کد خبر: 881914
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
پارس جنوبی اولین باخت فصل را تجربه کرد
در ادامه هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حساس ترین بازی دو تیم پرسپولیس و پدیده به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. پارس جنوبی هم که میهمان تیم فولاد بود با دو گل شکست خورد تا اولین باخت فصل را تجربه کند.
این بازی که از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران  برگزار شد تیم پرسپولیس با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی ، محمد انصاری، شایان مصلح، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن (محسن مسلمان ۶)، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور به مصاف پدیده رفت.
در نیمه در همان دقایق نخست بشار رسن به خاطر مصدومیت جای خود را به محسن مسلمان داد .شاگردان برانکو هر چند در نیمه اول بازی را بهتر آغاز کردند اما نتوانست از موقعیت هایش استفاده کند.یکی از بهترین موقعیت های پرسپولیس در نیمه اول توسط منشا به هدر رفت که در داخل محوطه جریمه حریف نتوانست با یک شوت دروازه حریف را باز کند .در ادامه این بازی نمایش سردی از سوی دو تیم ارائه شد تا نیمه نخست بدون گل مساوی تمام شود. از حاشیه های این بازی هواداران پرسپولیس به نشانه اعتراض به صحبت‌های علیرضا بیرانوند در طول هفته‌های گذشته، بوژیدار رادوشویچ را در حین این بازی تشویق کردند. بیرانوند در یکی از صحنه‌ها بعد از اینکه توپ را دریافت کرد در واکنش به این شعارها علامت "هیس را به هواداران خودی نشان داد.
همچنین هواداران پرسپولیس برای کنایه زدن به تعصب علیرضا بیرانوند نسبت به این تیم، احمدرضا عابدزاده را چندین بار تشویق کردند.
با شروع نیمه دوم علی رغم این که تصور می شد شاگردان برانکو برای بازگشت به صدر بازی بهتری را ارائه دهند اما بازی در نیمه دوم هم تعریف چندانی نداشت و کم افت و خیز بود. کیفیت پایین بازی و اشتباهات فردی در پاسکاری در این نیمه هم ادامه داشت و دو تیم نتوانستند دروازه همدیگر را باز کنند. در ادامه هر چه بازی روبه پایان می رفت فشار شاگردان برانکو روی دروازه پدیده بیشتر می شد اما باوجود برتری نسبی به حریف، قدرت گلزنی نداشتند. موقعیتهای نصف و نیمه سرخپوشان یکی پس از دیگری به هدر می رفت تا در نهایت تلاش دو تیم ثمری نداشت تا بازی با همان تساوی بدون گل خاتمه یابد و پرسپولیس فرصت رسیدن به صدر جدول را در روز باخت پارس جنوبی از دست بدهند.پرسپولیس با این تساوی ۲۴ امتیازی شد تا به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پیکان در رده دوم قرار بگیرد. پدیده هم با این یک امتیاز، ۱۸ امتیازی شد و در رده پنجم باقی ماند.
برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری اظهار کردپس از بازی گفت:: می‌دانستیم امروز بازی خیلی سختی مقابل پدیده در اننظارمان است. دیروز هم این مسئله را در کنفرانس خبری گفتم. حریف نشان داد به چه دلیلی در بالای جدول است. از هوادرانمان تشکر می کنم. نمی توانم از بازیکنان گلایه کنم چون تا ثانیه آخر خیلی سخت تلاش کردند. خیلی سخت است که از نود دقیقه، ریتم خوبی داشته باشید. از طرفی غیر منطقی است که مقابل چنین حرفی ۱۰ موقعیت گل داشته باشیم.به هر حال باید از سه، چهار موقعیت گل استفاده می کردیم و گل می زدیم. از طرفی خوب است که بازی را نباختیم. چون در چنین بازی هایی تمرکز از بین می رود و منجر به گل خوردن می شود. از طرف دیگر می توانیم راضی باشیم که حریف نتوانست یک موقعیت گل هم ایجاد کند. شاید خطرناک ترین موقعیت پدیده ضربه ایستگاهی در دقیقه ۹۶ بود. متاسفم بازی را نبردیم. می دانیم کار راحت نخواهد بود. می دانستیم بعد از بیست روز تعطیلی لیگ، بازی های اول منجر به بحران می شود. مهم ترین مسئله این است که نشان دادیم، آماده هستیم. انتظار داریم بعد از این تمرکز بیشتری داشته باشیم و موقعیت ها را به گل تبدیل کنیم.
رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال پدیده هم گفت: پدیده بیشتر بازی را کنترل کرد. بازیکنان ما تلاش زیادی کردند اما با توجه به بضاعت‌مان عمل کردیم. من این نوع فوتبال را دوست ندارم.ما با نبود مهره‌های اصلی‌مان نیاز داشتیم که تدافعی‌تر بازی کنیم تا از پرسپولیس امتیاز بگیریم. خدا را شکر بازیکنانم مزد تلاش‌شان را گرفتند. اخراج شدن من در بازی تاثیری در عملکرد تیم‌مان نگذاشت و بازیکنانم کار خودشان را کردند. ما به سه بازیکن نیاز داریم که آن‌ها را در نیم فصل جذب خواهیم کرد.
در دیگر بازی تیم فوتبال پارس جنوبی با شکست مقابل فولاد خوزستان متحمل اولین شکست خود در لیگ برتر امسال شد. این در ورزشگاه غدیر شهر اهواز برگزار شد با نتیجه یک بر صفر به نفع فولاد خوزستان به پایان رسید. تک گل فولاد را فرشاد جانفزا در دقیقه ۳۳ به ثمر رساند.این اولین شکست تیم پارس جنوبی در لیگ برتر بود. بوشهری‌ها با این باخت ۲۵ امتیازی ماندند تا فرصت خوبی برای پرسپولیس فراهم کنند که یک بار دیگر به صدر جدول راه‌یابد.
اکبر پورموسوی سرمربی فولاد در نشست خبری پس از پیروزی تیمش مقابل پارس جنوبی گفت: بازی خوبی ارائه دادیم. تیم ما قوی بازی کرد. این پیروزی را به مردم کرمانشاه و مدیریت باشگاه تقدیم می‌کنم که محیطی همراه با آرامش را برای تیم فراهم کردند.روی گلی که به ثمر رسانده بودیم کار کردیم و لحظه به لحظه گل را در تمرین‌ها مرور کرده بودیم. این پیروزی نشان داد فولاد تیمی قوی است و به راحتی به حریفان باج نمی‌دهد. ما در دیدار مقابل پارس جنوبی ۳-۳-۴ بازی کردیم و نمایش هجومی را ارائه کردیم. عبدالله ناصری بازیکن ملی‌پوش ما حدود ۱۵ روز در کنار ما نبود اما افتخار می‌کنیم که نماینده‌ای در تیم ملی داشتیم.به نظر من تارتار گستاخی می‌کند. او به من گفت که آلرژی دارد اما این کار او در بازی‌های پیش هم تکرار شده بود. او اگر بیماری داشت می‌توانست در رختکن بنشیند و به روی نیمکت نیاید. کمیته انضباطی باید این رفتار او را ببیند و قضاوت کند. همچنین تارتار باید این شکست را آنالیز کند و متوجه باخت آبرومندانه‌اش بشود.
مهدی تارتار هم بعد از بازی تیمش مقابل فولاد خوزستان گفت: به تیم خود هم می‌بالم زیرا زمانی که ما به فولاد می‌بازیم این تیم به اندازه یک قهرمانی شادی می‌کند. این نشان می‌دهد که تیم ما شخصیتش شکل گرفته است. به تیم‌مان خسته نباشید می‌گویم اما از آن‌ها راضی نبودم. به هر حال فوتبال باخت هم دارد.یکی دو بازیکن ما خوب نبودند اما موقعیت‌های ما خیلی بهتر از فولاد بود. بعد از گل نیز شاهد بازی یک‌طرفه‌ای بودیم اما باید اعتراف کنم که فولاد هم زحمت کشید و برای موفقیت در این بازی تلاش کرد. ما از شانس‌های زیادی برخوردار بودیم اما نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم و گلی به ثمر برسانیم. در فوتبال هر که از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند برنده می‌شود و شکست ما مصداق همین حرف است زیرا این نخستین بازی بود که از باز کردن دروازه حریف عاجز ماندیم. هفته آتی برابر پرسپولیس بازی داریم. بازی با پرسپولیس بسیار سنگین است. البته ما حمایت هواداران‌مان را در آن دیدار خواهیم داشت. امیدواریم در دیدار با پرسپولیس بتوانیم شکست مقابل فولاد را جبران کنیم.
 

وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار