کد خبر: 881757
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
با حضور استاندار اردبیل و مسوولان استانی در خلخال 15 طرح اقتصاد مقاومتی با اشتغال زایی47 نفر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، عدیل سروی در آئین افتتاح این طرح ها اظهار کرد: 11 مورد از این تعداد در حوزه مشاغل خانگی به بانک ملی معرفی شده و در این میان طرح های روستایی از اولویت های مهم می باشد.

وی در خصوص طرح های حوزه کشاورزی شامل دامداری ، زنبورداری ، گیاهان دارویی و باغ ، صنایع تبدیلی و تکمیلی شهرستان خلخال افزود: در این حوزه ها در شهرستان خلخال 42 شغل تعریف شده که با تفاهم مجری طرح و اداره کار و امور اجتماعی به شهرستان ابلاغ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص سرمایه گذاری در حوزه خلخال بیان کرد: با 45 میلیارد ریال سیلوی خلخال در حال اجراست و 26 میلیارد ریال تسهیلات برای این منظور معرفی شده است.

سروی در زمینه بحث بسته بندی کمپوت ، مربا ، کنسرو ، سبزیجات و فرآورده های لبنی در شهرستان خلخال نیز گفت: در این مهم مجوز 36 هزار تن با اعتبار 33.7 میلیارد ریال در حال پیگیری است.

وی در زمینه بسته بندی و فرآوری عسل100 تنی و سرگل و گل زعفران اظهار کرد: بحث الحاق پنج هکتار زمین حاشیه شهرک صنعتی خلخال در حال پیگیری است ، در زمینه بسته بندی و فرآوری زعفران نیز در حوزه اصلاح الگو برای کشت در خلحال بستر اجتماعی و آموزش کشاورزان برای تولید زعفران ، بادام زمینی ، گل محمدی و گیاهان دارویی اقدام ها در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: صنایع تبدیلی و بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی برای شرکت گل ماهور در منطقه هشجین انجام شده و مجوز لازم برای این مهم صادر شده است.

سروی افزود: در حوزه تسهیلات اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و در خلخال برای خرید 18دستگاه ادوات تراکتور افراد به بانک معرفی شده اند.

وی همچنین در زمینه تسهیلات صندوق توسعه ملی در استان نیز گفت: در این استان 339 طرح با یک هزار و 130 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده است .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر