کد خبر: 881641
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
سرخابي‌ها و ملي‌پوشان فوتسال به ميدان مي‌روند
کمک اهالي ورزش به مردم زلزله‌زده کرمانشاه همچنان ادامه دارد. در شرايطي که هواي مناطق زلزله‌زده هر روز سردتر مي‌شود...
شيوا نوروزي

کمک اهالي ورزش به مردم زلزله‌زده کرمانشاه همچنان ادامه دارد. در شرايطي که هواي مناطق زلزله‌زده هر روز سردتر مي‌شود؛ ورزشکاران، مربيان و پيشکسوتان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا کمک‌هاي مردمي را به دست هموطنان خود در قصر شيرين، سرپل ذهاب و ساير شهرهاي آسيب‌ديده برسانند. در اين ميان ورزشکاران سرشناس خارجي نيز همدردي خود را با زلزله‌زدگان ايراني اعلام کردند. سلطاني‌فر، وزير ورزش نيز در بازديد از مناطق زلزله‌زده از تأمين 50 کانکس به زلزله‌زدگان خبر داد. 
  
در انديشه کمک
جمع‌آوري کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي اين روزها به يکي از دغدغه‌هاي اصلي بسياري از ورزشکارانمان تبديل شده است. اعضاي تيم‌هاي ملي کشتي که در همان روزهاي نخست خود را به مناطق آسيب‌ديده رسانده بودند در بيانيه‌اي از همه مردم کشور براي کمک‌رساني به هموطنان زلزله‌زده تقاضاي کمک کردند. حسين کلاني، پيشکسوت باشگاه پرسپوليس به همراه حميد استيلي به ديدار مصدوماني رفت که براي مداوا به تهران اعزام شده بودند. کاوه رضايي در آخرين بازي خود در ليگ بلژيک دو گل براي تيم شارلوا به ثمر رساند. لژيونر ايراني بعد از گلزني شادي نکرد و هر دو گلش را به مردم کرمانشاه تقديم کرد: «ناراحتي زيادي در وجود من است. به ياد قربانيان اين حادثه هستم که جان خود را از دست دادند. زلزله در زادگاه من رخ داده است. مي‌خواهم گل‌هايم را به مردم زلزله‌زده تقديم کنم.» محموله کمک‌هاي جمع‌آوري شده توسط سيروس پورموسوي، سرمربي تيم فولادخوزستان به شهرستان ثلاث باباجاني رسيد. کوروش ملکي و رضا خالقي‌فر دو بازيکن تيم فوتبال گسترش فولاد که براي جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي فراخوان داده بودند، بعد از تهيه اقلام مورد نظر زلزله‌زدگان در سرپل ذهاب و ديگر مناطق زلزله‌زده حاضر شدند تا به توزيع اين وسايل بپردازند. عبدالله ويسي، سرمربي استقلال خوزستان، مجيد کيهاني، احسان حدادي و حسين کيهاني به نمايندگي از دووميداني ايران راهي مناطق زلزله‌زده شدند. همچنين قرار است ديدار دوستانه فوتسال با حضور ملي‌پوشان اين رشته و بازي دوستانه ستاره‌هاي استقلال و پرسپوليس با يک تيم منتخب در کرمانشاه برگزار شود. 
  
همدردي از آن سوي مرزها
کوتينيو، ستاره ليورپول پيراهن امضا شده خود را به نفع زلزله‌زدگان کشورمان به فروش گذاشته است. پيراهن اين ستاره برزيلي را قرار است امير سلطاني، مدير برنامه ايراني که در خارج از کشور حضور دارد به دست علي دايي برساند تا اسطوره فوتبال کشورمان آن را به حراج بگذارد. امره جان، ستاره آلماني ترک‌تبار ليورپول هم با انتشار عکسي در اينستاگرام خود و ارائه يک شماره حساب براي کمک به زلزله‌زده‌هاي کرمانشاه نوشت: «تمام کمک‌هاي دريافتي مستقيماً به افراد مورد اعتماد منتقل خواهند شد تا به دست زلزله‌زدگان برسد.» نوري شاهين، ستاره بروسيا دورتموند و تيم ملي ترکيه با انتشار پيامي در صفحه اينستاگرامش خواستار کمک به حادثه‌ديدگان زلزله اخير در ايران شد. جالب‌تر اينکه صباح شريعتي، کشتي‌گير ايراني‌الاصل تيم ملي جمهوري آذربايجان نيز مدال‌هاي خود را براي کمک به زلزله‌زدگان به مزايده گذاشت. 

جردن باروز، کشتي‌گير مطرح امريکايي از جمله ورزشکاران خارجي بود که همدردي‌اش را با انتشار پيامي به زبان فارسي اعلام کرد. باروز که در جريان برگزاري مسابقات جام جهاني به کرمانشاه سفر کرده بود، ابراز اميدواري کرد هرچه زودتر دوباره به کشورمان سفر کند. رومن ولاسوف قهرمان کشتي فرنگي جهان و المپيک از روسيه، رسول چونايف دارنده مدال طلاي جهان و برنز المپيک کشتي فرنگي از آذربايجان و فرانک استابلر قهرمان کشتي فرنگي جهان از آلمان، حادثه زلزله در استان کرمانشاه و کشته و مجروح‌ شدن تعداد زيادي از هموطنانمان را به زبان فارسي تسليت گفتند. فدراسيون کشتي امريکا نيز در پيامي ضمن همدردي با زلزله‌زدگان کشورمان به مهمان‌نوازي خوب مردم کرمانشاه در جريان برگزاري جام جهاني 2017 اشاره کرد. همچنين دکتر چو رئيس فدراسيون جهاني تکواندو و کي سوک لي رئيس اتحاديه تکواندو آسيا هم در پيام‌هاي جداگانه‌اي حادثه‌ تلخ و مصيبت‌بار زمين‌لرزه در غرب کشور را تسليت گفتند و با مردم ايران ابراز همدردي کردند. ويزر، رئيس فدراسيون جهاني جودو با ارسال نامه‌اي جان باختن شماري از مردم کشورمان در زلزله کرمانشاه را به مردم ايران تسليت گفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار