کد خبر: 881923
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
هادی عسگری
كمك يانگوم به زلزله‌زده‌ها 
«لي يانگ آئه» بازيگر مشهور سينما و تلويزيون كره كه در ايران به واسطه بازي در نقش«يانگوم» در سريال «جواهري در قصر» شناخته مي‌شود، به زلزله‌زده‌هاي اخير در كرمانشاه كمك مالي كرد. خبر كمك مالي خانم «يانگ آئه» از سوي رايزن مطبوعاتي سفارت كشورمان در سئول اعلام شد. بنابراين خبر، «لي يانگ آئه» چكي به مبلغ 50 ميليون وون، معادل 45 هزار دلار از طريق بنياد كمك به معلولين كره به سفير كشورمان تقديم كرد. اين هنرپيشه كره‌اي، همزمان با اعطاي كمك مذكور، خواهان انتقال مراتب اندوه و همدردي خود با زلزله‌زدگان كشورمان و احترام و علاقه خود به مردم كشورمان شده است. دولت و نهادهاي خيريه كره‌جنوبي نيز مراتب همدردي خود با مردم زلزله كرمانشاه را اعلام كرده‌اند.  «لي يانگ آئه» بعد از آنكه سريال «يانگوم»از شبكه 3 پخش شد، به چهره‌اي محبوب در ميان مردم ايران تبديل شد. اين بازيگر در صفحه اينستاگرامش نيز نوشت: «زمين‌لرزه در ايران و عراق به زندگي بسياري از مردم آسيب ‌زده و آنها را در معرض خطر قرار داده است. ايران زيبا به سرعت احيا خواهد شد. موفق باشيد. حال من خوب بود، اما اكنون پس از اين حادثه احساس نااميدي مي‌كنم.» 

چگونه نادر ابراهيمي درباره امام خميني(ره) رمان نوشت
حجت‌الاسلام سعيد فخر‌زاده، مدير واحد تاريخ شفاهي دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري، درباره چگونگي نگارش رمان «سه ديدار با مردي كه از فراسوي باور مي‌آيد» كه نادر ابراهيمي آن را بر اساس شخصيت امام خميني(ره) نگاشته است، مي‌گويد: رئيس حوزه هنري دوست داشت يك كار ادبي درباره امام خميني(ره) نوشته شود كه در قد و قواره ايشان باشد و يك رمان‌نويس توانمند اين كار را انجام دهد، بنا‌بر‌اين سراغ نادر ابراهيمي كه آن زمان رمان‌نويس مطرحي بود، رفت. آقاي نادر ابراهيمي به مجموعه ما يعني دفتر ادبيات انقلاب معرفي شد كه درباره امام خميني(ره) نيازمند مطلب و اطلاعات است. ما در آن ايام درباره انقلاب اسلامي تحقيقات انجام مي‌داديم و آقاي بهبودي، مدير مجموعه بود. تصور كرديم ما بايد يكسري اطلاعات درباره امام را فيش‌برداري و دسته‌بندي كنيم و به ايشان تحويل دهيم و مأموريت تمام مي‌شود. فكر مي‌كنم چيزي حدود 300 تا 400 صفحه اطلاعات از منابع مختلف جمع‌آوري كرديم و به نادر ابراهيمي تحويل داديم كه با اين اطلاعات كار را بنويسد. كمتر از 10 روز بعد ايشان دوباره به ما مراجعه كرد و گفت من آن اطلاعات را مطالعه كردم، لطفاً منابع بعدي را ارائه كنيد، اين باعث تعجب ما شد. كار به جايي كشيده بود كه بچه‌هاي محقق دفتر ادبيات براي پيدا كردن اطلاعات و مطلبي درباره امام خميني(ره) به سختي افتاده بودند. در آن ايام يك تيم از دفتر ادبيات از كساني كه منابع را مي‌شناخت، تلاش كرد به نادر ابراهيمي اطلاعات برساند. ايشان آن مطالب را خواند و بعد از مدتي گفت: حالا من مي‌توانم درباره امام (ره) چيزي بنويسم. 

اسم وزارت ارشاد را عوض كنيد! 
جمال شورجه، فيلمساز پيشكسوت در گفت و گو با برنامه اينترنتي «فار30 نما»، خواستار تغيير نام وزارت ارشاد شد. اين فيلمساز مطرح سينماي انقلاب در گفت‌و‌گوي انتقادي‌اش با «فار30‌نما» از وضعيت سينماي ايران به شدت انتقاد كرد و گفت: متأسفانه در سياست‌هاي كلي كلان فرهنگي اين درايت و هوشمندي وجود ندارد كه بخواهد از سينما در جهت سياست‌هاي نظام استفاده كند. برخي فيلم‌ها سرگرمي و لودگي است. اگر هوشمندانه با اين آثار برخورد شود، از پس سرگرمي و لودگي هم بايد مفهومي به مخاطب منتقل شود.  شورجه در ادامه گفت: فيلمساز ما به جشنواره‌هاي جهاني توجه دارد. به خارجي‌ها باج مي‌دهيم. وقتي «دايره» ساخته شد، نيروي انتظامي سرمايه‌گذار بود، اما سفارت خارجي پشت فيلم بود و در نهايت فيلمي شد عليه نظام اسلامي. اينجا اين سؤال مطرح مي‌شود که چرا مديريت فرهنگي ما نبايد از خود سينما باشد. وزير ارشاد با چه تناسبي براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انتخاب مي‌شود. تهيه‌كننده آثار دفاع مقدسي با انتقاد از عملكرد وزارت ارشاد گفت: با اين عملكردي كه در وزارت ارشاد شاهد هستيم، بهتر است نام اين نهاد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به وزارت فرهنگ و هنر تغيير يابد. در اين دولت اسمش را عوض كنيد. حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي است كه بايد اسلام را تبليغ كند كه متأسفانه متناسب با اسم خودش حركت نمي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار