کد خبر: 882340
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

مسئول سازمان لیگ فدراسیون تکواندو معتقد است که حضور ۱۱ تیم در لیگ‌برتر تکواندوی ایران یک رکورد است.

محمد کرمی در گفت و گو با ایسنا، درباره‌ی فصل جدید لیگ‌برتر تکواندوی ایران در سال ۹۶ گفت: فصل جدید رقابت‌های لیگ تکواندو با عنوان یادواره‌ی شهدای مدافع حرم آغاز شده است که نسبت به دوره‌های قبل با یک اتفاق خوب مثل افزایش تعداد تیم‌هاروبرو بوده‌ایم. در فصل جدید لیگ حدود ۱۱ تیم حضور دارند که می‌توانم بگویم یک رکورد برای لیگ‌برتر تکواندوی ایران است.

او افزود: ۹ بازیکن از تیم‌های لیگ برتر برای شرکت در رقابت‌های انتخابی‌ گرنداسلم ووشی چین با تیم ملی هستند. سرمربی تیم ملی نیز به دلیل نزدیک بودن فاصله زمانی مسابقات لیگ و انتخابی‌های گرنداسلم، اجازه‌ی حضور این ورزشکارها در رقابت‌های لیگ را نداد. با این اتفاقات دو تیم "کن" و "دانشگاه آزاد" که سهم بیشتری از این ملی‌پوشان را داشتند دو دیدار هفته‌های اول و دوم خود را به تعویق انداختند. با تصمیم‌های این دو تیم حدود چهار بازی از دیدارهای هفته‌های اول و دوم کم شد.

رئیس سازمان لیگ تکواندو درباره‌ی سطح مسابقه‌های هفته اول و دوم لیگ اظهار کرد: لیگ به تازگی شروع شده است و تیم‌های حاضر در مسابقه‌ها به آمادگی کامل نرسیده‌اند. البته رویداد خوبی که باعث آمادگی نسبی تیم‌ها شد، مسابقات تیمی پنج نفره به شیوه‌ی جام جهانی بود که با حضور ۱۱ تیم برگزار شد و تعدادی از این تیم‌ها هم در لیگ‌برتر شرکت کرده‌اند. البته باید قبول کنیم که نحوه‌ی برگزاری، سطح و جذابیت رقابت‌های لیگ‌برتر متفاوت از روش تیمی است و تیم‌ها فعلا به آمادگی کامل نرسیده‌اند.

او افزود: با توجه به اینکه هر سال شاهد پرورش ملی پوشان خوبی از داخل لیگ‌برتر هستیم، امیدوارم که باز هم در این چهار پنج ماه تکواندوکاران تراز اولی را به تکواندوی ایران و جهان معرفی کنیم.

کرمی درباره‌ی سطح مربیان حاضر در لیگ‌برتر تکواندو نیز گفت: مسلما مربیانی که به لیگ آمده‌اند با توجه به تجربه‌هایی که در زمان قهرمانی کسب کرده‌اند سطح بالایی داشته و موفق ظاهر می‌شوند. همه‌ی آن‌ها از مربیانی هستند که تجربه‌ی بسیار زیادی دارند و آن‌ها را به جوانترها انتقال می‌دهند. به نظر من این اتفاق باعث می‌شود که ملی پوشان جوان فکر نکنند که بعد از دنیای قهرمانی باید خانه نشین شوند. آن‌ها در آینده می‌توانند تجربیات خود را در زمینه‌ای جدید به دیگر ورزشکاران انتقال دهند.

او همچنین درباره‌ی سطح داوری‌های هفته اول و دوم لیگ که در لحظاتی از مسابقات هم باعث اعتراض مربیان می‌شد، توضیح داد: تمام سعی فدراسیون بر این است که در لیگ برتر از بهترین داورها استفاده کنیم اما نیاز است که مانند جامعه ورزشکاران تکواندو، در رگ‌های جامعه‌ی داوری تکواندو نیز خونی تازه جریان پیدا کند. از این رو سعی می‌کنیم ابتدا داوران جوان را در رده‌های پایین‌تر و سپس در لیگ‌برتر استفاده کنیم تا شاهد پیشرفت و گسترش جامعه داوری در تکواندو باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که اعزام تیم باشگاهی به رقابت‌های جام‌جهانی کار درستی است؟ تصریح کرد: هدف و برنامه‌ای که فدراسیون جهانی تکواندو(WTF) مد نظر دارد مسابقات تیمی تکواندو است. در منشور قوانین این مسابقات است که هر تیمی می‌تواند دو بازیکن از ملیت‌های دیگر استفاده کند به شرطی که در بین هشت تیم حاضر در این رقابت‌ها نباشند. شیوه‌ی برگزاری این مسابقات به شکل تیمی است و هیچ مانعی برای حضور تیم‌های باشگاهی نیست. همچنین باید بدانیم که باشگاه‌ها هستند که در تکواندو سرمایه گذاری می‌کنند و اعزام تیم‌ها می‌تواند به بالا رفتن انگیزه مدیران، مربیان و تکواندوکاران باشگاه‌ها کمک کند.

رئیس سازمان لیگ تکواندوی ایران با اشاره به بازتاب مناسب برگزاری نخستین دوره‌ی لیگ تکواندو به روش جام جهانی، تصریح کرد: چند سالی بود که در فدراسیون تلاش می کردیم رقابت‌های لیگ به شیوه‌ی جام‌جهانی را برگزار کنیم اما تیم‌ها بنا به دلایل موجود از شرکت در این رقابت‌ها خودداری می‌کردند. تیم‌ها اظهار می‌کردند که با اتمام رقابت‌های لیگ‌برتر بازیکنان خسته هستند اما امسال با برنامه‌ریزی دقیق قبل از شروع لیگ این مسابقه‌ها را برگزار کردیم. بازتابی که لیگ به شیوه‌ی جام جهانی از نظر جذب تماشاگر و اجرای تکنیک‌های تکواندو داشت، برای همه‌ی مسئولان فدراسیون قابل توجه بود و سعی می‌کنیم از دوره‌های بعد این رقابت‌ها را با کیفیت بهتری برگزار کنیم.

او ادامه داد: هدف فدراسیون از برگزاری این رقابت‌ها احیای دوباره‌ی جسارت مبارزه در بین تکواندوکاران ایران بود که تا حد قابل قبولی در این زمینه کمک کننده بود. با برگزاری این رقابت‌ها می‌توانیم تکواندوکاران خود را به آمادگی و جسارت قابل توجهی جهت حضور بر روی شیاپ‌چانگ برسانیم. من به عنوان رئیس سازمان لیگ معتقدم که باید این کار را در رده‌های پایه هم انجام دهیم.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار