کد خبر: 881504
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
خباز عنوان کرد:
استاندار سمنان از تلاش این استان برای تبدیل شدن این استان برای به یکی از قطب‌های خودروسازی در کشور خبرداد و گفت: استان سمنان به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود و لذا باید دانش‌آموزان را برای ایفای نقش در آن آماده کنیم.
 محمدرضا خباز در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به اهمیت و نقش نیروی انسانی در رشد و توسعه اظهار کرد: باید دانش‌آموزان را با ارائه مهارت و آموزش‌های فنی برای مشارکت در این روند و کمک به تحقق صنعتی شدن استان آماده کنیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموز و دانشجو باید در محیط آموزشی با مهارت‌های فنی آشنایی بیابند افزود: اینک که استان ما در حال تبدیل شدن به یک قطب مهم خودروسازی است باید از هم‌اکنون دانش آموزان را با آموزش‌های فنی این صنعت آشنا کنیم در آینده بتوانند در صنایع مرتیط شاغل شوند.

استاندار سمنان بر لزوم همراهی سه قوه با آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: امیدواریم تصمیمات اساسی در کشور اتخاذ شود و هر سه قوه به کمک آموزش و پرورش بیایند .

خباز با بیان اینکه ما اگر بتوانیم معلم خوب تربیت کنیم، وضعیت آموزشی ما رشد بسیار خوبی خواهد داشت اضافه کرد: شهید رجایی باور داشتند که همه دستگاه‌ها باید صرفه‌جویی کنند تا از محل آن کار بیشتری در آموزش و پرورش و به ویژه در حوزه تربیت معلم انجام شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های آموزش و پرورش را باید به بدنه خود مردم و شهرداری‌ها وصل کرد،گفت: باید از طریق مالیات بر مصرف و مالیات بر ارزش افزوده و مواردی از این دست به حوزه آموزش و پرورش کمک شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه کسانی که در مسیر علم و اندیشه و تفکر قدم برمی‌دارند از جایگاه بلندی در نزد پروردگار برخوردارند خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی ما بهترینِ نعمت‌ها فکر و اندیشه است.

استاندار سمنان بر لزوم آموزش آموزه های اسلامی به دانش‌آموزان تاکید و اضافه کرد: باید استفاده از قوه فکر و نحوه مطالبه‌گری را به دانش آموزان ییاموزیم .

وی بر افزایش فعالیت های فرهنگی و خصوصا کتابخوانی در مدارس تاکید و بیان کرد: سال گذشته یک طرح به صورت پایلوت در شهرستان مهدیشهر اجرا شد که در آن افراد کتاب‌های اضافی خود را به کتابخانه‌های عمومی هدیه می‌کردند که در همین راستا 300هزار جلد کتاب جمع آوری و به کتابخانه‌های عمومی اضافه شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر