کد خبر: 881642
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
تأکيد وزير ورزش بر شفاف‌سازي مالي تيم‌هاي آسيايي
اشرف رامین

مهدي تاج ابراز اميدواري کرد کنفدراسيون فوتبال آسيا حق ميزباني از تيم‌هاي عربستاني را از تيم‌هاي ايراني نگيرد. مشکل سه نماينده فوتبال کشورمان در ليگ قهرمانان آسيا موقتاً حل شده، اگرچه AFC هنوز مجوز اين سه تيم را تأييد نکرده، اما رئيس فدراسيون فوتبال از تلاش براي گرفتن امتياز ميزباني مقابل تيم‌هاي سعودي خبر داده است: «پنج‌شنبه جلسه کميته مسابقات  AFC برگزار مي‌شود و ما اميدواريم ميزباني ما در مقابل تيم‌هاي عربستاني رأي بياورد و برعکس. الان امارات و قطر هم وارد اين ماجرا شده‌اند و ميانگين تماشاگر  AFC از ۱۷ هزار نفر به 4 هزار نفر رسيده که اصلاً اتفاق خوبي نيست.

بازي نکردن استقلال، پرسپوليس و تراکتورسازي در خانه خود باعث کاهش تماشاگر و ميزان درآمد نيز شده است. چهار کشور ايران، عربستان، امارات و قطر، ۱۵ نماينده در فوتبال آسيا دارند که اگر اينها نخواهند در زمين يکديگر با هم بازي کنند، ۲۵ بازي نبايد انجام شود که جبران درآمد آن براي AFC بسيار سخت است. ما آمادگي ميزباني به صورت کامل را داريم و بايد تلاش کنيم با يک برنامه‌ريزي مدون اين مشکل حل شود. ضمن اينکه در جلسه روز پنج‌شنبه ما و سه کشور ديگر که ذي‌نفع هستند، حق رأي ندارند.»  مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش هم که در جلسه با مديران سه تيم استقلال، پرسپوليس و تراکتورسازي حضور داشت، بر حل مشکلات مالي اين تيم‌ها تأکيد کرد: «کار بسيار بزرگي براي حفظ سهميه باشگاه‌هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا صورت گرفت و حفظ اين سه تيم يک وظيفه ملي نه تنها براي وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون فوتبال، بلکه به عنوان يک موضوعي که با حيثيت و هويت فوتبال ملي و علايق ميليون‌ها هوادار اين دو تيم سروکار داشت، مهم و حياتي بود. قطعاً هيچ فرد وطن‌پرستي از حذف سهميه تيم‌هاي ايراني در باشگاه‌هاي آسيا خوشحال نمي‌شود.

البته اين موضوع به اين شکل نبايد تفسير شود و اين باشگاه‌ها بايد براي پرداخت مطالبات احتمالي باقي مانده از سال‌هاي گذشته هم پاسخگو باشند. از مديران عامل استقلال و تراکتور‌سازي و سرپرست پرسپوليس مي‌خواهيم مجموعه حقوقي فعالي در باشگاه داشته باشند به خصوص در بخش ماليات‌ها و کوتاهي‌هاي گذشته را جبران كنند تا ديگر بدهاي سنگين از اين دست گريبان اين تيم‌ها را نگيرد و تمام مسائل شفاف به اطلاع عموم، خصوصاً رسانه‌ها در اين مورد بازگو شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار