کد خبر: 881494
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
شهردار تبریز در شورای مدیران شهرداری؛
شهردار تبریز گفت: آذربایجان‌شرقی و گسل شمالی تبریز از پرخطرترین مناطق کشور است که بیشترین ضرایب را در آئین‌نامه ۲۸۰۰ زلزله به خود اختصاص داده‌است.
مهندس ایرج شهین‌باهر در شورای مدیران شهرداری تبریز، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار زلزله غرب کشور، اظهار داشت: زلزله یک اتفاق طبیعی است که وقوع آن اجتناب‌ناپذیراست؛ این آمادگی، تدبیر و عملکرد ماست که در پیامدهای زلزله تاثیر می گذارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما رویکردهای ما به جای پیشگیری، معطوف درمان و تسکین شده است. باید زیرساخت‌های شهر را تقویت کنیم و اجازه ندهیم حوادث طبیعی، از جمله زلزله، مدیریت شهر را مختل کند.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به این‌که باید به تفکر تخصصی و علمی در حوزه شهرسازی پایبند باشیم، گفت: ممکن است کمیت کار اندک باشد، اما در عوض باید کیفیت و تخصص اقدامات را  تقویت کنیم. امروز در نقطه آغاز برنامه چهار ساله هستیم و باید شاخص‌های قابل‌ارتقا را مشخص کنیم.

شهین‌باهر با اشاره به این‌که «عدالت‌محوری» رویکرد اصلی شهرداری در چهار سال آینده خواهد بود، تصریح کرد: این مفهوم گسترده و حساس را باید در تک‌تک حوزه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اداری لحاظ کنیم.

وی شهرداری را از مستعدترین نهادها برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این رهنمود رهبر معظم انقلاب، آخرین چاره و راهکار اقتصادی است که باید در حوزه‌های هزینه و درآمد، مورد توجه قرار گیرد. باید محورهای صرفه‌جویی را از مرحله شعار به مرحله عمل و اجرا برسانیم.

شهردار تبریز به ضرورت تقویت همدلی و هماهنگی در مدیریت شهر تاکید کرد و گفت:  همان‌طور که در جلسه گذشته نیز تاکید کردیم، همدلی و مودت، یک ضرورت سازمانی در شهرداری است؛ قابل‌قبول نیست که منافع شهر به خاطر اختلاف شخصی دو مدیر اجرایی، مخدوش شود.

وی خاطرنشان کرد: همه باید در یک جبهه خدمت کنیم و دست یکدیگر را بگیریم؛ ستاد شهرداری باید با نظارت‌ خود، هماهنگی سازمان‌ها و مناطق را افزایش دهد.

شهین‌باهر با بیان این‌که هوشمندسازی و ثبت وقایع شهرداری، از دیگر نکاتی است که باید  در شهرداری فراگیر شود، گفت: باید با ایجاد رویکردهای الکترونیکی، از مراجعات حضوری بکاهیم؛ صرفه‌جویی در وقت، افزایش دقت، مستندسازی، نبود دخالت‌های دستی، از مزیت‌های مهم خدمات الکترونیکی است.

شهردار تبریز ادامه داد: متاسفانه معماری، مبلمان و زیباسازی در شهر تبریز فاقد گفتمان واحد است. مبلمان شهری باید از نظر جنس، رنگ، اندازه و استقامت، ماندگار باشد. طرح‌های کف‌سازی، پیاده‌روسازی و جدول‌کشی، باید با تفکر مشخص اجرا شود. در بحث خرید نیز باید «تفکر خرید» را مشخص کرده و اجازه ورود المان‌ها و سازه‌های ناهماهنگ را به فضای شهر ندهیم.

وی با تاکید بر این‌که این موارد باید در برنامه و بودجه سال ۹۷ لحاظ شود، افزود: متاسفانه تورم ردیف‌های بودجه در سال‌های اخیر، از سویی موجب زحمت مضاعف برای شهرداری و شورا شده‌ و از سوی دیگر، یک سری مطالبات فراقانونی نیز در مورد شهرداری ایجاد کرده‌است.

شهین‌باهر تصریح کرد: در دوره گذشته، شاهد رضایت مردم از عملکرد عمرانی شهر بودیم. در این دوره باید در مباحث فرهنگی و اجتماعی، اهتمام بیشتری داشته باشیم و البته پروژه‌های دردست‌اجرا و طرح‌های مسیرگشایی را نیز با جدیت پیگیری کنیم.

شهردار تبریز به ماموریت‌های شهرداری در رابطه با گردشگری ۲۰۱۸ اشاره و خاطرنشان کرد: این ماموریت‌ها در وهله اول مربوط به وظایف قانونی شهرداری است. نمی‌توانیم از وظایف قانونی خود عدول کرده و به مطالبات فراقانونی بپردازیم.

وی با اشاره به این که طبق آخرین گزارش‌ها، شهر تبریز ۱۳۰ هزار هکتار حریم دارد، گفت: این حوزه، تاکنون فاقد برنامه‌ریزی اساسی بوده‌است. در سال ۹۷ باید در بخش حرایم، نظارت بیشتری داشته باشیم و ضمن پیشگیری از مشکلات شهرسازی، به ظرفیت‌های درآمدزایی آن توجه کنیم.

شهین‌باهر در پایان با تقدیر از مدیران سابق  در هر یک از تغییرات مدیریتی جدید، این تغییرات را حامل پیام خواند و تصریح کرد: پاکدستی، شایسته‌سالاری، توانمندی و عدم تاثیرگذاری لابی‌گری‌ها، پیغام اصلی تغییرات صورت‌گرفته است.

وی همچنین بر لزوم تقویت همدلی و هماهنگی و بهره‌گیری از تخصص و تجربه‌های اجرایی تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر