کد خبر: 881945
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
مديرعامل شركت شهربان شهرداري تهران خبر داد
 مديرعامل شركت شهربان شهرداري تهران با اشاره به اينكه جمعيت دستفروشان در روزهاي پاياني تابستان و زمستان به 30هزار نفر مي‌رسد، گفت: ساماندهي اين تعداد دستفروش در پايتخت «تابوشكني در تاريخ بلديه» محسوب مي‌شود. 

ابوالقاسم چيذري با اشاره به اينكه دستفروشي «بدون سد معبر» با تعريف مكان و زمان مناسب در دستور كار شركت شهربان قرار گرفته است، تصريح كرد: شهرداري تنها شغل‌هايي را كه داراي پروانه كسب از انجمن صنفي باشند، به رسميت مي‌شناسد، اما رويكرد آن به مسئله دستفروشي با نگاه انساني و اسلامي بوده و براساس تحولات مبتني بر قانون، شركت شهربان از سال 94 در شهرداري تهران شكل گرفته و با رويكرد دستفروشي بدون سد معبر فعاليت مي‌كند.  وي با بيان اينكه در حوزه ساماندهي دستفروشان خلأ قانوني وجود دارد، افزود: طبق آمار، جمعيت دستفروشان در پنج محور تهران به نسبت سال 94، 50 درصد افزايش داشته است.
 
مديرعامل شركت شهربان شهرداري تهران با اشاره به اينكه از سال 94 تاكنون 60 درصد دستفروشان تهران ساماندهي شده‌اند، خاطرنشان كرد: بيشترين اهتمام شهرداري تهران بر رفع موانع شهري است و براي حفظ كرامت شهر و شهروندان در صورت امكان، موضوع جمع‌آوري دستفروشان مطرح نيست و بيشتر رفع سد معبر و ساماندهي در اين حوزه مورد تأكيد است.
 
وي افزود: اگر ارگان‌هاي ديگر نيز در حوزه ساماندهي دستفروشان ورود كنند، ساماندهي دستفروشان تسهيل مي‌شود. به‌طور مثال در ساعات نيمه شب شاهد كلوني‌هاي جگرفروشان در شهر هستيم كه در صورت همكاري كارشناسان وزارت بهداشت و عدم تأييد سلامت محصولات آن، به راحتي مي‌توانيم اين دستفروشان را ساماندهي كنيم.  چيذري ادامه داد: يكي ديگر از معضلات سد معبر مربوط به وانت‌‌بارها است كه براساس آمار 45 درصد نارضايتي شهروندان تهراني از سد معبر را به خود اختصاص مي‌دهند، در صورتي كه با همكاري پليس راهور و جريمه اين افراد، شاهد كاهش چشمگير آنها خواهيم بود.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار