کد خبر: 881464
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان:
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با بیان انیکه هزینه توسعه شبکه در هرمزگان سه برابر سایر نقاط کشور است، گفت: ۱۲هزار مشترک هرمزگانی در انتظار دریافت انشعاب برق هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با بیان انیکه هزینه توسعه شبکه در هرمزگان سه برابر سایر نقاط کشور است، گفت: ۱۲هزار مشترک هرمزگانی در انتظار دریافت انشعاب برق هستند.

محمد ذاکری با بیان اینکه متوسط مصرف سرانه انرژی استان سه برابر کشور است بیان داشت: استانهای بوشهر و خوزستان هم شبیه به هرمزگان هستند و به این معنی است که برای تامین برق یک مشترک در استان باید سه برابر کشور هزینه کنیم.

ذاکری خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۲ هزار اشتراک در سطح استان در انتظار دریافت انشعاب هستند. به دلیل عدم توانایی در تامین مالی توسعه شبکه موجب شده است تا متقضایان دریافت انشعاب بیش از ۹ ماه در انتظار بمانند. در تلاش هستیم تا مدت زمان انتظار را به ۳ ماه کاهش دهیم. امیدواریم در سال ۹۷ این زمان به روز شود و روزانه شاهد ایجاد اشتراکات جدید باشیم.

وی در مورد اصلاح شبکه در استان و شهر بندرعباس عنوان کرد: شهر بندرعباس از هوای آلوده و خورنده خاصی به لحاظ آب و خاک برخوردار است. تاسیسات در بندرعباس باید ویژه باشد. عمر مفید برای تاسیسات در کشور ۲۵ سال در نظر گرفته شده است در حالی که در استان این عمر به ۱۰ سال رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان تصریح کرد: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از شبکه های توزیع در استان فرسوده است. در سال تنها ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و نوسازی شبکه تخصیص می یابد که در سال بعد هم شاهد افزایش درصد فرسودگی هستیم و هم اینکه اعتبار مناسبی به استان تخصیص نمی یابد.

وی گفت: تفاهم نامه جدیدی با شهرداری امضا شد تا معابری که بازگشایی شده است در قالب مشارکت، روشنایی آنها را تامین کنیم. روشنایی معابر بیش از توان شرکت توزیع و شهرداری است و باید از اعتبارات و منابع استانی هم برای تامین روشنایی شهر بهره بگیریم.

به گفته ذاکری، از سالهای گذشته کار زمینی کردن شبکه های توزیع شهر بندرعباس آغاز شده است. توصیه خودمان هم زمینی کردن شبکه برق است. شبکه توزیع برق در محلات سورو و نایبند زمینی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرحی برای زمینی کردن شبکه ۲۰ کیلو ولت خیابان های اصلی شهر آماده شده است که ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. در حال حاضر میزان شبکه زمینی نسبت به شبکه کل هوایی استان ۱۵درصد است.

وی با تاکید بر اینکه جلوی ساخت و ساز سکونتگاه غیرمجاز را باید قبل از آغاز ساخت گرفت، بیان داشت: بعد از ساخت تخریب و یا عدم اعطای انشعاب مشکلات اجتماعی و امنیتی خواهد داشت. پس شهرداری ها، راه و شهرسازی و سایر نهادهای مسئول باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را قبل از بهره برداری بگیرند.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر