کد خبر: 881627
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس نسبت به اقدامات مشكوك جريان نفوذي در دولت براي اجراي اقدامات مورد نظر FATF و الحاق ايران به كنوانسيون مبارزه با تأمين مالي تروريسم هشدار داد.
به گزارش مهر، محمد دهقان اظهار داشت: از يك سو امريكا مستقيماً تحريم‌هاي جديدي عليه ما در قالب قانون كاتسا به تصويب مي‌رساند، ازسوي ديگر از طريق اروپا و در قالب FATF سعي مي‌كند به صورت فريبنده دولت ما را وادار به تحريم سپاه و حزب الله كند. نماينده مردم چناران و طرقبه در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در صورت اجراي اقدامات مورد نظر FATF ايران در تحركات منطقه‌اي و در مبارزه با تروريست‌هاي امريكايي- صهيونيستي و براي تأمين امنيت خود محدود شده و تحت فشار قرار خواهد گرفت. 
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس اظهار داشت: متأسفانه يك جريان نفوذي در دولت با همكاري برخي عناصر كج فكر غرب‌زده به صورت حيرت آوري در همين مسير گام بر مي‌دارند. ارائه لايحه الحاق ايران به كنوانسيون مبارزه با تأمين مالي تروريسم، پيگيري براي تصويب آیين نامه اجرايي قانون مبارزه باتأمين مالي تروريسم كه (در مواردي از آنها با زير پا گذاشتن قانون و زمينه‌سازي براي خودتحريمي) به دنبال راضي كردن طرف اروپايي - امريكايي هستند، نمونه هايي از اين وادادگي و اقدامات مشكوك است. عضو هيئت رئيسه فراكسيون نمايندگان ولايي تأكيد كرد: اين يك خوشبيني كاذب به طرف‌هاي خارجي است كه حتي با اجراي تمام موارد برنامه اقدام FATF آنها ايران را از ليست سياه خارج كنند. اين يعني انجام تمامي تعهدات در مقابل يك وعده نسيه طرف‌هاي خارجي. اين اقدامات مشكوك صرفاً زمينه مناسب براي اجراي قانون كاتسا و خودتحريمي در ايران را فراهم مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار