کد خبر: 882536
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
رئیس اوقاف و امور خیریه گلپایگان:
در شهرستان گلپایگان ۳۸ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد و مجموع موقوفات گلپایگان ۹۰۰ موقوفه است که این موقوفات ۲ هزار و ۳۵۱ رقبه دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی ،رئیس اوقاف و امور خیریه گلپایگان به مناسبت هفته وقف، اظهار داشت: در سال جاری ۱۶ وقف جدید به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان انجام شده است که نشان دهنده اهمیت مردم گلپایگان به اهل بیت(ع) و وقف است.

حجت الاسلام مهدی طاهری با بیان اینکه گلپایگان نسبت به جمعیت رکوردار وقف در سطح استان بوده است،گفت: با توجه به سهمیه وقف که از سوی استان اختصاص داده شده است گلپایگان ۱۵۰ درصد در وقف پیشرفت داشته است.

وی افزود: این وقفیات شامل زمین‌های زراعی، واحد مسکونی و تجاری که با نیت روضه‌خوانی، ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق جوانان به مساجد، اعیاد مذهبی وقف شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان اینکه مجموع موقوفات گلپایگان ۹۰۰ موقوفه است که این موقوفات ۲ هزار و ۳۵۱ رقبه دارد، بیان کرد: در سال جاری از محل  درآمد امام زادگان ۵۰۲ میلیون تومان جمع آوری شده است.

طاهری افزود: این هزینه شامل هزینه‌ عمرانی ۳۹۲ میلیون تومان، هزینه های جاری ۷۴ میلیون تومان، ۳۶ میلیون تومان بوده است.

وی بیان داشت: از محل موقوفات برای توسعه موقوفات ۲۵ میلیون تومان، قرآنی۱۴ میلیون تومان  و روضه خوانی و تعزیه داری(عزاداری)  ۱۰۳ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه گلپایگان با اشاره به اینکه امسال از محل موقوفات ۲ میلیون تومان به فقرا کمک جمع آوری شده است، گفت: هزینه کمک به حمام‌ها چهار میلیون تومان، توسعه و تعمیر مساجد ۳۹ میلیون تومان، ۱۱۴ میلیون تومان هزینه تعمیر و بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان بوده است.

وی بیان کرد: امسال موقوفه میرزا یحیی خان که قطعه زمینی به ارزش سه میلیارد تومان بود  و سال‌ها تصرف و اجاره آن پرداخت نمی‌شد از سوی اوقاف ۲۰ هزار متر زمین آن گرفته شد و مابقی برای پرداخت اجاره قرار داد آن منعقد شد.

طاهری با بیان اینکه در سال جاری برای  آزادسازی هفده تن حدود ۵۵۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: یک واحد تجاری حدود ۲۵۰میلیون تومان و یک باب  منزل مسکونی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: قطعه زمینی از سوی هیأت امنای امامزاده ابراهیم(ع)  سعیدآباد به متراژ حدود سه هزار متر مربع برای توسعه این امام زاده خریداری شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان اظهار داشت:  یکی از طرح های اوقاف طرح وقف‌های مشارکتی است و تاکنون از سوی مراجعات به اداره اوقاف یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان گلپایگان ۳۸ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد و به زودی ۲ بقعه و امامزاده به نام امامزاده سید محمد در روستای حاجیله و بقعه آخوند ملاحسین شهید ثبت خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار