کد خبر: 881719
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم روستاها و دهیاری‌ها از بحث مالیات به ۳۰ درصد افزایش یافت گفت: بسیاری از جوانان ما در شهرها و روستاها بیکار هستند و مهمترین دغدغه امروز کشور "بیکاری" است.

علی اکبر کریمی گفت: با تلاشی که در مجلس انجام دادیم یک قانون بسیار خوبی برای تقویت و حمایت اشتغال روستایی با عنوان‌قانون اختصاص یک و نیم‌میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی صرفا برای اشتغال روستاها و شهرهای کوچک زیر ده هزار نفر تصویب شد.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: این قانون به این شکل است که این مبلغ بالای 5 هزار منابع است و بانک‌هایی که این منابع از طرف صندوق توسعه ملی در اختیار آنها قرار می‌گیرد، موظف هستند این‌ مبلغ را از منابع خودشان در این بگذارند و مجموعا منابعی بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای این طرح اختصاص پیدا می‌کند.

کریمی‌ بیان کرد: این زمینه‌ای می‌شود تا افراد در روستاها برای اشتغال در طرح‌ها و فعالیت‌هایی که خودشان در انواع زمینه‌ها پیشنهاد می‌دهند بتوانند از این مبلغ استفاده کنند.

وی ادامه داد: بضاعت اعتبارات دولتی محدود است و نمی‌توان انتظار داشت که تمام مشکلات یکجا برطرف شود بنابراین بر اساس اولویت رسیدگی انجام می‌گیرد.

کریمی خاطرنشان کرد: در بحث قانون مالیات بر ارزش افزوده سهم روستاها و دهیاری ها از 20 درصد به 30 درصد افزایش پیدا کرده و از طرف دیگر بحث مالیات بر ارزش افزوده که در شهرستان دریافت می‌شد به سطح استان افزایش پیدا کرد و دریافتی روستاها و مناطق محروم از این قانون از ابتدای امسال تغییر پیده کرده که امیدواریم از این طریق هم گشایشی در کار روستاها و دهیاری‌های ما انجام شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار