کد خبر: 881900
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور روحاني و از فعالان اصلاح‌طلب صبح فرداي زلزله كرمانشاه در يك جلسه سخناني را در مورد مسكن مهر بيان كرد كه چيزي جز كذب نبود و حواشي فراواني را برانگيخت. سايت مشرق در مطلبي نوشت: او در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كه دوشنبه‌ هفته گذشته برگزار شد، با ابراز تأسف از اينكه بيشتر خانه‌هاي تخريب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان‌هاي مسكن مهر بوده است، از وزير راه‌و‌شهرسازي خواست با دقت اين موضوع را كه چرا خانه‌هاي نوساز تا اين حد آسيب‌پذير بوده‌اند بررسي كنند. پس از او، رئيس‌جمهور روحاني هم اظهاراتي مشابه را به كار برد. با اين وجود، ساعاتي بعد از اين اظهارات، خبرگزاري اصلاح‌طلب ايلنا در خبري نوشت: مديرمسكن و ساختمان اداره راه‌و‌شهرسازي كرمانشاه با بيان اينكه تعداد فوتي‌ها در واحدهاي مسكن مهر سر‌پل‌ذهاب و كرمانشاه تاكنون دو نفر بوده است، گفت: خوشبختانه هيچ يك از واحدهاي مسكن مهر در اين منطقه ريزش نداشته و اسكلت‌ها سالم باقي‌مانده است. سخنان جهانگيري منشأ حواشي بسياري شد و حتي جريان سياسي خاص به تازگي حملاتي را عليه يك مقام مسئول در دفتر مقام‌معظم‌رهبري به دليل انتقاد شديد از جهانگيري نيز آغاز كرده است. اين در حالي است که سخناني شبيه آنچه معاون اول اصلاح‌طلب رئيس‌جمهور روحاني ايراد کرد، اگر در ساير كشورهاي جهان انجام مي‌شد از جانب نظامات سياسي مورد شديدترين برخوردها قرار مي‌گرفت. در ادامه به مثال‌هايي اشاره مي‌كنيم كه سياستمداراني از ساير ملل جهان، مثل جهانگيري رفتار كرده‌اند و مورد برخورد قرار گرفته‌اند:
1- چندي قبل بود كه روسلين باشلو، «وزير ورزش سابق فرانسه» طي مصاحبه‌اي رافائل نادال، تنيسور مشهور اسپانيايي را به دوپينگ متهم كرد. پس از محرز شدن دروغ خانم باشلو، دادگاه فرانسه، اين وزير سابق را به پرداخت 14هزار يورو غرامت به نادال محكوم كرد. دادگاه فرانسه همچنين اين مقام فرانسوي را به دليل كذب‌گويي و جنبه عمومي جرم، 500 يورو جريمه كرد. 
2- «توني بلر»، نخست‌وزير اسبق انگلستان، چند سال قبل در يك مصاحبه بابت دروغ‌هايي كه به مردم درباره استفاده كشور عراق از سلاح‌هاي شيميايي گفته بود، عذرخواهي كرد. بلر گفته بود: به‌خاطر اشتباهاتي كه در جنگ عراق داشتم و براساس اطلاعات غلط تصميم حمله به اين كشور را گرفتيم، معذرت‌خواهي مي‌كنم. 
3- تومومي اينادا، وزير دفاع كشور ژاپن مدتي پيش به دليل پنهانكاري اسناد مربوط به حضور صلح‌بانان ژاپني در كشور سودان و عدم‌راستگويي در اين‌باره، مجبور به استعفا از سمت خود در كابينه شينزوآبه شد. 
4- سيلويو برلوسكوني، نخست‌وزير اسبق ايتاليا به دليل ارائه شهادت دروغ در دادگاه و واداركردن برخي افراد به شهادت به نفع خود، توسط دادستان دادگاه ميلان ايتاليا مورد تعقيب قرار گرفت. 
5- بيل‌كلينتون، رئيس‌جمهور اسبق امريكا كه به دليل يك پرونده غيراخلاقي مجبور به ارائه توضيحاتي به دادگاه شده بود، مدتي بعد به دليل دروغگويي و اداي شهادت دروغ، در مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني مجبور به عذرخواهي رسمي شد. گفتني است كذب بزرگ معاون اول رئيس‌جمهور درباره مسكن مهر و تخريب گسترده آن در جريان زلزله كرمانشاه در حالي است كه به گواه كارشناسان و شهادت ارقام، سازه‌هاي مسكن مهر در غرب كشور به دليل زلزله دچار ريزش نشده‌اند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار