کد خبر: 881949
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
رئيس قوه قضائيه، عربستان را امروز «محور شرارت» در منطقه خواند و بر لزوم ايستادگي در برابر نقشه‌هاي شوم و فسادانگيز امريكا و اذناب منطقه‌اي آن با همدلي و وحدت هرچه بيشتر مردم منطقه تأكيد كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به وضعيت تكان دهنده مردم مظلوم يمن تصريح كرد: سرزمين يمن نزديك به سه سال است كه تحت اشغال و بمباران نيروهاي نظامي عربستان قرار دارد. اين بمباران‌ها موجب وارد آمدن آسيب‌ها و خسارت‌هاي فراوان به اين كشور شده و كشتارهاي بي رحمانه ملت مظلوم يمن، مصداق بارز «جنايات جنگي» است. از سوي ديگر به دليل محاصره اين كشور، به اذعان نهادهاي بين‌المللي و سازمان ملل قحطي بي‌سابقه‌اي در اين سرزمين پديد آمده است و حسب برخي گزارش‌ها روزانه 100 كودك براثر كمبود غذا و دارو مي‌ميرند كه اين وضعيت، فاجعه‌اي انساني و جنايت عليه بشريت است. 

رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه سازمان‌هاي مدعي حقوق بشر در برابر چنين جناياتي سكوت كرده اند، خاطرنشان كرد: سازمان‌هاي بين‌المللي نهايتاً به صدور يك بيانيه اكتفا مي‌كنند و نه تنها هيچ حمايتي از مردم ندارند بلكه چتر حمايتشان همواره بر سر ظالمان و سلطه گران گسترده است. از طرفي كشورهاي غربي از جمله امريكا به شدت از جنايات عليه مردم يمن حمايت مي‌كنند، چنانكه فروش سلاح‌هاي بيشمار به عربستان، گواهي بر صحنه گرداني اين حوادث توسط امريكاست.

آيت‌الله آملي لاريجاني از دولت خواست كه با استفاده از همه ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي بين‌المللي كه در اختيار دارد، نداي مظلوميت مردم ستمديده يمن را به گوش جهانيان برساند تا بلكه گشايشي فوري در وضعيت اين ملت پديد آيد. رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پيروزي‌هاي اخير جبهه مقاومت در سوريه و عراق، بخش عمده‌اي از پيروزي‌ها را مرهون بهره‌گيري از مدل موفقي نظير بسيج مستضعفين دانست و خاطرنشان كرد: ورود مردم و حضور در صحنه‌هاي گوناگون همواره موجب توفيق بوده و در اين زمينه بسيج مستضعفين كه به دستور حضرت امام خميني (ره) در پنجم آذرماه سال 58 تشكيل شد، مدل موفقي است كه حشدالشعبي در عراق نيز برگرفته از همين الگوست و توانست شر داعش را از سر كشور عراق كم كند. خوشبختانه در سوريه نيز با تلاش مردم و ارتش همين اتفاق افتاد و با وحدت، همدلي و تدبير مردم، نقشه‌هاي دشمنان نقش بر آب شد. البته امريكا و اذناب منطقه‌اي آن دائماً در حال توطئه چيني هستند چنانكه چندي قبل موضوع استقلال كردستان عراق را مطرح كردند و در حال حاضر نيز برنامه ريزي‌هايي براي لبنان دارند بنابراين مردم منطقه بايد هوشيار باشند و فراموش نكنند كه حضور در صحنه، استقامت و استقلال طلبي، رمز پيروزي بر دشمنان است. رئيس قوه قضائيه، عربستان را امروز «محور شرارت» در منطقه خواند و بر لزوم ايستادگي در برابر نقشه‌هاي شوم و فساد انگيز امريكا و اذناب منطقه‌اي آن با همدلي و وحدت هرچه بيشتر مردم منطقه تأكيد كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار