کد خبر: 881758
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
با محوریت صنایع دستی:
کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی با حضور فعالان صنایع دستی استان اردبیل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی در مراسم آغاز به کار این کمپین در نگارخانه خطایی اردبیل به قابلیت های صنایع دستی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: تاکنون در 61 رشته صنایع‌دستی پروانه تولید صادر شده است و سالانه بالغ بر 700 پروانه تولید در این استان صادر می شود.

وی با اشاره به ثبت پروانه تولید 17 هزار نفر فعال صنایع‌دستی در سامانه اینترنتی افزود: بیش از 10 هزار نفر نیز بدون پروانه تولید در رشته های مختلف صنایع‌دستی فعالیت دارند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: 16 اثر صنایع دستی استان در فهرست آثار ناملموس به ثبت رسیده و تاکنون 34 نشان ملی مرغوبیت، سه نشان مرغوبیت یونسکو و سه نشان ملی جغرافیایی به تولیدات استان اعطا شده است.

دباغ عبداللهی با بیان اینکه صنایع‌دستی سالانه به اشتغال هزار نفر در استان کمک می کند، ادامه داد: 9 مرکز آموزشی و 250 باب فروشگاه صنایع‌دستی در این استان دایر است.

وی یادآور شد: تاکنون هزار و 810 مجوز مشاغل خانگی در سطح استان ارائه شده است و سه هزار و 184 نفر در 37 رشته صنایع‌دستی بیمه شدند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تأکید به پتانسیل بالای صنایع‌دستی استان اضافه کرد: به ویژه تولیدات استان قابلیت صادراتی داشته و در وضعیت فعلی ارزش سالانه صادرات صنایع دستی این استان 500 هزار دلار برآورد شده است.

دباغ عبداللهی گفت: برای توسعه فروش تولیدات می بایست از ظرفیت فضای الکترونیک استفاده شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی فرصتی برای معرفی تولیدات در فضای مجازی است، اضافه کرد: به واسطه اقداماتی از این قبیل می‌توانیم سهم خود از بازارهای بین‌المللی را ارتقا دهیم.

در این مراسم مدیر کل پست استان اردبیل نیز با اشاره به تغییر رویکرد پست کشور و توجه به فضای مجازی تصریح کرد: پست از شیوه سنتی و مرسولات صرفا فیزیکی تغییر رویکرد داده است.

علی امدادی متذکر شد: به منظور برطرف کردن نیازهای جامعه پست هوشمند مورد تاکید بوده و جهت گیری به سوی پست الکترونیک از سیاست های جدید شرکت پست است.

او با اشاره به افزایش خرید و فروش های اینترنتی و اختصاص بخش قابل توجهی از مرسولات به خریدهای اینترنتی ادامه داد: در هشت ماهه نخست سال جاری پست اردبیل 80 هزار مرسوله خرید اینترنتی را جابه جا کرده است.

مدیر کل پست استان با اشاره به اینکه نقل و انتقال خریدهای اینترنتی به دو شیوه آنلاین و پرداخت هزینه در مقصد انجام می شود، اضافه کرد: در سال جاری پست دو برنامه «جی نف» و «سیماک» را نیز در دستور کار اجرا دارد.

امدادی گفت: با طرح جی نف هر مکانی از کدپستی 10 رقمی برخوردار شده و در سیماک که سامانه مدیریت یکپارچه املاک است مراجعات برای استعلام املاک به شدت کاهش خواهد یافت.

کارشناس ارشد توسعه بازار شرکت زودل با بیان اینکه بعد از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد، اردبیل چهارمین شهر اجرای این طرح است، ادامه داد: کمپین از 21 آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا 20 دی ماه ادامه خواهد داشت.

میلاد پوررجب با تاکید به اینکه پیش از این کمپین صادرات عمده فروشی با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در 31 استان اجرا شده بود، متذکر شد: در نظر داریم در کمپین صادرات خرده فروشی نیز بیش از دو هزار شرکت در سطح کشور تحت پوشش قرار گیرند.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی کمپین تمرکز بر صنایع دستی است تا بتوان زمینه های حضور شرکت های کوچک و متوسط در بازارهای بین المللی را فراهم ساخت.

کارشناس ارشد توسعه بازار شرکت زودل افزود: علاقه مندان می توانند از طریق اپلیکیش تولیدات خود را معرفی و از طریق پست به فروش برسانند.

این کمپین برای اولین بار با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل پست و بخش خصوصی در اردبیل اجرا می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر