کد خبر: 881639
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
چرخ لیگ برتر دوباره به گردش افتاد
ليگ بار ديگر و بعد از پايان يافتن اردوها و ديدارهاي دوستانه تيم ملي با تمام حاشيه‌هاي تمام نشدني‌اش از سرگرفته شد.
دنیا حیدری

ليگ بار ديگر و بعد از پايان يافتن اردوها و ديدارهاي دوستانه تيم ملي با تمام حاشيه‌هاي تمام نشدني‌اش از سرگرفته شد. هفته دوازدهم، چهارشنبه با برگزاري دو ديدار استارت خورد و امروز نيز با برگزاري شش ديدار باقيمانده به پايان مي‌رسد، آن‌هم در حالي كه بحث ممنوعيت كار بازنشسته‌ها در تيم‌ها يك‌بار ديگر به صورت جدي پيگيري مي‌شود و تيم‌هاي زيادي با اين معضل دست به گريبان هستند. 

حضور بازنشسته‌ها در ورزش سال‌هاست كه به معضلي بزرگ تبديل شده است، بازنشسته‌هايي كه بسياري با گرفتن مجوز به كار خود ادامه داده‌اند، اما اين‌بار ‌گويا قرار نيست به راحتي مجوز دريافت كنند و بسياري قبل از اينكه كسي در خروج را به آنها نشان بدهد، خود غزل خداحافظي سر داده‌اند، درست مثل طاهري كه قبل از اربعين خداحافظي پرسروصدايي به راه انداخت و با تحويل استعفايش راهي كربلا شد. استعفايي كه وزير ابتدا به شدت با آن مخالفت كرد، اما طي روزهاي اخير، اخبار ضد و نقيضي در خصوص پذيرفتن يا عدم پذيرفتن آن مطرح شده است، موضوعي كه تكليف نهايي آن در جلسه وزير با مديرعامل مستعفي پرسپوليس روشن خواهد شد، جلسه‌اي كه البته طاهري يكي، دو بار از حضور در آن سرباز زده تا تكليف صندلي مديريت اين باشگاه همچنان نامشخص باشد! آن هم در شرايطي كه پرسپوليس از يك‌سو درگير گرفتن مجوز حرفه‌اي‌گري براي حضور در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا بود و از سويي ديگر خود را مهياي حضور در ادامه رقابت‌هاي ليگ و مصاف با پديده مشهد مي‌كرد تا به جايگاهي بهتر از سومي جدول دست يابد و در تمام اين دوران سخت، خبري از مديرعامل باشگاه در كنار تيم نبود! البته برانكو مثل هميشه سعي دارد شرايط را مهيا توصيف كند: «انتظار داريم مشكلات مالي كم شود، اما بي‌توجه به تغييرات براي برد بازي مي‌كنيم. 

البته كار آساني نداريم، پديده متفاوت با ساير تيم‌ها بازي مي‌کند، با اين حال قانون پرسپوليس جنگيدن براي قهرماني است.» همانطور كه مرد كروات نيمكت سرخپوشان نيز به آن اشاره مي‌كند، ديدار ساعت 17:30 امروز برابر پديده، ديدار چندان آساني نيست، حتي اگر در آزادي باشد، چراكه پديده طي هفته‌هاي گذشته صلابت قبل را نداشته و امروز نيز مهاجري به دليل محروميت اجازه نشستن روي نيمكت اين تيم را ندارد. با وجود اين، پديده همچنان جز مدعيان ليگ است. ضمن اينكه حضور بازيكناني چون خلعتبري، خانزاده و اكبر صادقي كه انگيزه‌هاي زيادي براي رويارويي با پرسپوليس دارند، امتياز مثبتي براي تيم مهاجري به حساب مي‌آيد كه مي‌تواند روزي سخت را براي برانكو و شاگردانش رقم بزند، مگر آنكه پرسپوليس نمايشي را كه در تعطيلات ليگ در ديدارهاي دوستانه به نمايش گذاشته بود را بار ديگر به تصوير بكشد و با كسب سه امتياز حساس اين بازي ‌خود را به صدر جدول نزديك‌ كند. جايگاهي كه رسيدن به آن نبايد براي ياران مدعي برانكو كار سختي باشد البته به شرط آنكه تارتار قصد كوتاه آمدن داشته باشد، چراكه كوچك‌ترين لغزش به صدرنشيني پرسپوليس مي‌انجامد.
  
خيز شفر براي ميانه‌هاي جدول
رويارويي استقلال با سياه‌جامگان خراسان نيز يكي از بازي‌هاي حساس امروز است كه ساعت 14:45در مشهد برگزار مي‌شود. شايد اين مهم‌ترين بازي براي شفر باشد. تعطيلات ليگ براي مرد آلماني نيمكت استقلال بهترين زمان بود تا مدتي را در كنار تيمش بسر ببرد تا به شناخت خوبي از شاگردانش دست يابد، اگرچه او در بازي امروز چهار مصدوم و محروم دارد و دستش خيلي هم پر نيست، اما اولين محك جدي او بعد از شناختي كه از استقلال به دست آورده برابر قعرنشين جدول است كه در طول 11 هفته گذشته هنوز نتوانسته امتيازهاي خود را دورقمي كند، از اين‌رو نبايد حريف چندان سختي براي استقلالي‌هاي تهران باشد. با اين حال و به‌رغم اينكه تيم قعرنشين شرايط اسفباري دارد، اما تعداد گل‌هاي زده‌اش از شاگردان گرانقيمت شفر بيشتر است و اين نشان مي‌دهد كه خط دفاع استقلال روز چندان آساني برابر ياران ميثاقيان نخواهد داشت. خصوصاً كه ميثاقيان استاد بازي‌هاي بزرگ است. حالا بايد ديد او مي‌تواند دومين برد اين فصل خود را از شفر آلماني بگيرد يا استقلال با دانش اين پيرمرد آلماني سرانجام تكاني به جايگاهش در جدول مي‌دهد و قبل از نيم‌فصل خود را به ميانه‌هاي آن مي‌رساند.
  
تلاش تارتار براي حفظ صدرنشيني 
در ساير ديدارهاي امروز، ‌پارس جنوبي جم، صدرنشيني كه هفته‌هاست پرسپوليس را در رسيدن به رده نخست جدول ناكام گذاشته به مصاف فولاد خوزستان مي‌رود. ديداري كه ساعت 16:30 در غدير اهواز برگزار مي‌شود و از آنجايي كه هر دو طرف ميدان جزو مدعيان ليگ هستند كه يكي در صدر و ديگري در جايگاه پنجم قرار دارد، بي‌شك اين بازي مي‌تواند يكي از ديدارهاي جذاب و ديدني هفته دوازدهم باشد كه صدالبته نتيجه آن اهميت بسياري براي ساير مدعيان به خصوص پرسپوليس دارد. سپاهاني‌هاي اصفهان ساعت 14:45 از تراكتورسازان تبريزي پذيرايي مي‌كنند و ذوبي‌هاي اصفهان هم كه با خوش‌شانسي تمام با حذف نفت بين نمايندگان ايران در رقابت‌هاي اين فصل ليگ قهرمانان آسيا جاي گرفته‌اند، ساعت 14:30 در رشت به مصاف سپيدرود مي‌روند. سايپاي علي دايي هم كه بعد از پيروزي هفته چهارم برابر استقلال ديگر رنگ برد به خود نديده، ‌ساعت 15:15 امروز مهمان نفت تهران است، تيمي كه همچنان با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي‌كند، با وجود اين اما دايي تأكيد دارد كه طي هفته‌هاي گذشته توانسته خود را پيدا كند و بهتر از قبل بازي مي‌كند، حالا بايد ديد نفتي‌ها مي‌توانند از عهده تيم دايي بربيايند يا نه، مردي كه طي روزهاي گذشته در كرمانشاه و در حال خدمت‌رساني به مردم زلزله‌زده بوده و حالا برگشته تا تيمش را براي كسب چهارمين برد اين فصل به مصاف نفتي‌هاي تهران ببرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار