کد خبر: 881756
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: باید در راستای اقتصاد مقاومتی ارائه تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد کسب و کاردر استان اردبیل افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، محمدپورقلی در جلسه بررسی مشکلات حوزه اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: باتوجه به اینکه این روزها بیکاری به یک معضل فراگیر تبدیل شده است باید تلاش کرد تا با ارائه تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد کسب و کار در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشت و به نحوی نیروهای متخصص به تعداد نیاز بازار کار تربیت کرده و تحویل جامعه داد.

وی با اشاره به اینکه جوانان بیشتر برای استخدامی‌ها و جذب در ادارات تلاش می‌کنند، افزود: نباید جوانان امروزی صرفا به دنبال شغل یقه سفید باشند و باید با فراگیری تخصص‌های زیاد در زمینه‌های مختلف و ایجاد فرصتهای شغلی مناسب به فکر اشتغال خود و کارآفرینی برای دیگران باشند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه نباید همه ظرفیت جوانان برای اشتغال در ادارات صرف شود، گفت: چرا که مشاغل بسیار دیگری هم هستند که می توانند با ایجاد زمینه مناسب و تلاش برای بسط و گسترش چارچوب فعالیت شغلی و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ‌التحصیل دیگر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه استان اردبیل حائز اهمیت باشند.

پورقلی تصریح کرد: نیاز است تا با تقویت بخش تولید و ایجاد اشتغال و همچنین افزایش حوزه کسب و کار بیکاری در منطقه را مدیریت کرد که در همین راستا سازمان فنی و حرفه‌ای یکی از بهترین مراکز ایجاد کسب و کار در سطح کشور بوده که لازم است با گذراندن دوره‌های آموزشی و اخذ مدرک تحصیلی در ایجاد اشتغال به صورت ابتکاری عمل کنیم تا بتوانیم با ایجاد فرصتهای شغلی جدید بیکاری در منطقه را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هرچیزی را که مردم بخواهند و بتوان آن را شغل نام نهاد آموزش داده می‌شود که البته به صورت کاملا رایگان انجام بوده و شخص متقاضی می تواند در کنار مهارتی که یاد گرفته تسهیلات خود اشتغالی هم دریافت کند و علاوه بر اشتغال خود چندین نفر را هم در زیرمجموعه به کار بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر