کد خبر: 882425
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
در آينده نزديك صورت مي‌گيرد
فرمانده جديد نيروي دريايي ارتش در نخستين نشست خبري خود از حضور ناوگان نيروي دريايي در اقيانوس اطلس و خليج‌مكزيك در آينده نزديك خبر داد.
جعفر تکبيري

فرمانده جديد نيروي دريايي ارتش در نخستين نشست خبري خود از حضور ناوگان نيروي دريايي در اقيانوس اطلس و خليج‌مكزيك در آينده نزديك خبر داد. به گزارش «جوان» امير دريادار حسين خانزادي که اخيراً با حكم فرماندهي كل‌قوا به سمت فرمانده نيروي‌دريايي ارتش منصوب شده روز گذشته در نخستين نشست خبري خود كه به مناسبت روز نيروي دريايي برگزار شد، به اقتدار دريايي جمهوري اسلامي ايران در دوران دفاع مقدس و پس از آن اشاره کرد و به مرور اقدامات مختلف اين نيرو در تأمين امنيت خطوط كشتيراني در خليج‌فارس در برابر دشمن بعثي پرداخت. فرمانده جديد نيروي دريايي سپس به تبيين استراتژي‌‌هاي جديد اين نيرو پرداخت و عنوان كرد، توسعه سواحل مكران و اقتدار دريايي دو استراتژي نيروي دريايي است، بايد جنبه‌هاي تمدن دريايي خود را احيا كنيم و اين تمدن در كنار سواحل شكل خواهد گرفت.

اين تمدن دريايي، قدرت دريايي ايجاد مي‌كند و ناوگان نظامي يكي از شاخه‌هاي قدرت دريايي است. دريادار خانزادي همچنين به اعزام ناوگروه‌هاي مختلف نيروي دريايي به آب‌هاي آزاد اشاره كرد، گفت: اقدام نيروي دريايي براي اعزام ناوگروه‌هاي مختلف به آب‌هاي آزاد كه تا نزديك اقيانوس اطلس ادامه داشت، باعث شد امريكايي‌ها پاي نقشه بيايند و بگويند، ايران اين توان را دارد. خانزادي با اشاره به ناوشكن جماران كه اكنون در تنگه باب‌المندب و خليج‌عدن مشغول مأموريت است، بيان كرد: شناورهاي سبلان و بندرعباس نيز به سمت كشور بنگلادش در حال حركت هستند تا در تاريخ سوم آذر بزرگ‌ترين رزمايش امداد و نجات كشورهاي حاشيه اقيانوس هند برگزار شود. 

فرمانده نيروي دريايي ارتش سپس به ارائه طرحي از سوي اين نيرو براي تشكيل يك گروه رزمي جهت برقراري امنيت آب‌هاي منطقه و اقيانوس هند، توسط كشورهاي اين منطقه اشاره كرد که  با مخالفت كشورهاي فرامنطقه‌اي مانند فرانسه و انگليس مواجه شد اما ابرازي اميدواري كرد، در اجلاس فرماندهان نيروهاي دريايي كشورهاي اقيانوس هند كه ارديبهشت سال آينده در تهران برگزار مي‌شود، اين طرح به ثمر برسد و ما بتوانيم اين گروه رزمي مشترك را توسط كشورهاي منطقه تشكيل دهيم و امنيت منطقه را بدون كشورهاي فرامنطقه‌اي تأمين كنيم. 

وي با بيان اين خبر كه در ايام روز نيروي دريايي و آذر ماه ناو موشك‌انداز «سپر» در درياي‌خزر الحاق مي‌شود، گفت: ناو موشك‌انداز سپر نماد حركت صلح‌جويانه و دوستانه در درياي خزر خواهد بود.  اما يكي از بخش‌‌هاي مهم اين نشست خبري مربوط به پاسخ فرمانده نيروي دريايي ارتش به پرسشي در خصوص اعزام ناوگان نظامي كشورمان به اقيانوس اطلس بود كه امير خانزادي در اين‌خصوص گفت: ما در آينده نزديك ناوگروه خود را به اقيانوس اطلس اعزام خواهيم كرد و پرچم كشورمان را در خليج‌مكزيك به نمايش خواهيم گذاشت. همچنين ناوگان ما از كشورهاي دوست در امريكاي‌جنوبي و خليج‌مكزيك بازديد خواهند كرد.
 
وي تصريح كرد: براي اعزام ناوگان كشورمان به اقيانوس اطلس بايد از طريق درياي سرخ، كانال سوئز و درياي مديترانه وارد اين اقيانوس شويم كه بايد هم شرايط فني و جوي فراهم باشد. 
گفتني‌ است خليج‌مكزيك يكي از آبراه‌هايي‌ است كه در همسايگي امريكا قرار دارد و به حياط خلوت اين كشور تبديل شده است. علاوه بر اين ناوگروه كشورمان براي رسيدن به اقيانوس اطلس و خليج‌مكزيك بايد از كانال سوئز و درياي مديترانه عبور كند، اين اقدام مي‌تواند پيام اقتدار نظامي ايران را به دشمنان كشورمان مخابره كند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار