کد خبر: 881456
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: حقوق شهروندی به گفتمانی عمومی در کشور تبدیل شود.
رحیم شهرتی‌فر در همایش ملی حقوق شهروندی اظهار داشت: تحقق توجه به حقوق شهروندی بدون کمک و همراهی دانشگاهیان و اصحاب فرهنگ و هنر میسر نیست و باید در این راستا بیش از پیش اقدام کرد.


 وی با اشاره به توضیحاتی پیرامون مفاهیم "حقوق شهروندی" به عنوان مفهومی جدید در ادبیات سیاسی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حقوق شهروندی تنها مختص به افرادی نیست که در شهرها زندگی می کنند بلکه شامل انسان هایی که در روستاها و در دورافتاده ترین نقاط کشور زندگی می کنند نیز می شود و حتی به جرات می توان گفت که همه انسان ها از یک حق شهروندی جهانی نیز برخوردار هستند.

وی با تاکید بر لزوم تبدیل حقوق شهروندی به یک گفتمان عمومی در کشور اظهار کرد: همه با هم باید برای تحقق این مهم بیش از پیش تلاش کنیم.

وی همچنین بر لزوم توجه به تربیت شهروندی در کنار حقوق شهروندی نیز اشاره کرد و ادامه داد: مسئولیت پذیری های اجتماعی نیز نمودی دیگر از حقوق و تربیت شهروندی است که این روزها در قالب کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه، نمود بیشتری به خود گرفته است.

وی قانون اساسی را خون بهای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: خوشبختانه توجه به حقوق شهروندی مطرح شده در قانون اساسی در دولت تدبیر و امید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و برای اجرا، ابلاغ شده است.

شهرتی‌فر تصریح کرد: امیدواریم تمامی مردم و قوای سه گانه، حقوق و تکالیف خود را در جامعه شناخته و برای تحقق بیش از پیش حقوق شهروندی و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی تلاش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر