کد خبر: 881972
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
معاون کانون پرورش فکری کشور خبرداد:
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و دبیر بیشتمین جشنواره قصه‌گویی کودکان و نوجوانان از رقابت بیش از 6 هزار قصه‌گو در بخش‌های مختلف بیشتمین جشنواره قصه‌گویی کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این جشنواره در مناطق پنجگانه کشور از فردا 30 آبان تا 30 آذرماه برگزار و برترین‌ها به بخش کشوری و بین‌المللی جشنواره راه می‌یابند.

رضا قمرزاده در نشست خبری که با هدف برگزاری منطقه 5این جشنواره به میزبانی سمنان در کانون پرورش فکری این استان برگزار شد بااعلام این خبر اظهار کرد: در مجموع بیش از 6 هزار و 700 قصه‌گو در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت می‌کنند.

وی از حضور 473 شرکت‌کننده در بخش ویژه "پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها"ی این جشنواره خبر داد و افزود: 3174 قصه‌گو در بخش نوجوانان و 3090 مربی کانون پرورش فکری نیز از استان‌های مختلف در این جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه بخش ملی و بین‌الملل این جشنواره بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود تصریح کرد: سال گذشته قصه‌گویانی از 37کشور جهان برای حضور در بخش بین‌الملل آثار ارسال کردند که قصه‌گویانی از 11 کشور دنیا برای اجرا در جشنواره پذیرفته شدند.

دبیر بیشتمین جشنواره قصه‌گویی کودکان و نوجوانان پیش‌بینی کرد: امسال نیز علاوه بر قصه‌گویان داخلی، قصه‌گویانی از 11 الی 12 کشور دنیا به بخش نهایی این جشنواره راه بیابند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قصه‌گویی منطقه پنج کشور به میزبانی استان سمنان، گفت: با توجه به فعالیت‌های کانون پرورش فکری در حوزه فرهنگ رضوی، بخش رضوی نیز به این منطقه افزوده شده و لذا 6 قصه‌گوی برتر از این منطقه به بخش ملی جشنواره راه می‌یابند.

قمرزاده از قصه‌گویی به عنوان یک راه موثر در تربیت کودکان و نوجوانان این سرزمین نام برد و افزود: کانون به دنبال این است که با برگزاری جشنواره قصه‌گویی زمینه استفاده بهتر از این ظرفیت در راستای تربیت کودکان و نوجوانان کشور را فراهم کند.

وی حضور همزمان نوجوانان و مربیان در جشنواره را از نکات مثبت جشنواره بیستم برشمرد و گفت: علاوه بر قصه‌گویی امسال 72 نفر در بخش داستان و 182 نفر نیز در بخش مقالات شرکت کردند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به بخش‌های سه‌گانه این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: بخش آزاد با درونمایه تربیتی، بخش رضوی (ویژه شرکت کنندگان داخلی، و ادبیات عامه و فولکلور با هدف بهره‌گیری از متون کهنی مثل شاهنامه و قصه‌های عامیانه سه بخش جشنواره امسال هستند که آثار متعددی به هر سه بخش ارسال شده است.

وی از پیش‌بینی ده‌ها برنامه جنبی در این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی، برپایی نمایشگاه و...از برنامه‌های جنبی جشنواره بیستم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار