کد خبر: 881459
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
سخنگوی اطلاع‌رسانی دفتر نخست وزیری عراق تاکید کرد که بغداد اعلام احترام منطقه کردستان عراق به تفسیر دادگاه فدرال درباره ماده اول قانون اساسی این کشور را لغو همه‌پرسی برمی‌شمارد.

جوان آنلاین: سخنگوی اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری عراق، اعلام احترام و پایبندی اربیل به تفسیر و توضیح دادگاه فدرال درباره ماده اول قانون اساسی را به معنای «لغو همه پرسی» خواند.

«سعد الحدیثی» در گفت‎وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به سوالی درباره «لغو همه پرسی» به عنوان پیش شرط بغداد برای آغاز گفت و گو با دولت منطقه کردستان گفت: «دادگاه فدرال عراق در این زمینه تصمیماتی را گرفته و در آن تاکید کرد که پایبندی به این تصمیم به معنای بازگشت از همه پرسی و لغو آن است.»

وی افزود: دادگاه فدرال پیشتر تصمیمی را اتخاذ و در آن بر وحدت عراق تاکید کرد بود.

دولت منطقه کردستان عراق روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که به تفسیر دادگاه فدرال درباره ماده اول قانون اساسی عراق احترام می گذارد.

 دولت منطقه کردستان عراق، (سه‌شنبه)، امروز بیانیه‌ای درباره تفسیر دادگاه عالی فدرال عراق درباره ماده اول قانون اساسی کشور صادر و طی آن اعلام کرد که به این حکم دادگاه عالی احترام می‌گذارد و امیدوار است که این مسئله اساس آغاز گفت‌وگوی ملی جامع میان بغداد و اربیل برای حل کلیه اختلافات و اجرای کلیه مفاد قانون اساسی باشد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «خندان» منتشر شد، آمده است که دادگاه عالی فدرال کشور در تاریخ 2017.11.6 در مصوبه شماره 122 درباره ماده اول قانون اساسی عراق، تفسیری را ارائه کرد. این ماده می‌گوید: جمهوری عراق یک کشور فدرال واحد و مستقل و دارای حاکمیت کامل است و نظام حاکم در آن نیز جمهوری - پارلمانی دموکراتیک است و این قانون اساسی ضامن وحدت کشور است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار