کد خبر: 881970
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : تعداد صنایع تبدیلی سمنان با ظرفیت های کشاورزی موجود در بخش های زراعی و باغی تناسب ندارد.
سیدحسن میرعماد افزود : بر اساس آمارها، 35 درصد از مواد غذایی کشور در بخش تولید از بین می رود و این موضوع به علت توجه نکردن به صنایع تبدیلی است.
وی اظهارداشت : در مرحله اول باید ساختار کشاورزی ایران اصلاح شود چراکه این ساختار جدید نبوده و با تفکر قدیمی اداره می شود.
وی ادامه داد : تاکنون برنامه ریزی های انجام شده توسط دولت برای تغییر الگوی کشت در استان سمنان مطلوب بوده اما حلقه مفقوده در این طرح نظارت است.
میرعماد با تاکید بر افزایش کشت گلخانه ای در استان ادامه داد : بومی‌سازی این سامانه باید با توجه به شرایط آب و هوایی و متناسب با هر اقلیم این سامانه اجرا شود و دولت نیز بر اجرای آن باید نظارت کافی و جدی داشته باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد : رویکرد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، خوداتکایی به تولید داخلی با بهره گیری از بسته های حمایتی دولت است که تاکنون رونق اقتصادی قابل توجهی در بخش کشاورزی به وجود آمده است.
وی با بیان این که دولت تمام تلاش خود را برای رونق کشاورزی در استان سمنان انجام می دهد، گفت: به دلیل محدودیت منابع آب در استان، باید کشاورزان کشت سبزیجات ارگانیک و استفاده از سامانه های نوین آبیاری در بخش های مختلف را در دستور کار قرار دهند.
میرعماد ارایه با اشاره به این که تسهیلات به سرمایه گذاران برای توسعه کشاورزی گلخانه ای و کاهش هزینه آب و رونق صنایع تبدیلی موثر است ، اتصریح کرد: تاکنون دولت برای رونق بخشی بخش کشاورزی، تسهیلات مناسبی در اختیار بهره برداران قرار داده است.
وی بیان داشت : افزایش بهره وری در کشت محصولات باغی به جای زراعی و خودکفا شدن کشور در محصولات حیاتی کشاورزی از اهداف اساسی دولت است و با برنامه های زودبازده در سال زراعی 95-96 بیش از 50 هزار تن محصول کشاورزی از استان سمنان به خارج از کشور صادر شده است.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار