کد خبر: 881913
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
مشكل حل شده و مجوز حرفه‌اي باشگاه‌هاي پرسپوليس، استقلال و تراكتور صادر مي‌شود، اين خبري است كه مسئولان فوتبال ايران مي‌دهند...
دنيا حيدري
مشكل حل شده و مجوز حرفه‌اي باشگاه‌هاي پرسپوليس، استقلال و تراكتور صادر مي‌شود، اين خبري كه است كه مسئولان فوتبال ايران مي‌دهند، آن هم بعد از يك بسيج همگاني و دست به جيب شدن براي پرداخت بدهي‌هاي هنگفتي كه سال‌هاست بر دوش سرخابي‌هاي پايتخت سنگيني مي‌كند، اگرچه اين دست به جيب شدن دولتي انتقادهاي فراواني را به دنبال داشت. گذشته از تمام واكنش‌ها اما نمي‌توان اين موضوع را ناديده گرفت كه نگراني‌ها از بابت ارسال مدارك به كنفدراسيون فوتبال آسيا براي صدور مجوز حرفه‌اي باشگاه‌هاي ايراني همچنان به قوت خود باقي است، نگراني‌هايي كه با تأكيد بيشتر مسئولان در خصوص حل مشكل پررنگ‌تر مي‌شود. 

 ديگر جايي براي تعارف و ملاحظه‌كاري باقي نمانده و كمتر كسي است كه نداند نه پرسپوليس توان پرداخت بدهاي هنگفتي را كه زير بار آن كمر خم كرده، دارد نه استقلال! اما چه مي‌شود كه طي مدتي كوتاه، زمين و زمان از حل مشكل و پرداخت بدهي‌ها خبر مي‌دهند، آن هم در شرايطي كه طلبكاران متعجب‌تر از هر زمان ديگري مي‌مانند كه چطور بدهي‌ها پرداخت شده، وقتي آنها ريالي از طلب خود را وصول نكرده‌اند! 

اين واكنش طي روزهاي اخير به شكل‌هاي مختلف از مصاحبه با رسانه‌ها تا پست‌هاي منتشر شده در صفحات مجازي ديده شده است. واكنش‌هايي كه بي‌شك مي‌تواند حساسيت كنفدراسيون فوتبال آسيا را به دنبال داشته باشد. با اين حال اگر منكر رصد اخبار از سوي AFC هم شويم و در خوشبينانه‌ترين حالت تصور كنيم كه آنها تنها به مدارك ارسالي از ايران توجه مي‌كنند و كاري به واكنش‌ها و انتقادهاي مطرح شده اخير ندارند، اما نمي‌توان از كنار شكايت‌هايي كه در اين مدت به اين ارگان شده، چشم‌پوشي كرد!

هنوز فراموش نكرده‌ايم كه اولين حساسيت جدي كنفدراسيون فوتبال آسيا در خصوص بدهي تيم‌هاي ايراني با شكايت آندو تيموريان بود كه رقم خورد. شكايت بازيكني كه برخلاف بسياري ديگر براي دريافت مطالباتش به جاي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال كه حكم موافق يا مخالفش تفاوتي ندارد و به مرحله اجرا هم نمي‌رسد، روانه كنفدراسيون فوتبال آسيا شد تا شايد به نتيجه برسد. شكايتي كه چون كشيدن كبريت در انبار باروت بود و معادلات بدهكاران را به‌هم ريخت. بدهكاراني كه سال‌هاست بي‌تفاوت به شكايت‌هاي متعدد و حكم‌هاي صادره در كوچه خيابان‌هاي شهر مي‌چرخند و با لبخندهايي معنادار بر مسند قدرت تكيه مي‌زنند، چراكه مي‌دانند هيچ همتي براي به زير كشيدن آنها بابت تخلفاتي كه مرتكب می‌شوند، نيست. 

داستان كنفدراسيون فوتبال آسيا و فيفا اما فرق مي‌كند. در اين ارگان‌ها حكم صادره ديگر يك برگه تايپي نيست كه طلبكار با در دست داشتن آن هم نتواند به حق و حقوقش برسد! اما آنچه امروز با وجود تأكيد مسئولان فوتبال به حل مشكل باشگاه‌هاي ايراني براي گرفتن مجوز حرفه‌اي نمي‌تواند از شدت نگراني‌ها بكاهد، واقعيتي است كه به نظر مي‌رسد سعي در پنهان كردن آن مي‌شود. واقعيتي كه طي روزهاي گذشته بسياري را شوكه كرده و برخي را نيز به واكنش‌هايي بيش از انجام مصاحبه يا گذاشتن پست در صفحات اجتماعي واداشته است. واكنش‌هايي در قالب شكايت‌هايي بلندبالا كه دور از ذهن نيست اگر مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا را به مدارك ارسالي فدراسيون فوتبال حساس كند و آنها را بر آن دارد تا پرده از واقعيت پنهان شده بردارند كه در اين صورت بايد خود را آماده اتفاقات ناگواري كنيم كه مهم‌ترين آن رفتن آبروي فوتبال ايران است!

بي‌ترديد كمتر كسي است كه نخواهد تيم‌هاي ايراني مجوز حرفه‌اي دريافت كنند و در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا حضور داشته باشند، رقابت‌هايي كه سال‌هاست قهرماني در آن به حسرتي تمام نشدني تبديل شده است، اما حضور در اين مسابقات و كسب مجوز حرفه‌اي به چه قيمتي؟ به قيمت فريب AFC، سند‌سازي و پنهانكاري كه با روح ورزش در تضاد است؟ ورزشي كه شعار اصلي آن اخلاق، مرام و مردانگي است! آيا هدف وسيله را توجيه مي‌كند؟ آيا پيش رفتن با اين روش ورزش و فوتبال را بيش از پيش به منجلاب فرو نمي‌برد و آبروي فوتبال ايران در معرض خطري جدي قرار نمي‌گيرد؟ ما كه خود اينگونه به بيراهه مي‌رويم، چطور قرار است فردا فرزندان اين جامعه را به درستي تربيت كنيم يا گوش خطاكاران را بگيريم؟! بي‌شك نگارنده بيش از هر كسي آرزو دارد نگراني‌هاي او و امثال او بيهوده باشد و مشكلات همان‌طور كه وزير وعده داده بود، حل و فصل شده باشد و واكنش طلبكاران نيز چيزي جز حاشيه‌سازي نباشد كه عذرخواستن او به مراتب راحت‌تر از آن است كه فوتبال ايران ناچار به اين كار شود. البته اگر عذرخواهي در كار باشد، چراكه تاريخ ورزش ايران تا امروز پذيرفتن اشتباه و عذرخواهي رسمي هيچ مقام و مسئولي را بابت خطايي كه مرتكب شده به خاطر ندارد!
غیر قابل انتشار: ۵۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
رمضانعلى محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
بسم الله ،با سلام، ظریفی که سالها دراروپا (آلمان)زندگى ودر رشته اى فنى از دانشگاه کارسروھھ دکترا گرفته بود براى حقیر به این مضمون تعریف میکرد که: تب فوتبال را سیاست کاران استکبارى در آلمان تحقیر شده بعداز جنگ دوم جھانى راه انداختند تا به تخدیرش به خواب کنند این قوم بزرگ و فرھیختھ اى را که زمانی با شخصیت پردازى باطل آریایی توسط رآیش از خاکستر نشینى بعد از جنگ اول جھانى مقتدرانه بلند شده بود ودر مشارکت با عفریت صھیونیزم پر وبالش شکست شکستنى،پس استکبار صھیونى با اشاعه اباحیت آمریکایى وعلى الخصوص فوتبال چنان آتشى به وجودش انداخته که امروزه آن ابرقدرت مقتدر ومھیب شرکتى شده با مسىولیت محدود که مدیر عامل وھیىت مدیره اش اسراییل وآمریکا واذناب شان است،بگذریم از اجراى پروژه مدرن شده اندلس در کشورهای اسلامى ،على الخصوص ایران اسلامى عزیز از طرف جبهه کفر،در بوق این ورزش نماى مخدر ومسرف فکرووقت وانرژى و...مردم دمیدن با بت سازى از گلادیاتورهاى نوع جدید ومخرب اذھان عوام الناس درمواقع حساس مثل انتخابات‌ها و...وشامورتى بازیهای باشگاههایش که جز اتلاف سرمایه‌های ملى ومحمل فمنیست بازى جماعت گردنه گیر شیفتگان قدرت وتشنگان ثروت عایدی براى ملک وملت ندارد از طرف آقایان تدبیر وامید وھمفکرانشان که در تمامى دولتھا بودند وھستندو العیاذبالله خواھند بود ،چه وجاھت عقلانى ھیچ ،چه دلیل ،ھوشمندانھ اى دارد جز تکرار آن نسخه که طومار ملت آلمان را چنان پیچیده پیچیدنى،که قدرت اول اقتصاد اروپا ،شده زنگوله پاى تابوت انگلیسی که افتخارش گارسونى شیطان بزرگ است،بھتر نیست بجاى این قوطى بگیر وبنشین فکرى بحال ورزش ھمگانى،حل مشکل ترآفیک وآلودگى ھوا با دوچرخه معمولى وبرقى،ورزش در محله ھا،گسترش روحیه پھلوانى،ودھھا وصدھا برنامه وفوق برنامه‌ که نه تنھا ھزینھ بر نیستند بلکه درآمدزا وکارآفرین بوده وبجاى این استخوان لاى زخم ،مى تواند مرھمى باشد بر آلام روحى ،رفتارى واقتصادى این ملت نجیب،غیور،کھن ومایھ افتخار اما متاسفانه روى زرد از بدحادثھ غبار چى چى طلبى وچى چى گرایى وعدم انتخاب اصلح، ھرچند مقتدر ومسلط ،که به تلاوت قرایت تالى به حق دردانه مادرمان فاطمه زھرا سلام الله علیھا حجت ابن الحسن عجل الله تعالى فرجه الشریف،امام خامنه‌ای حفظه الله تعالى از شریعت حقه این امت ھر جا قیام کرده،قیامت کرده،والسلام على من اتبع الھدى،شھرک اندیشه‌.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار