کد خبر: 881944
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
معاون شهردار: دولت نه قول مي‌دهد و نه پول نمي‌دهد
معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران اعلام كرد: از ابتداي امسال تاكنون 13هزار نيرو جذب شده يا تغيير وضعيت داده‌اند.
سميع‌الله حسيني مكارم صبح روز گذشته در نشست خبري كه پيرامون تشريح اقدامات مالي و اقتصادي شهرداري تهران برگزار شد، با اشاره به حجم زياد نيروي كار در شهرداري گفت: 13هزار نفر سال‌جاري در شهرداري تهران جذب يا تبديل وضعيت شدند كه اين جذب بار مالي زيادي روي دوش شهرداري گذاشت و اين در حاليست كه وزارت ورزش و سازمان محيط‌زيست در كل كشور 7 هزار نيرو و وزارت صنعت و معدن نيز در كل كشور تنها 3 هزار و 500 نفر كارمند دارد، اما تنها در شهرداري امسال 13هزار نفر جذب شده‌اند.  

حسيني مكارم در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه بايد به فكر درآمدهاي پايدار در شهر تهران باشيم، گفت: اگر خانوارهاي تهراني را 3/5 نفر در نظر بگيريم. هر خانوار تهراني هر ساله در قالب عوارض و... تنها 350هزار تومان به شهرداري مي‌دهد، اما اين در‌حاليست كه شهرداري به هر نفر تهراني 2ميليون تومان خدمات مي‌دهد و هر تهراني براي شهرداري 2 ميليون تومان هزينه دارد كه در قالب جمع‌آوري پسماند و... محاسبه شده است و اين درحاليست كه هنوز منابع درآمدي پايداري نداريم كه بتوانيم از آن براي اداره بهتر شهر استفاده كنيم.   

همچنين معاون شهردار تهران با بيان اينكه پيشنهاد داديم كه از محل بنزين، 150 تومان از كساني كه در شهر تهران بنزين مي‌زنند، دريافت كنيم، گفت: حدود يك ميليون ليتر در تهران بنزين مصرف مي‌شود كه حدود 500 ميليارد تومان درآمد مي‌تواند عايد شهرداري تهران شود. حسيني مكارم با بيان اينكه شركت‌هاي كارگزاري از فلسفه اصلي خود دور شده بودند، گفت: قرار بود از محل پرداختي ملك دريافت كنند، اما پول نقد مي‌گرفتند و اين شفافيت درستي نداشت.  وي با بيان اينكه تا‌كنون 1232 هولوگرام و حواله به ارزش 720 ميليارد تومان بررسي شده است، گفت: تا كنون 866 مورد هولوگرام به ارزش 359ميليارد تومان تأييد شده و 332 هولوگرام نيز مستندات كافي نداشتند و اين در حاليست كه 34 مورد هولوگرام به ارزش 55ميليارد تومان به دليل نداشتن مستندات كافي و ايرادات قانوني باطل شده است.

وي با اعلام ايجاد خزانه واحد شهري تا پايان امسال گفت: يكي از مشكلات شهرداري در گذشته اين بود كه شفافيت مالي به دليل واريزهاي منطقه‌اي نداشت و پول‌ها به حساب منطقه و نه حساب شهرداري كل واريز مي‌شد كه از اين به بعد اعلام كرديم بايد همه پول‌ها به حساب شهرداري واريز شود و تا پايان امسال نيز خزانه واحد تأسيس مي‌شود.  وي در خصوص عوارض ماشين‌هاي لوكس در تهران گفت: عوارض ماشين‌هاي لوكس و گرانقيمت در تهران 50 هزار تومان است كه برخي آنها را نمي‌دهند ما به آنها گفته‌ايم تشريف بياورند عوارضشان را بدهند.  وي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص ميزان بدهي دولت به شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران ادعا دارد دولت 14هزار ميليارد تومان به شهرداري بدهكار است، اما رقم الزام‌آور 5 هزار و 700 ميليارد تومان است. 8هزار ميليارد تومان مبالغي بود كه دولت مجاز بود، ولي پرداخت نكرده است.  معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري با تأكيد بر اين موضوع كه الزام دولت 5 هزار و 700 ميليارد تومان است، گفت: البته دولت نه اين پول را داده و نه قول داده كه بدهد، گفته است در آينده اين موضوع را بررسي مي‌كند !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار