کد خبر: 881951
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
مبارزه ايران اسلامي عليه تروريسم در منطقه و كمك به همسايگان و كشورهاي اسلامي جهت دفع شر تروريست‌ها به روزهاي پيروزي بزرگ خود نزديك مي‌شود.
داود عامري
مبارزه ايران اسلامي عليه تروريسم در منطقه و كمك به همسايگان و كشورهاي اسلامي جهت دفع شر تروريست‌ها به روزهاي پيروزي بزرگ خود نزديك مي‌شود. 
در عراق دولت قانوني اين كشور قدرت خود را تحكيم بخشيده و با كمك جبهه مقاومت اسلامي موفق به بيرون راندن داعش و گروهك‌هاي ديگر شده است و توطئه اعلام استقلال كردستان نيز با حمايت منطقه‌اي ايران، تركيه و مديريت هوشمندانه دولت مركزي عراق ناكام ماند و بقاياي تروريست‌ها نيز در سوريه آخرين نفس‌هاي حيات نامبارك خود را مي‌كشند، بنابراين در روزهاي آينده به لطف خداوند و پايمردي تمامي انسان‌هاي شريفي كه به خاطر حفظ صلح و انسان دوستي در سرزمين‌هاي اسلامي پاي در مبارزه با داعش و داعش‌پروران گذاشتند، شاهد نابودي گروهك‌هاي تروريستي و همگرايي كشورهاي اسلامي در منطقه خواهيم بود.  اين روند باعث شده است دشمنان اسلام و ايران براي انحراف افكار عمومي ملت‌هاي مسلمان منطقه و كشورهاي اسلامي دست به عمليات رواني سنگيني عليه جمهوري اسلامي ايران بزنند و با حاشيه‌سازي‌هاي رواني ذهن ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي را نسبت به وقايع پيش آمده مسموم سازند. 

شخصيت‌ها و مراكز مطالعاتي و رسانه‌هاي وابسته به استكبار جهاني تلاش دارند با مفاهيم انتزاعي و دور از واقعيت به كمك رسانه‌هاي پر قدرت خود و با بهره‌گيري از تكنيك‌هاي مختلف خبر‌سازي از جمله با ايجاد موج متوالي خبرسازي به صورت مستمر و با تغيير حجم و اندازه اخبار اين عمليات را با اهداف خاص به پيش ببرند. 
بي‌ترديد مهم‌ترين و يكي از اهداف نهايي دشمن از انجام عمليات رواني در منطقه عبارت است از ممانعت از بهره‌برداري ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي منطقه از نتايج پيروزي بر تروريسم و حاميان آن در منطقه و تحكيم و پايداري جبهه مقاومت است و ديگر مسائل كه در ادامه به بعضي از اين اهداف به اختصار مي‌پردازيم.
 
1 ـ پنهان كردن رويداد‌هاي تروريستي خود ساخته
 امروز براي هيچ‌كس پنهان نيست و حتي خود مقامات امريكايي از جمله هيلاري كلينتون و دونالد ترامپ اعتراف كردند كه داعش را خود امريكا ايجاد كرده و بارها در مناظره‌هاي انتخاباتي، ترامپ كلينتون را متهم به حمايت از تروريسم كرد، بنابراين با توجه به رفتارهاي خشن و سبعانه تروريست‌ها در منطقه، افكار عمومي جهاني به شدت از آنها و حاميانشان تنفر پيدا كرده است، بنابراين امريكا و جريان غربي ـ  عبري و حاميانشان سعي دارند با حجيم‌سازي عمليات رواني در منطقه چهره واقعي خود را پشت عمليات رواني پنهان كنند. 

2 ـ ايجاد جابه‌جايي در نقش پاسداران صلح و كاسبان جنگ‌
دومين هدف عمليات رواني دشمن كه مي‌توان گفت با هدف حفظ جايگاه و پايگاه خود حداقل در بين دولت‌هاي وابسته به خود در منطقه انجام مي‌گيرد، جابه‌جايي نقش كاسبان جنگ با حافظان صلح است.  بي ترديد كاسبان جنگ اعم از امريكا، رژيم صهيونيستي و پيروان آنها به خوبي مي‌دانند كه در آينده منطقه و روندهاي سياسي ـ  اجتماعي نقش آنها بسيار كمرنگ خواهد شد، از همين روي دست به كار شدند تا از طريق ايجاد جنگ رواني و افزودن بر حجم فعاليت‌هاي فريبكارانه خود، تصويري وارونه بسازند و خود را به جاي حافظان صلح براي مردم معرفي نمايند و پاسداران صلح در منطقه را به گونه‌اي ديگر معرفي كنند غافل از آنكه جريان‌هاي رواني و رسانه‌اي آنها در مقابل درك درست مردم منطقه و رهبران اجتماعي راه به جايي نخواهند برد. 

3 ـ تصويرسازي از ايران به عنوان يك خطر منطقه‌اي
 يكي از روش‌هاي دشمن براي تضعيف نقش جمهوري اسلامي ايران در منطقه، تصويرسازي غلط، نامناسب و خطرناك از ايران در منطقه است و متأسفانه در اين راه در مواقعي به خاطر حجم كار دشمن و خطر جريان فرهنگي و اطلاع رساني منطقه، موفقيت‌هایي نيز كسب كرده‌اند. 

ايران اسلامي از اولين روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي، ثقل سياست خارجي خود را براي ايجاد اتحاد و برادري در بين همسايگان و كشورهاي مسلمان بنا نهاده است، حال آنكه دشمن تلاش دارد با نيات خاص و بهره‌گيري از رشد توان موشكي و قدرت دفاعي ايران، كشور ما را به عنوان يك خطر در منطقه معرفي نمايد و با انجام عمليات رواني و ترفندهاي سياسي، نگاه و موقعيت خوي استكباري خود را به كشورهاي منطقه به ايران اسلامي نسبت دهد و در اين راه حتي اغراق بيش از اندازه دشمنان ايران اسلامي در بزرگ‌نمايي توان ايران از اين منظر قابل ارزيابي و تحليل است. 

دشمنان ايران اسلامي براي رسيدن به اين هدف شوم خود تلاش دارند، مهندسان جنگ، تروريسم و آنارشي در منطقه از جمله امريكا، حاميان اروپايي تروريسم و جريان سعودي را به عنوان حاميان ثبات در منطقه معرفي كرده و با هدف حفظ منافع و امنيت رژيم صهيونيستي، كشورهاي حاضر در خط مقاومت از جمله ايران و حزب‌الله را بي ثبات‌كننده معرفي نمايند. 
نتيجه آنكه مرور حوادث و وقايع اخير در منطقه و رصد اخبار رسانه‌هاي وابسته به نظام استكباري نشان مي‌دهد عمليات رواني سنگيني عليه ايران و كشورهاي حاضر در جبهه مقاومت و حامي مردم مظلوم منطقه در جريان است و دشمن با اين ترفندها تلاش دارد از طريق فشار رواني چهره ايران اسلامي را مخدوش كند و آنها را از نزديك شدن به جمهوري اسلامي ايران پرهيز دهد، چرا كه مي‌دانند نزديكي ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه به ايران اسلامي به عنوان قدرتمندترين كشور در خاورميانه، به تقويت استقلال رأي آنها كمك كرده و زمينه را براي برون رفت آنها از اردوي نظام سلطه فراهم خواهد ساخت. 

براي پرهيز از افتادن در دام خدعه‌هاي فرهنگي ـ  رواني دشمن لازم است از يك سو رسانه‌هاي همسو با بهره‌گيري از نخبگان و كارشناسان منصف نسبت به شفاف‌سازي مسائل پشت پرده و نيات شوم جبهه استكباري ـ  صهيونيستي همت گمارند و با حركت در مسير حفظ آرامش به دولت‌هاي اسلامي و همياران جبهه مقاومت در توليد ادبيات و روش‌هاي مقابله با عمليات رواني دشمن كمك كنند. 

پرواضح است كه سرنوشت آينده منطقه را تصميم‌گيري و حركت درست بعد از پيروزي بر تروريست تعيين خواهد كرد و در اين راه، همان اندازه كه نقش رسانه‌هاي معاند و اجير نظام استكباري بسيار حايز اهميت است در مقابل نقش نخبگان و رسانه‌هاي موافق و همسو با جبهه مقاومت اسلامي نيز بسيار حائز اهميت و قابل توجه مي‌باشد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار