کد خبر: 882338
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
دوچرخه‌سواری

اعلام‌ آمادگی کردن پنج تیم از ایران برای پیوستن به جمع تیم‌های کنتینانتال می‌تواند اتفاق خوبی باشد، اما به شرطی که این حضور فقط جنبه نمایشی نداشته باشد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، برای فصل جدید دوچرخه‌سواری پنج تیم  پیشگامان، شهرداری تبریز، DFT اردبیل، مس کرمان و امیدنیا مشهد از ایران اعلام آمادگی  کرده‌اند که به جمع تیم‌های کنتینانتال ‌اضافه شوند. حضور تیم‌های بیشتری از ایران در جمع تیم‌های کنتینانتال اتفاق خوبی  برای دوچرخه‌سواری ایران می‌تواند باشد، اما به شرطی که این حضور نمایشی نباشد چراکه در سال‌های گذشته هم شاهد بوده ایم، برخی تیم‌ها تنها هزینه ثبت‌نام در اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری( UCI) را پرداخت کرده‌اند اما دیگر اثری از حضورشان در تور های آسیایی نبوده  و در  تنها توری که دیده شده اند، تور آذربایجان - ایران بوده است و بس.

در حالی که اگر این تیم‌ها هم مانند پیشگامان و شهرداری تبریز حضور پررنگ‌تری در تورها داشته باشند، قطعا رکابزنان بیشتری فرصت نشان دادن خود را دارند به ویژه در این شرایط که کسب سهمیه المپیک سخت تر شده و ایران هم برخلاف سالهای گذشته در رنکینگ خیلی پرفروغ ظاهر نشده است.

از طرفی برای فصل 2018 تیم پیشگامان تصمیم گرفته مانند سالهای قبل عمل نکند. مسئولان این تیم در نظر دارند بیشتر از نفرات بومی استفاده و تعداد حضورشان در تورهای آسیایی را هم محدود کنند. این اتفاق به معنی بیرون ماندن تعدادی از رکابزنان است بنابراین اگر تیم های دیگر هم نخواهند برنامه‌ای برای حضور در تورها داشته باشند، شاهد افت دوچرخه‌سواری استقامت ایران  بیشتر از این خواهیم بود.

در سال 2017، تیم سپاهان با وجود کنتینانتال بودن اما حضور بسیار کم رنگی در تور های آسیای داشت  و جایگاهش در رده 88 رنکینگ تورهای آسیایی به خوبی گویای همه چیز است.

پتروشیمی تبریز که سالها در آسیا یکه تازی می کرد در سال 2016  حضور صرفا نمایشی داشت  و در رنکینگ تور های آسیایی چهل و یکم شد.

تیم آینده که متعلق به فدراسیون بود در سال 2014 در رده هفتاد و چهارم قرار گرفت.

این تیم های کنتینانتال نمونه هایی هستند که در اصل حضورشان کمک خاصی به رکابزنان ایران کرد و به‌ هر حال باید دید سه تیم دیگری که جدیدا اعلام آمادگی کرده اند حضورشان تنها جنبه نمایشی دارد یا واقعا با برنامه قدم جلو گذاشته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار