کد خبر: 881502
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
معاون وزیر آموزش و پرورش در سمنان:
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده وزارتخانه از پراکندگی بالای دانش‌آموزان در استان سمنان به دلیل وسعت بالای ششمین استان پهناور کشور خبر داد و گفت: "آموزش از راه دور" از راهکارها برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مناطقی با این ویژگی جغرافیایی است.
مجتبی زینی‌وند در در شورای آموزش و پرورش استان سمنان که با حضور استاندار برگزار شد به گستردگی جغرافیایی در استان سمنان اشاره و اظهار کرد: در هر کیلومتر مربع از خاک استان سمنان تنها 1.5 دانش‌آموز وجود دارد .

وی ادامه داد: اگرچه هزینه آموزش در مناطقی با این ویژگی‌ها بیشتر است اما آموزش و پرورش استان در زمینه بسیاری از شاخص‌های آموزشی از موفق‌ترین استان‌های کشور است.

رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بستر موجود برای خدمت مدارس غیردولتی در استان تصریح کرد: مدارس استان سمنان از جمله ارزان‌ترین مدارس غیردولتی کشور هستند که این بیانگر عشق و علاقه و انگیزه شورای مؤسسین استان در تعلیم و تربیت و سرمایه‌گذاری در بخش آموزشی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از تلاش‌های استان سمنان در نوسازی مدارس این استان گفت: سمنان در حال حاضر یکی از موفق‌ترین استان‌ها در بحث نوسازی مدارس است.

زینی‌وند . همچنین در دیدار با استاندار سمنان با تقدیر از همراهی‌های استاندار سمنان گفت: تعصب دکتر خباز به مسائل آموزش و پرورش به عنوان یک معلم بازنشسته قابل تقدیر است .

وی با اشاره به توفیقات سمنان در حوزه های آموزشی افزود: با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که در استان صورت گرفته، استان در بعضی شاخص‌ها مانند قبولی‌های کنکور روزانه و شبانه و پیش دبستانی‌ها رتبه اول کشوری را دارا است.

این مقام ارشد آموزشی با بیان اینکه طرح انس با کتاب تحت عنوان کتابخانه کلاسی در استان سمنان به صورت پایلوت اجرا می‌شود ادامه داد: در این طرح هر دانش‌آموز با خرید و تهیه یک کتاب و تبادل کتاب‌ها در کلاس درس و بین همکلاسی‌ها زمینه استفاده همه دانش‌آموزان از همه کتاب‌ها فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح به تعداد دانش آموزان کلاس، کتاب در یک کتابخانه کلاسی جمع و در بین دانش‌آموزان دست به دست می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر