کد خبر: 881501
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه استان سمنان گفت: سه هزار و 80 شغل در نیمه نخست امسال از سوی نهادهای تجاری، خدماتی ،کشاورزی و صنعتی وابسته به این نهاد در این استان ایجاد شده است.
 حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سهمیه استان در سامانه رسد، ایجاد 6 شغل بوده که تا به امروز با فعالیت های عمرانی ،افتتاح واحدهای مختلف و بکارگیری خادمین در مساجد اداره اوقاف این میزان شغل محقق شده است.
وی اظهارداشت : 84 طرح شامل احداث ،مرمت و تعمیردر جوار بقاع متبرکه با هزینه یکصد میلیارد ریالی که حدود پنجاه میلیارد ریال آن توسط خیرین پرداخت شده در دست اجراست.
واحدی ادامه داد: 18 طرح این نهاد در استان با مساحت 41 هزار و900 متر مربع قابل بهره برداری است.
مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه استان اضافه کرد: امسال 40 مورد وقفی در اداره اوقاف استان ثبت شده که حدود پنج هزار 200 وقوفی که بخشی ازموقوفات متصرفی و بخشی دیگرغیر متصرفی است.
وی با اشاره به کارکرد فرهنگی بقاع متبرکه با توجه به حضور مردم، گفت: در تمامی بقاع متبرکه زیرساخت لازم از نظرعمرانی برای حضور پررنگ تر مردم یکسان نبوده، بنابراین باید طرح جامع آن ها تکمیل شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان این که در سال های گذشته ساخت و سازهای مختلفی با روی کار آمدن مجریان جدید در اطراف امامزاده ها صورت می گرفت به منظور جلوگیری از دورریخت بیت المال و نذورات مردم،تصریح کرد: فعالیت های عمرانی طبق طرح کلی تنظیم شده که براساس آن ساخت و سازها نیازهایی مانند مکان شبستان، محل اسکان زائرین، خانه عالم وخادم امامزاده ها را طی سالیان آینده پیش بینی می کند.
واحدی با معرفی طرح هرشهید یک موقوفه که برای اولین بار در کشور صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: تفاهم نامه ای بین اداره اوقاف و بنیاد شهید امضا خواهد شد که در آن با مشارکت خانواده های معظم شهدا با توجه به اهداف و دغدغه ها، موقوفاتی را با نام هر شهید ایجاد کرد.
در تقویم کشورمان 25 ماه آبان تا چهارم ماه آذر دهه وقف نامگذاری شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار