کد خبر: 881954
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رئيس سازمان بسيج سازندگي در گفت‌وگو با «جوان»:
در دو روز اول وقوع زلزله ۲۵۰ گروه جهادي بسيج سازندگي در حوزه تخصصي پزشكي و عمران و غيره به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و متعاقب آن در چند روز اول بيش از ۶۵۰ كاميون، تريلر و كاميونت نيروي بسيج، امكانات مورد نياز را از سراسر كشور جمع و به منطقه اعزام كردند.
سردار نعمان غلامي، رئيس سازمان بسيج سازندگي در گفت‌وگو با «جوان» ضمن بيان مطلب فوق گفت: بسيج سازندگي كرمانشاه اولين نهادي بود كه درگير موضوع زلزله شد و بسيجيان در يك حضور گسترده براي كمك‌رساني و خارج كردن مجروحين و اجساد از زير آوار وارد عمل شدند و در پي آن سرلشكر جعفري در همان ساعات اول با حضور در مناطق زلزله‌زده به فرماندهان سپاه استاني كشور دستور دادند كمك‌هاي اوليه را ساماندهي كنند. 

رئيس بسيج سازندگي گفت: با توجه به گستردگي مناطق و پراكندگي روستاها در تدبيري با نظر سرلشكر جعفري و سردار غيب‌پرور، تمام منطقه زلزله‌زده بين ۳۱ سپاه استاني كشور به غير از سپاه كرمانشاه تقسيم شد. سپاه‌هاي استاني مأموريت سرزميني را پذيرفتند و به هركدام وظيفه كمك‌رساني به تعدادي از روستاهاي منطقه محول شد. 

غلامي با اشاره به استقرار قرارگاه، امكانات، مهندسان، نيروهاي سازندگي و خدمات پزشكي سپاه نيز گفت: هركدام از سپاه‌هاي استاني متولي چند روستا شدند و با شناسايي خانواده‌هاي آسيب ديده و نيازهاي ضروري آنها، از طريق فرمانده حوزه، پايگاه، دهيار و شوراي هماهنگ‌كننده، امكانات را توزيع مي‌كنند. 

وي با بيان اين نكته كه حضور سازمان يافته و گسترده‌ در موضوع زلزله كرمانشاه كار جديدي در مجموعه حوادث است، گفت: در حال حاضر مشغول آماده‌سازي خودمان براي سرماي پيش‌رو هستيم كه بتوانيم در تأمين اسكان موقت و اوليه كمك‌رساني كنيم. 
وي همچنين با اشاره به قراردادي كه روز گذشته بين قرارگاه خاتم و بنياد مسكن بسته شد گفت: در بحث تأمين اسكان اوليه مقرر شد كه همه براي اجراي اين كار وارد عمل شويم.  رئيس بسيج سازندگي در پاسخ به اين سؤال كه همدلي مردمي با مردم زلزله‌زده غرب كشور را چطور ارزيابي مي‌كنيد، ضمن تقدير از احساسات انسان‌دوستانه مردمي گفت: سرپل ذهاب جلوه‌اي از غمي بود كه به ملت ايران وارد شد ولي در ادامه به صحنه‌اي از عظمت ملت ايران مبدل شد. اين سيل از عشق و محبت مردمي به سمت مردم زلزله‌زده جاري شد كه اين را خود مردم احساس مي‌كنند و يقين داريم كه در پس اين حادثه يك فرصت جديد براي ساخت و سازهاي زيبا در مناطق به‌وجود خواهد آمد. 

سردار غلامي افزود: دستگاه‌هاي مختلف اعم از ارتش، هلال احمر و آحاد مردم سعي در كمك‌رساني داشتند و امكانات چادر در حد مناسب توزيع شد اما ايرادات براي بعضي روستاها در دوردست طبيعي است. 
وي ادامه داد: اكنون سپاه در سراسر استان مستقر است و از نزديك بر اوضاع سركشي دارد. 
رئيس بسيج سازندگي تأكيد كرد: مشكلي در مناطق زلزله‌زده نيست كه به نيروهاي ما منعكس شود و براي آن متولي نداشته باشيم.  غلامي افزود: اميد است كمك‌ها به سمت اسكان زلزله‌زدگان برود و در چند روز آينده نيروهاي ما به سرعت در حال حركت به سمت جمع‌آوري كمك‌هاي نقدي براي همين امر هستند. 

سردار غلامي با اشاره به كمك رساني مناسب درباره وسايل گرمايشي گفت: به اميد خدا وارد مرحله بعدي كارها مي‌شويم و بنا است از ظرفيت مردم براي ورود به سامان‌دهي وضعيت استفاده كنيم و مردم از فرهنگ خود براي اسكان موقت زلزله‌زدگان استفاده كنند. 
رئيس سازمان بسيج سازندگي همچنين با اشاره به قرار داشتن در هفته بزرگداشت بسيج مستضعفين اذعان داشت: هفته بسيج فرصتي براي اطلاع‌رساني درباره اقدامات و خدمات سالانه مجموعه بسيج در حوزه‌هاي مختلف است؛ فرصتي كه اقدامات بسيج در عرصه‌هاي مختلف خدمت‌رساني به مردم و مردمي كردن خدمات‌رساني توسعه و افزايش پيدا كند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار