کد خبر: 882397
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
در ۴۸ ساعته گذشته اتفاقات مهمی برای وزنه برداران کشور رخ داده است.بعد از ۵۰ روز پرحاشیه به خاطر عدم صدور ویزا دیروزسرانجام ویزای گروه اول اعضای کاروان وزنه‌برداری کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا صادر شد.ایوب موسوی در دسته ۹۴ کیلوگرم، علیرضا سلیمانی، علی هاشمی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم، سعید علی‌حسینی و بهداد سلیمی در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم از جمله کسانی بودند که ویزاهایشان صادر شد این در حالی بود که ویزای برخی ها از جمله رستمی هنوز صادر نشده بود تا این که امروز ویزای تعداد دیگری از اعضای تیم نیز صادر شد تا ترکیب تیم اعزامی به مسابقات رفته رفته کامل شود.
ویزاهای کیانوش و کوروش رستمی (بادر کیانوش به عنوان مربی)، کاظمی‌نژاد (عضو شورای فنی) و یکی از نفرات ذخیره (عسگری یا تیموری)‌ صادر شده است و فقط ویزای سهراب مرادی، علی میری، علی مرادی (رئیس فدراسیون) و یکی از نفرات ذخیره (عسگری یا تیموری) نیز صادر نشده که طبق شنیده ها تا چند ساعت دیگه هم ویزای این افراد هم صادر تا ترکیب تیم ملی کشورمان در رقابتهای جهانی کامل شود.پیش از این کارشکنی آمریکایی برای عدم صدور ویزا کار را به جایی رسانده بود که فدراسیون وزنه برداری از وزارت امور خارجه برای حل این موضوع کمک گرفت.
دیروز مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از هموار شدن مسیر برای صدور ویزای سایر اعضای تیم ملی وزنه‌برداری به منظور حضور در مسابقات جهانی آمریکا خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان و رایزنی مستقیم شخص وزیر با وزارت امور خارجه همراه با همکاری سفارت سوئیس و کمیته برگزارکننده رقابت‌ها، ویزای گروه اول تیم وزنه‌برداری صادر شد.امیدواریم طی امروز و فردا نیز ویزای گروه دوم صادر شود تا با کاروانی کامل و بدون استرس عازم مسابقات جهانی شویم. خوشبختانه مسئولان وزارت ورزش و وزارت امور خارجه همکاری خوبی داشتند و به این موضوع با دید ملی نگاه کردند. خوشبختانه مشکل خاصی هم برای صدور ویزای سایر اعضاء نیست و به‌زودی ویزای آنها نیز صادر خواهد شد. تمام کارهای لازم برای رزرو پرواز و اعزام ملی‌پوشان به آمریکا انجام شده است. محسن بیرانوند، سرمربی تیم ملی و یکی از اعضای کمیته مربیان و تحقیقات  فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز بامداد پنجشنبه برای حضور در کنگره کمیته مربیان عازم آمریکا خواهد شد. گروه اول تیم ملی یکشنبه و گروه دوم نیز روز سه‌شنبه هفته آینده به آمریکا اعزام خواهند شد.طبق برنامه اعلام شده گروه اول وزنه‌برداران یکشنبه هفته آینده (پنجم آذر) و گروه دوم هفتم آذر ماه عازم این رقابت‌ها می‌شوند.مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان از ششم آذرماه آغاز شده و تا چهاردهم آذر ادامه خواهد داشت.
امسال در مسابقات جهانی امریکا از میان ۶۲ کشور شرکت کننده در مسابقات قهرمانی جهان فقط ۸ کشور با ترکیب کامل در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد و اکثر کشورها ترجیح داده اند کم تعداد ظاهر شوند.
 با انتشار فهرست اولیه نفرات شرکت کننده در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان۲۰۱۷ ، تعداد تیم ها  و اینکه هر تیم با چند نفر در مسابقات حاضر می شود، مشخص شد. در لیست اولیه ۶۳ کشور  در بخش مردان و ۲۱۶ وزنه بردار اعلام آمادگی کرده بودند اما بعد از چند روز  این لیست به روز شد و یک کشور از حضور در مسابقات جهانی کناره گیری کرد. تعداد وزنه برداران در لیست اولیه ( به همراه نفرات ذخیره) به ۲۱۳ نفر رسید. البته وقتی نفرات ذخیره هم از لیست حذف شوند تعداد وزنه برداران حاضر در مسابقات جهانی کمتر می شود.در بخش مردان در حال حاضر ۶۲ کشور در مسابقات جهانی آمریکا شرکت کرده اند که از میان آنها تنها ۸ تیم ایران، آمریکا، آلمان، تایلند، کره، ازبکستان، کلمبیا و سیرالئون با ترکیب کامل( هشت نفر) در مسابقات حاضر خواهند شد و اکثر کشورها ترجیح داده اندپرتعداد در مسابقات جهانی حاضر نشوند.
۱۷ کشور با سه یا دو وزنه بردار شرکت کرده اند و  ۲۱ کشور هم فقط یک وزنه بردار در آمریکا بر روی تخته می فرستند. ۱۶ کشور هم با ۴تا ۷ وزنه بردار در این مسابقات شرکت کرده اند.از این رو مسابقات امسال نسبت به سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ شلوغ نخواهد بود. البته غیبت تیمهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکیه، بلاروس، اوکراین، مولداوی، ارمنستان،چین و کره شمالی هم در کاهش تعداد نفرات تاثیر گذار است.


وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار