايه‌گذاري شده‌اند. 

استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم با بيان اينكه فعاليت‌هاي حشدالشعبي و مدافعان حرم براساس تفكرات ديني و مذهبي بوده، اظهار داشت: معلوم مي‌شود اعتقادات ديني خميرمايه اصلي كار است و دشمن هم‌چون اين را ندارد، نمي‌تواند پيروز شود؛ دشمن بمب اتم دارد اما از اين سلاح بسيار مؤثر بي‌بهره است. سلاح مهم اعتقادات ديني و مذهبي باعث شد پيروزي ايجاد شود، انگيزه سردار سليماني و دوستانشان اين است كه بايد مسلمانان را از چنگ جنايتكاران نجات دهند و از شهادت در اين راه استقبال كنند. 

حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي با تأكيد بر اينكه بايد اين سرمايه را حفظ كرده و توسعه دهيم، ابراز داشت: دشمنان در فضاي مجازي شبهاتي ايجاد مي‌كنند تا اعتقادات را از بين ببرند و به مسائل اخلاقي خدشه وارد كنند، دشمنان مي‌خواهند چيزي را كه سلاح اصلي است از دست ما بگيرند، بايد كاملاً مراقب باشيم و اين سلاح را حفظ كنيم. 

حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي با اشاره به مشكلات زلزله‌زدگان، گفت: چادرها جوابگوي حل مشكلات زمستان زلزله‌زدگان نيست، بايد سرپناهي مطمئن براي افراد به صورت موقت در نظر گرفته شود. وي ارتباط بسيج با حوزه علميه را امري مهم دانست و ادامه داد: اميدواريم با آمدن شما در بسيج يك تحول عمده‌اي پيدا شود، اتصال بسيج به حوزه علميه براي شما بسيار پربركت خواهد بود، توجه به اين مسئله نشان مي‌دهد ريشه‌اي فكر كرده‌ايد. 
   
مذاكره با دشمن راهي به جايي نمي‌برد
آيت‌الله‌العظمي نوري همداني با تبريك هفته بسيج و مقاومت، گفت: اين فتح و پيروزي‌ها يقيناً كار خداست كه به دست توانمند نيروهاي مؤمن و انقلابي انجام گرفت. بايد دشمن را شناخت و مراقب كيد دشمنان بود؛ چراكه آنان عهد و ايمان نمي‌شناسند. غير از جهاد راهي براي مبارزه با دشمنان نيست، مذاكره با دشمن راهي به جايي نمي‌برد و قرآن كريم همواره دستور جهاد و قيام كرده است. 
ايشان با ابراز خوشحالي از ديدار با مسئولان عالي بسيج خاطرنشان كرد: خدمات بسيج در تمامي عرصه‌هاي نظامي و فرهنگي و... بسيار بسيار بالاست و الحمدلله بسيجيان در خدمت به محرومان گام‌هاي خوب و ارزنده‌اي برداشته‌اند. مرجع تقليد شيعيان با ابراز ناراحتي از زلزله اخير عنوان كرد: بسيج در مناطق زلزله‌زده با تأسي به مقام‌معظم‌رهبري فعاليت‌هاي بسيار خوبي انجام داده است. شما بسيجيان كه سربازان امام زمان هستيد بايد با قوت راه هجرت و عظمت را انجام دهيد. 
آيت‌الله نوري‌همداني در پايان تأكيد كرد: نبايد گمان كنيم كه كار شيطان و ايادي‌اش تمام شده، بلكه بايد همواره خود را با ايمان و معنويت تجهيز كنيم و بايد با نصب‌العين قراردادن جهاد و شهادت در اين راه روشن قدم برداريم. 
   
جايگاه بسيج سطح مياني ميان حاكميت و توده‌هاي مردم است
آيت‌الله مصباح‌يزدي در ديدار رئيس و مسئولان سازمان بسيج ضمن تبريك به مناسبت فرارسيدن هفته بسيج، گفت: با پول و امكانات، لزوماً كارها درست نمي‌شود، بلكه بايد ابتدا به ريشه توجه كرد كه رشد، اصولي طي شود. بايد فكر و ايمان را درست كرد، البته به موازات آن ساير مسائل نيز كه فرع كار است بايد مورد توجه قرار گيرد. بايد تئوري‌هاي ولايت فقيه و حكومت اسلامي را در جامعه تبيين كرد تا دشمن نتواند اين سرمايه‌ها را در معرض خطر قرار دهد، مبادا يك معلم يا استاد در مدرسه، دانشگاه يا حتي حوزه، فكر جوانان را خراب كند. 
آيت‌الله مصباح‌يزدي با اشاره به زلزله اخير در كرمانشاه، گفت: زلزله اخير حوادث بسيار سختي براي خانواده‌ها به وجود آورد، آنچه موجب آرامش مردم مي‌شود و مي‌تواند آنها را نگه دارد، ايمان و اعتقادات است كه حتي در اوج بلايا، موجب شكرگزاري مردم مي‌شود. 
وي تصريح كرد: بسيج بايد به واسطه انگيزه قوي‌تر، شور و نشاط بالاتر و مشاركت بيشتر در همبستگي‌هاي اجتماعي، معارف را از امام جامعه دريافت كند و در جامعه انتشار دهد. تقويت بسيج با امتيازات مادي طبيعتاً درست نمي‌شود، نه تنها سودي ندارد بلكه ضرر هم دارد. سطح مياني بين حاكميت و توده مردم، بسيج است كه بايد اين جايگاه را شناخت تا بهتر بتوان نقش بسيج را در جامعه ايفا كرد. 
  
كشورهاي منطقه با الگوبرداري از بسيج توانستند پيروز شوند
آيت‌الله العظمي‌سبحاني در ديدار با مسئولان سازمان بسيج گفت: اين روزها را از سويي به دليل زلزله كرمانشاه و جان باختن جمعي از مردم عزيزمان سوگواريم و از سوي ديگر با پيروزي‌هاي رزمندگان خوشحال هستيم. 
ايشان سپاه و بسيج را بازوان اصلي انقلاب دانست و تأكيد كرد: اين دو نهاد به عنوان يادگار ارزشمند امام قدرت نظام اسلامي هستند. بسيج بايد در حوزه‌هاي مختلف از خدمت به مردم تا فعاليت‌هاي فرهنگي و... حضور داشته باشد كه الحمدلله اين فعاليت‌ها انجام مي‌شود. وي با اشاره به اقدامات بسيجيان تصريح كرد: وجود بسيج در همه‌جا نافع و مفيد است كه بايد مسئولان به نيازمندي‌هاي بسيج و تقويت آن توجه كنند. كشورهاي منطقه نيز با الگوبرداري از بسيج توانستند، پيروز شوند و همگان از امام امت الگو گرفتند. 
  
وجود بسيج براي جامعه ضروري است
آيت‌الله‌العظمي علوي گرگاني ضمن تقدير از زحمات بسيجيان عنوان كرد: بنده افتخار مي‌كنم در خدمت بسيجيان هستم. اميدوارم بسيج براي ملت عزيز و انقلابي همواره مژده‌هاي بيشتري در پيروزي‌ها به ارمغان بياورد. 
ايشان بسيج را مسئله مردمي و اجتماعي دانسته و خاطرنشان كرد: بسيج عنواني همگاني براي اقشار مختلف و حتي اقليت‌هاي كشورمان است. بسيج در جامعه همچون رگ‌هاي بدن است كه در تمام نيروهاي جامعه نقش، حد و وظيفه دارد و وجود آن براي جامعه ضروري است. مرجع تقليد شيعيان با تبريك پيروزي‌هاي جبهه مقاومت و مجاهدت رزمندگان در نابودي گروه‌هاي تكفيري گفت: اگر نيت كارهايمان براي خدا باشد، خدا بهترين جزا، پاداش و حقوق را به ما خواهد داد و اجر كريمانه الهي نصيب ما خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار