کد خبر: 881488
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با اشاره به برخی از فرافکنی‌ها که در مورد عملکرد اوقاف می‌شود، گفت: متأسفانه تهمت حیف‌ومیل کردن وقفیات را به اوقاف می‌زنند که این حرف اصلاً صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ، خطیب خطبه های قبل از نمازجمعه این هفته در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اصفهان، بیان داشت : مردم استان اصفهان در طول تاریخ بیش از 15 هزار موقوفه را در سامانه جامع موقوفات ثبت کرده اند.

حجت‌الاسلام‌ رضا صادقی ، گفت: هفت هزار از این 15 هزار موقوفه  انتفاعی و هشت هزار آن منفعتی است  که واقفان خیراندیش منفعت را برای عموم آزاد گذاشته‌اند.

وی اظهار کرد: استان اصفهان قدیمی‌ترین موقوفه را در تاریخ اسلام ثبت کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ، با بیان اینکه وقف ماندگار است، ابراز نمود: اموالی که توسط واقفان خیراندیش وقف می‌شود به‌هیچ‌وجه از بین نخواهد رفت و برکات آن تا قیامت همراه شما خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ادامه داد: موقوفه فضل‌آباد شامل باغ فدک، تاکسیرانی، اداره کل زندان‌های استان اصفهان و قسمتی از زمین‌‌های زراعی در خیابان بعثت اصفهان ازجمله موقوفاتی است که با تلاش قسمت حقوقی اداره کل اوقاف در سال جاری به نام اوقاف سند خورده است.

وی ادامه داد:  این موقوفه دارای وسعت ۸۰۰ هکتاری است و از ۲۰۰ سال گذشته به‌عنوان موقوفه با نیت روضه‌خوانی، کمک به طلاب فقیر و خیرات و مبرات توسط علی‌اکبر خان ثبت‌شده است.

حجت‌الاسلام صادقی، با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور، گفت: نزدیک به 100 میلیون تومان کمک از محل موقوفات برای کمک به حادثه دیدگان  این مناطق ارسال شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ، با توصیه به انجام وقف به‌عنوان باقیات صالحات، اظهار کرد: نزدیک به  ۵۰ درصد از واقفان خانم‌ها هستند و امروز نیز وقف‌های جدیدی به نام بانوان وقف شده است.

وی با بیان اینکه نیاز نیست که فقط زمین وقف شود، گفت: آنچه در توان دارید وقف کنید، به‌عنوان نمونه بانویی منزلی با قیمت بالغ‌بر یک میلیارد و 200 میلیون تومانی را برای قرآن وقف کرد.

حجت‌الاسلام صادقی، با اشاره به برخی از فرافکنی‌ها که در مورد عملکرد اوقاف می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه تهمت حیف‌ومیل کردن وقفیات را به اوقاف می‌زنند که این حرف اصلاً صحیح نیست.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر