کد خبر: 881953
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
سید حسن نصرالله، دبیركل حزب‌الله لبنان با اشاره به پیروزی محور مقاومت علیه داعش گفت كه با كنترل البوکمال در سوریه توطئه امریکا برای تجزیه سوریه شکست خورد. وی همچنین با قدردانی از زحمات سردار سلیمانی گفت كه تاریخ نام وی را ثبت خواهد كرد.
به گزارش شبكه المنار، دبیرکل حزب‌الله لبنان دو‌‌‌شنبه شب درباره تحولات سوریه و عراق و همچنین نشست اتحادیه عرب سخنرانی كرد. نصرالله با اشاره به پیروزی نیروهای عراقی بر داعش، تأكید کرد:«داعش به عنوان یک نهاد و سازمان نظامی در عراق به پایان رسید و نیروهای عراقی به مرزهای خود با سوریه رسیده‌اند و ما منتظر پاکسازی کامل هستیم و روزی که دولت عراق پیروزی کامل را اعلام کند بسیار نزدیک است.»‌ وی افزود:«از ابتدای فتنه داعش در عراق، ما با همکاری برادرانمان در عراق، تعداد زیادی از فرماندهان خود را به آنجا اعزام کردیم و چندین شهید و مجروح در این راه نیز دادیم. ما به بررسی موقعیت با برادرانمان در عراق خواهیم پرداخت و اگر به این نتیجه رسیدیم که نیازی به حضور ما در آنجا نیست برادرانمان به میدان‌های دیگری منتقل خواهند شد و این موضوع هیچ ارتباطی به بیانیه اتحادیه عرب نداشته بلکه به موضوع پایان داعش در عراق ارتباط دارد.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان به تحولات سوریه نیز اشاره كرد و گفت:«درطرف سوریه میدان نبرد البوکمال را داریم. امروز ما در برابر یک دستاورد نظامی بسیار بزرگ قرار داریم و اهمیت موضوع در این است که البوکمال آخرین شهری است که داعش در سوریه کنترل آن را در اختیار داشته است. اهمیت البوکمال این است که شهری مرزی بوده و گذرگاه القائم به شمار می‌آید و در نتیجه سوریه و عراق به یکدیگر متصل شدند». دبیرکل حزب‌الله لبنان از سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دلیل حضورش در همه جبهه‌های نبرد و نه فقط در جنگ اخیر در البوکمال، تقدیر و تشکر کرد. سید مقاومت لبنان تصریح کرد:« ایران همیشه در کنار دولت عراق و سوریه و لبنان در مبارزه با داعش قرار داشته است و لذا همین جا از رهبری و ملت ایران و مشخصاً سردار سلیمانی که تاریخ نام وی را ثبت خواهد کرد، تشکر می‌کنیم». (ان التاریخ سیسجل اسم قاسم سلیمانی).

وی در ادامه گفت:«متصل شدن مرز‌‌‌ها محقق شد و این چیزی بود که دولت امریکا تلاش داشت محقق نشود و این پیروزی وحدت سوریه را تقویت کرده و در پی آن توطئه تجزیه سوریه شکست خورد.» ‌دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت:«ساختار داعش به پایان رسید. در واقع با آزادسازی آخرین خیابان در البوکمال، تاریخ می‌تواند پایان داعش را ثبت کند. البته در برخی از بخش‌های سوریه ممکن است که داعش وجود داشته باشد اما ساختار این گروه به پایان رسید و فقط به همین موضوع اکتفا می‌کنم.»

نصرالله به توطئه‌های امریكا در حمایت از تروریست‌‌‌ها هم اشاره كرد و گفت كه داعش در خیابان‌های البوكمال به راحتی رفت و آمد می‌كرد و سلاح‌های هوایی امریكا هیچ كاری برای هدف قرار دادن داعش انجام نمی‌دادند و حتی به نیروی هوایی روسیه نیز اجازه بمباران داعش را نمی‌داد. نصرالله گفت كه با سقوط البوکمال توطئه امریکا برای تجزیه سوریه شکست خورد. سید حسن نصرالله گفت:«ائتلاف امریکایی، اطلاعات خود را در اختیار داعش قرار داد و جنگ الکترونیک (سایبری) را علیه گروه‌‌‌‌هایی به راه انداخت که با این گروه می‌جنگند.»‌ نصرالله خاطرنشان كرد:« امریکا تمام امکانات را برای عقب نشینی داعش از البوکمال به مناطق تحت سیطره گروه‌های سوریه دموکراتیک (مورد حمایت مستقیم امریکا) فراهم کرد. » وی گفت:« بالگردهای امریکایی، سرکردگان داعش را از میادین نبرد در البوکمال نجات دادند. امریکایی‌‌‌ها می‌خواستند داعش را برای چندین دهه حفظ کنند، اما محور مقاومت این گروه را تنها در عرض چند سال شکست داد‌.» دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح كرد:«این یک رسوایی است، اردوغان که همپیمان امریکا بود آشکارا و علنی گفت که امریکا به تأمین داعش می‌پردازد و ما به همین گفته اردوغان بسنده می‌کنیم. ». دبیركل حزب‌الله در ادامه تأكید كرد:«زمانی که عراقی‌‌‌‌ها و سوری‌‌‌‌ها پیروزی خود بر داعش را اعلام می‌کنند نیازمند گرفتن جشن برای یک پیروزی بزرگ هستیم که در واقع پیروزی ارزش‌های انسانی بر توحش است. در این زمان واجب است که این گفته را تکرار کنیم که همه ملت‌های منطقه باید درباره کسانی که داعش را به‌وجود آوردند و از آن حمایت‌ کردند تفکر کنند و همچنین باید این سؤال را نیز بکنند که چه کسی با داعش مبارزه کرد. این بحث و بررسی باید با قدرت انجام شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار