کد خبر: 882307
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
بسيج سازندگي سايه تاريک وضعيت نامطلوب بهداشت و درمان زنان، معضل بيکاري و سو تغذيه استان کهگيلويه و بويراحمد را در هفته بسيج کنار مي‌زند
استان کهگيلويه و بويراحمد همواره با عديده‌اي از مشکلاتي همچون پايين بودن سطح بهداشت و درمان زنان، نرخ بيکاري 12.96 درصدي و سو تغذيه روبه رو است. از اين رو در هفته بسيج قرار است به گفته سخنگوی سازمان بسیج سازندگی اين استان، 40 گروه جهادي و تيم‌هاي تخصصي بهداشتي و درماني به محروم‌ترين مناطق کهگيلويه و بويراحمد اعزام شوند، تا درد ناشي از محروميت‌هاي درماني را مداوا کنند. علاوه بر اين افتتاح طرح‌هاي اشتغال‌زايي و تهيه و توزيع بسته‌هاي معيشتي نيز از ديگر اقدامات اين گروه‌هاي جهادي است که گرد محروميت را از استان کهگيلويه و بوير احمد مي‌زدايد.
نويسنده:ميترا شهبازي

بيکاري به معضلي لاينحل در کهگيلويه و بويراحمد تبديل شده است. به طوري که اکنون حتي نمايندگان اين استان در مجلس شوراي اسلامي هم آمار ارائه شده از سوي مسئولان در خصوص نرخ بيکاري 12.96 را هم غير واقعي مي‌دانند. در اين رابطه عدل هاشمی، نماینده مردم کهگیلویه در مجلس با تاييد مطالب فوق مي‌گويد:« آمارهای ارائه شده در رابطه با بیکاری مردم با توجه به آنچه در سطح شهر قابل مشاهده است، تناسبي ندارد.» گويي مسئولان مي‌خواهند با سرپوش گذاشتن بر روي معضل موجود، از زير بار مشکل بيکاري شانه خالي کنند. علاوه بر اين، وضعيت بهداشت و درمان استان هم از شرايط نامطلوبي برخوردار است که بيش از هرچيزي سلامت زنان و دختران را به خطر انداخته است. نبود پزشک‌ متخصص و تجهيزات درماني نوين از مهمترين محروميت‌هاي اين بخش است که سالار جوکارمدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد آن را تاييد و در رابطه با سلامت زنان اين استان اظهار نگراني مي‌کند. علاوه بر تمام آنچه که تاکنون گفته شد، فقر، محرومیت، سوء تغذیه و غيره هم از ديگر مشکلاتي است که مردم اين استان با آنها همواره دست و پنجه نرم مي‌کنند. مشکلاتي که تاکنون از چشم مسئولان دور مانده است و همچنان هم برنامه‌اي براي رفع آنها وجود ندارد.

محروميت زدايي از مناطق محروم در هفته بسيج

حالا با اين شرايط، هفته بسيج بهانه‌اي شده است تا باري ديگر نيروهاي جهادي به مناطق محروم استان کهگيلويه و بوير احمد پاي بگذارند و با برنامه ريزي، از کاهش مشکلات مردم بکاهند. در اين راستا سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد مي‌گويد:« در راستاي افزايش سطح سلامت مردم کهگيلويه و بويراحمد و کاهش مشکلات ناشي از بيکاري و فقر، 40 گروه جهادي و تیم تخصصی بهداشتی و درمانی به مناطق محروم این استان اعزام مي‌شوند.»

سید علی ساداتی مي‌افزايد:« با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده نمایشگاه عرضه و فروش محصولات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی برپا می‌شود.»

همچنين به منظور کاهش معضل بيکاري و فقر قرار است، 30 طرح اقتصاد مقاومتی، 33 طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی،3 پروژه عمرانی و بهداشتی در جوبریز، دلیرچ و ایدنک افتتاح شود. البته اين اقدامات به همين جا ختم نمي‌شود و قرار است 3 پروژه یادمان شهدای پاتاوه، مارگون و چرام و تجلیل از امران به معروف و ناهیان از منکر نیز در هفته بسیج امسال کلنگ زني شود.

دست دلالان از توليدات مردم کوتاه مي‌شود

علاوه بر اين با توجه به اينکه بخش زيادي از سود حاصل از توليدات استاني هم به دليل نبود صنايع تبديلي و بسته‌بندي همواره نصيب دلالان مي‌شود، سخنگوی سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد مي‌گويد:« قرار است 30 طرح صنایع تبدیلی، مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی با اعتبار هزینه شده 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در هفته بسیج امسال با حضور مسئولان ارشد سپاه فتح استان و مدیران استانی و شهرستانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار ‌گیرد.»

البته اين اقدامات تنها بخش کوچکي از برنامه‌هاي محروميت‌زدايي بسيج سازندگي اين استان را تشکيل مي‌دهد و نيروهاي مقاومت بسيج در کهگيلويه و بوير احمد به منظور تسهيل ازدواج جوانان، قرار است 20 فقره جهیزیه را هم بين نیازمندان توزيع کنند و براي 92 خانوار نيز بسته معيشتي ارسال کند.

لازم به ذکر است که سازمان بسيج سازندگي تاکنون با اقدامات خود از سال 92 تاکنون، هزار و 728 تیم پزشکی به مناطق محروم استان جهت ارائه خدمات پزشکی و درمانی اعزام کرده است. همچنين 2 هزار و 553 کارگاه نيز تاکنون در سطح استان راه‌اندازی شده است که براي سه هزار و 561 به طور مستقيم و غير مستقيم اشتغال زايي کرده است. علاوه بر این سازمان از 762 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی که در برنامه دارد تاکنون 210 مورد آن را تکمیل کرده است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار