کد خبر: 882530
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
آیت الله مصباح یزدی در دیدار سردار غیب پرور و مسئولان بسیج:
این عالم دینی با بیان اینکه بسیج از افتخارات امام راحل است،گفت: مهمترین نقش بسیج،انتقال عملی مفاهیم حقیقی اسلامی به جامعه است.
به گزارش خبرگز اری بسیج،آیت الله مصباح یزدی در دیدار سردار غیب پرور و جمعی از مسئولان بسیج گفت: خاضعانه از پیشگاه احدیت درخواست می کنیم تا بر طول عمر، عزت و اقتدار مقام معظم رهبری بیفزاید تا مقدمات ظهور هر چه زودتر فراهم گردد.

وی در ادامه، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج، افزود: پیروزی هایی که خداوند متعال نصیب ما فرمود که هیچ فردی آن را تصور و باور نمی کرد، این پیروزی با این گستردگی و عظمت را مدیون بسیج می دانیم که میراث امام امت و از افتخارات امام خمینی (ره) است.

این عالم بزرگوار با اشاره به اینکه نیاز است وظیفه مان را نسبت به بسیج عملی کنیم، خاطر نشان کرد: باید به فکر نوجوانان بعنوان نسل آینده باشیم که بر حسب اوامر ظاهری، آینده در دست آنهاست.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: برخی شبه می افرینند که چرا ابتکار بسیج با امام بود و پیش از امام، سایر بزرگان آن را ایجاد نکردند؟ یا گاهی حتی تحصیل کرده ها می گویند مردم سالاری دینی و امثالهم آیا جدید پیدا شده یا قدیم هم بوده است؟حتی عده ای می گویند که اسلام،دستور تشکیل حکومت را در قالب مجلس و دولت و ... کجا داده است؟ همه این مسائل به بعد فرهنگ جامعه برمی گردد که باید مسایل اساسی را پاسخ داد و حل نمود تا برای نسل آینده شبهاتی ایجاد نکند.

وی ادامه داد: با پول و امکانات، لزوما کارها درست نمی شود بلکه باید ابتدا به ریشه توجه کرد که رشد، اصولی طی شود. باید فکر و ایمان را درست کرد، البته به موازات آن سایر مسائل نیز که فرع کار است باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله مصباح، ادامه داد: باید تئوری های ولایت فقیه و حکومت اسلامی را در جامعه تبیین نمود تا دشمن نتواند این سرمایه ها را در معرض خطر قرار دهد تا مبادا یک معلم یا استاد در مدرسه، دانشگاه یا حتی حوزه، فکر جوانان را خراب کند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه، گفت: زلزله اخیر حوادث بسیار سختی برای خانواده ها به وجود آورد و قابل تصور نیست وقتی انسانی، فرزندش مقابل چشمش از بین برود و خانه اش ویران شود و آنچه موجب آرامش مردم شده و می تواند آنها را نگاه دارد، ایمان و اعتقادات است که حتی در اوج بلایا،موجب شکرگذاری مردم می شود.

وی تاکید کرد: ایمان الهی نسخه ای است که در هیچ یک از علوم بشری نگنجیده و وجود ندارد؛ آن چنان که مقام معظم رهبری در اجتماع مردم فرمودند که شما می توانید این بلا را تبدیل به نعمت کنید.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کار فرهنگی از تمام کارها مهمتر و ضروری تر است که همه مسائل از منشا ایمان و معرفت و شناخت حاصل می شود، افزود: باید فرهنگ قرآن را در جامعه ترویج داد تا مسائل جامعه درست و اصلاح گردد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان سوالی، ادامه داد: آیا امام امت این حکومت را طرح ریزی کردند یا در اسلام بوده است؟تصویر بنده اینست که تعالیم آسمانی، شجره طیبه است که به دست پیامبر، غرس شد و در نهایت تحقق اصلی آن به دستان مبارکت امام زمان می باشد و در این بین درخت اسلام تدریجا در حال رشد می باشد که بارور کردن آن به دست ائمه طاهرین و جانشینان بر حق آنان صورت می پذیرد.

ایشان اضافه کرد: روز به روز مسائل جامعه اسلامی با اقتضائات زمان، نظم گرفته و شاخ و برگ می گیرد، چرا که اصل ثابت است و فرعها فی السماء و باید مراقب ریشه ها بود تا خشک و ریشه کن نگردد؛ طبیعتا با رشد و پیشرفت جامعه، باید ضمن تقویت ریشه، شاخه ها را پرورش داد.

وی با بیان اینکه بسیج یکی از اصلی ترین شاخه های درخت اسلام است که با توجه به معلومات و بهره برداری از مفاهیم اسلامی؛ بسیجیان، واسط هرم دین که پیامبر و ولی است و بدنه جامعه می باشند، تصریح کرد: بسیج باید به واسطه ی انگیزه قوی تر، شور و نشاط بالاتر و مشارکت بیشتر او در همبستگی های اجتماعی؛ معارف را از امام جامعه دریافت کرده و در جامعه انتشار دهد.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه تقویت بسیج با امتیازات مادی طبیعتا درست نمی شود و نه تنها سودی ندارد که گاه ضرر هم دارد، گفت: سطح میانی بین حاکمیت و توده ی مردم، بسیج است که باید این جایگاه را شناخت تا بهتر بتوان نقش بسیج را درجامعه ایفا کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار