کد خبر: 881697
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: حداقل 800 هزار نفر در 6 روز از پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز بازدید کردند که از این تعداد بالای 200 هزار نفر روز جمعه به نمایشگاه آمدند تا بالای 5 میلیارد تومان فروش کتاب داشته باشیم.
محمدپور  در جلسه ستاد برگزاری بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: امیدواریم در جهت ترویج تولید، عرضه و استفاده از کتاب که عنصر حیات بخش و کالای استراتژیک فرهنگی بوده و در تمام بخش‌ها اثرگذار است بتوانیم گام برداریم.

وی افزود: اعتقاد داریم اگر کتاب محور توجه باشد توسعه پایدار و همه جانبه اتفاق می‌افتد و مطالعه کتاب راندمان کاری مردم به‌ویژه مدیران را افزایش می‌دهد و موجب بهره‌برداری بهینه از فرصت‌ها می‌شود.

محمدپور اذعان داشت: مقوله کتاب و کتابخوانی بسیار مهم بوده و تمام کشورهایی که از سرانه بالای مطالعه برخوردارند در جهت پیشرفت و توسعه پایدار و همه جانبه نیز سریع‌تر حرکت‌کرده‌اند.

این مسوول سرانه مطالعه در کشوری مثل هند را 112 دقیقه عنوان و اضافه کرد: بعد از هند کشورهای ژاپن، هلند، فنلاند و انگلیس وضعیت مناسبی دارند و این در حالی است که سرانه مطالعه کشور ما تنها 13 دقیقه است و هر دقیقه‌ای که بتوانیم به این رقم اضافه کنیم در سایر حوزه‌ها نیز تاثیرگذار خواهیم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سمت و سوی حرکت دستگاه‌های مختلف استان این است که بتوانیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم و به جایگاه مناسب در این زمینه برسیم.

وی یادآور شد: به قضاوت عموم بازدیدکنندگان و مسوولان نمایشگاه بین‌المللی امسال کتاب تبریز به لحاظ کیفی و کمی مناسب بود و همکاری دستگاه‌ها موجب شد نتیجه کار مطلوب شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر