کد خبر: 882561
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
لندن یکی از جرم‌خیزترین کلان‌ شهرهای دنیاست. شهری که در بعضی جرائم صاحب سبک است و به عنوان پایتخت برخی از جرائم شناخته می‌شود.
وقتی جوان معلول ایرانی به خاطر رفتار نژادپرستانه و تهدید همسایگانش، بارها با مرکز پلیس انگلیس تماس می­‌گرفت، گمان نمی­‌کرد که افسر اپراتور در اداره پلیس انگلیس آشکارا به وی توهین کند و با بی‌توجهی برای محافظت از او اقدامی نکند؛ در تماس‌های ضبط شده بیژن ابراهیمی با مرکز پلیس شنیده می‌شود افسر زنی که پاسخ تلفن را می‌دهد با بی‌اعتنایی به او توهین می‌کند. بیژن تنها تا زمان حمله همسایگان نژادپرستش همچنان منتظر برخورد پلیس با آنها بود اما پلیس هیچ اقدامی در حمایت از این فرد معلول انجام نداد. نهایتاً این جوان ایرانی ۲۰ تیرماه ۱۳۹۲ به‌دست همسایه­‌های نژادپرستش به‌طرز وحشتناکی زخمی شده و سپس سوزانده شد.
ایندیپندنت، ماجرای سوزاندن جوان ایرانی را با عنوان "یک قتل مدرن بریتانیایی" گزارش کرد

**حتی دوربین­‌ها مانع افزایش جرم و جنایت نمی­‌شوند

آمارهای رسمی از این واقعیت حکایت دارند که جرایم در کشور دوربین­‌ها به سرعت در حال افزایش هستند؛ به گزارش روزنامه گاردین آخرین داده‌­ها نشان می­‌دهند که در سراسر انگلیس و منطقه ولز جرایم ثبت شده از سوی پلیس این کشور ۱۳ درصد افزایش داشته است. این افزایش در جرایم خشن مانند چاقوکشی، تجاوز جنسی و خشونت علیه افراد رشد بیشتری دارد. در سال گذشته (۲۰۱۶)، در لندن بزرگ نزدیک به ۷۰،۰۰۰ سرقت انجام شد و بیش از ۴۳،۰۰۰ مورد دزدی از خانه‌های مردم رخ داده و این به معنای آنست که به طور چشمگیری سرقت­‌ها در لندن افزایش یافته است؛ بخشی از این آمار مربوط به سرقت گوشی تلفن شهروندان انگلیسی است که از سوی سارقین ربوده شده است.

**در همین رابطه بخوانید: انگلیس؛ کشور دوربین‌های نظارتی و امنیتی + تصاویر و فیلم

گزارش پلیس لندن از وضعیت جرم و جنایت در این شهر

پلیس انگلیس می­‌گوید که این الگویی است که در سراسر کشور تکرار می­‌شود. سال ۱۷-۲۰۱۶ سرقت، دزدی از منازل و اماکن، خشونت، جرایم اسلحه و چاقوکشی در لندن افزایش یافته است.

**پلیس انگیزه­‌ای برای تأمین امنیت ندارد

این درحالی است که جان فلاتلی از اداره آمار ملی انگلیس در این باره می­‌گوید: اطلاعات آماری پلیس انگلیس نمی­‌تواند معیار خوبی از همه جنایات در جامعه را ارائه دهند؛ زیرا همانگونه که ما می­‌دانیم حجم زیادی از جرایم هرگز مورد توجه آنها (پلیس) قرار نمی­‌گیرد.

جرایم در شهر لندن از سپتامبر ۲۰۱۶ تا آگوست ۲۰۱۷؛ انواع سرقت و جرایم جنسی در شهر لندن سبب سلب آسایش از شهروندان انگلیسی شده است

وزارت کشور انگلیس نیز اعلام کرده است که ۱۳۲۰ مورد از جرایم پیگیری نشده چرا که شواهد معتبر در دست نبوده است. اطلاعات منتشر شده از سوی همین وزارت خانه دولت انگلیس نشان می­‌دهد که ۸۰۰۰ اتهام تجاوز جنسی- نه آزار جنسی-  که به پلیس گزارش شده هرگز به عنوان تجاوز جنسی ثبت نشده است. در طول ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس ۲۰۱۷، ۵۲۴۰۶ مورد اتهام در ابتدا به عنوان تجاوز جنسی از سوی شهروندان انگلیس به پلیس این کشور اعلام شد که از این تعداد ۴۱۱۵۹ مورد به طور رسمی ثبت شد و ۸۶۲۴ مورد اساسا از سوی پلیس پیگیری نشده است چرا که برخی به بهانه اشتباه در ثبت اطلاعات یا عدم احراز جرم، حتی مورد بررسی قرار نگرفته است.

**درباره لندن بیشتر بخوانید: لندن؛ پایتخت جدید اسیدپاشی جهان +آمار، تصاویر و فیلم

اعتراض مردم لندن به آزاد بودن حمل چاقو در این کشور

**کشوری که زبان چاقو بر آن حکومت می­‌کند

کم­کاری پلیس انگلیس در پیگیری امورجنایی و امنیت اجتماعی موجب شده تا شهروندان این کشور به ویژه جوانان خود اقدام به چاره اندیشی کنند. چنانکه دزدی­ها ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده که عدد ۶۴۴۹۹ مورد را گزارش می‌کنند؛ تجاوزهای جنسی نیز ۱۹ درصد افزایش داشته که به عدد ۱۲۹۷۰۰ رسیده است، آزار و اذیت نیز با ۳۶ درصد رشد به ۲۴۳۰۸۶ مورد در یکسال رسیده است. به همین سبب جرایم مربوط به اسلحه نیز با ۶۶۹۶ مورد ۲۷ درصد افزایش یافته، وقوع ۳۶۹۹۸ مورد چاقوکشی نشان می­‌دهد که این جرم ۲۶ درصد افزایش داشته است.

درگیری یک مهاجر آفریقایی با یک انگلیسی چاقوکش در اتوبوس

آمار جنایات نشان می­‌دهد که میزان قتل ۸ درصد افزایش یافته است، به طوری که در ۱۲ ماه منتهی به ماه ژوئن ۶۲۹ فقره قتل ثبت شده است. یکسال قبل، این رشد در میزان جنایات در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن ۲۰۱۵ به میزان ۵ درصد، سال بعد ۷ درصد، و سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۳ درصد افزایش داشته است که زنگ خطر در دولت انگلیس را به صدا در آورده است.

آمار منتشر شده توسط پلیس متروپولیتن نیز نشان می دهد که:

  • ارتکاب جرم با اسلحه بیش از دو پنجم (۴۲ درصد) در سال گذشته ۲،۵۴۴ جرائم ثبت شده که در سال ۱۷-۲۰۱۶ افزایش یافته است.
  • چاقوکشی با بیش از ۴۰۰۰ مورد تقریبا یک چهارم (۲۴ درصد) افزایش یافته است.
  •  تعداد کلی جرائم ثبت شده توسط نیروهای پلیس، تقریبا ۴.۶ درصد از ۷۴۰،۹۳۳ تا ۷۷۴.۷۳۷ افزایش یافته است.
  • هر چند خشونت­‌های شخصی ۴.۷ درصد افزایش داشته، اما افزایش سرقت­‌ها ۱۲ درصد، جرایم جنسی ۹ درصد و سرقت ۷ درصد بوده است.

یکی از مقامات انگلیس به نام مارتین هیوت در مقام معاون کمیسر پلیس انگلیس در توجیه این افزایش جرم گفته است: «جوانان به دلایل مختلف از جمله شرایط موجود، جنایت و محافظت از خود همراهشان چاقو حمل می‌کنند، اما فقط حدود یک چهارم آنها به باندهای اراذل و اوباش وابسته هستند. شرایطی بر مردم حاکم شده که احساس می­‌کنند که برای ایمن ماندن از خطرات نیاز دارند تا با خود چاقو حمل کنند. حس قوی­‌تری وجود دارد که برای حفاظت از خودم نیاز دارم. مشکل زمانی رخ می­‌دهد که شما با آن مقابله کنید».

فعالیت باندهای جنایی فقط بخش کوچکی از خشونت شدید جوانان در انگلستان است

**هراس زنان انگلیسی از ناامنی‌ها

طبق تحلیل گاردین از داده‌­های جنایی انگلیس، به نظر می­‌رسد که زنان مسن­‌تر از اینکه به تنهایی پس از تاریکی هوا در بیرون از منزل تردد کنند بیشتر احساس ناامنی می­‌کنند. در واقع زنان بیش از مردان احساس ناامنی می­‌کنند به گونه­‌ای که از هر ۵ زن ۲ زن تا حدودی احساس ناامنی می­‌کنند. تقریبا از هر هشت زن یک نفر خیلی احساس ناامنی می­‌کند. در این رابطه یک زن جوان اهل انگلیس با سنی در حدود سی سال توضیح می­‌دهد که چگونه از مراقبت بیش از حد و حساسیت نسبت به اطرافش خسته شده و تا زمان ورود به خانه احساس ناامنی می­‌کند. وی می­‌گوید: محکم کلیدم را تا زمانی که بدانم احتمالا از سوی آنها (مجرمین) آسیبی به من نمی‌­رسد، در دستم نگه می دارم. در انتخاب مسیر منزل راهی انتخاب می کنم که شلوغ­‌تر باشد حتی اگر طولانی­‌تر باشد.

**لندن شهری خطرناکتر از نیویورک

در شرایطی که جرایم جنایی در شهر نیویورک آمریکا همچنان قربانی می‌­گیرد، روزنامه بریتانیایی تلگراف برای نمایش وضعیت فاجعه بار جنایات در لندن نوشت: «در حال حاضر لندن، به دلیل تجاوز، سرقت و جرایم خشن بسیار بیشتر از شهر نیویورک در آن سوی اقیانوس اطلس جنایتکارانه­‌تر و خطرناکتر است». پلیس اسکاتلندیارد و اداره پلیس شهر نیویورک، هر دو بیش از ۳۰،۰۰۰ مأمور دارند و هر سال حدود ۳ میلیارد پوند بودجه آن­ها بوده است.

سطح خشونت با سلاح و چاقو در لندن؛ شما کجا زندگی می­‌کنید: نقاط سبز (بدون خشونت)، نقاط آبی (کم خشونت)، نقاط صورتی (خشونت متوسط)، نقاط زرد (خشونت زیاد)، نقاط فیروزه‌­ای (نامشخص)

**وقتی فقط زور جواب می­‌دهد

در این شرایط یکی از مقامات قضایی انگلیس به نام دومینیک راب برای مقابله با این عارضه از زبان تهدید در قبال جوانان استفاده کرد و اظهار داشت: «ما در حال دستگیری و پیگیری بیشتر کسانی هستیم که با خود چاقو یا تیغ حمل می­‌کنند. احتمال دارد کسانی که محکوم شوند برای مدت­ زمان­‌های طولانی­‌تری به زندان بیفتند. چاقوها بلای جوامع هستند. پیام ما به کسانی که چاقوی حمل می­‌کنند این است که شما باید انتظار داشته باشید که در زندان بمانید».

فارغ از این که چرخه معیوب قتل، ناامنی و سلاح چه بلایی بر سر شهروندان بریتانیایی می‌­آورد، اما این سوال مطرح می‌­شود که چرا در کشوری که خود را الگوی جهانیان معرفی می‌­نماید، در اقناع افکار داخلی خود عاجز مانده و نمی‌­تواند جوانان انگلیسی را متقاعد کند که امنیت آنها را تأمین خواهد شد. به نظر می­‌رسد شهروندان انگلیسی که با تمام وجود ناامنی را به ویژه در شب‌ حس می­‌کنند، نمی‌­توانند اهمال­‌کاری پلیس و کم توجهی دولتمردان را نادیده بگیرند و گوش به اخبار تحریف­ شده رسانه‌­هایی چون بنگاه خبرپراکنی بی­‌بی‌­سی بدهند.

منابع:

https://www.theguardian.com/uk-news/2016/apr/21/women-feel-unsafe-least-likely-attacked-crime-survey-analysis

https://www.police.uk/city-of-london/cp/crime/stats/

https://www.theguardian.com/uk-news/2017/oct/19/rising-at-increasing-rate-in-england-and-wales-police-figures-show

https://www.london.gov.uk/about-us/london-assembly/london-assembly-publications/serious-youth-violence

http://www.independent.co.uk/news/uk/crime/violent-crime-london-scotland-yard-budget-cuts-a7681331.html

https://www.theguardian.com/uk-news/2016/apr/21/rate-england-wales-2015-rises-11

https://www.theguardian.com/uk-news/2017/sep/14/number-of-young-people-penalised-for-carrying-knives-at-eight-year-high

https://www.theguardian.com/uk-news/2017/jul/20/official-figures-show-biggest-rise-crime-in-a-decade#img-1

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/10/20/london-now-dangerous-new-york-crime-stats-suggest/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار