کد خبر: 881454
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
معاون وزیر کشاورزی:
معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: کشاورزی دقیق که نگاهی به آینده این حوزه در مدیریت نهاده های تولید مطرح است، برای آینده توسعه بخش کشاورزی دقیق، استفاده از کشاورزی دانش بنیان و هوشمند سازی ضروری است.
اسکندر زند در همایش علمی " کشاورزی دقیق" در تبریز با بیان اینکه اگر در آینده بخواهیم به کشاورزی هوشمند و دانش بنیان و دقیق برسیم، باید زیرساخت های لازم فراهم شده باشد، تصریح کرد: امروزه بخشی از این کارها با اجرای آبیاری هوشمند و استفاده از برخی دستگاه های هوشمند و سامانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما برای رسیدن به اهداف متعالی در این بخش داستن سامانه های قوی هوشمند، بانک اطلاعات لازم، داشتن دیتا، تدوین برنامه و نگاه هوشمند، استفاده از تجهیزات و ماشین های هوشمند و ... ضروری است.

معاون وزیر کشاورزی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه ما در حال حاضر در عصر انقلاب هوشمندسازی قرار گرفته ایم و باید الویت های این حوزه را  در دستور کار خویش قرار دهیم و آن را درک کنیم، افزود: شکل گیری کلان دیتاها، سرعت و گستره وسیع از جمله ویژگی های این انقلاب است به طوریکه امروزه هوشمند سازی به یک مسئله عمومی تبدیل شده است.

وی با اشاره به عوامل موثر انسانی و طبیعی بر توسعه کشاورزی اضافه کرد: برای اینکه در آینده در این حوزه به موفقعیت های تعیین شده دست پیدا کنیم و دچار مشکل نشویم، باید به طرف کشاورزی دقیق، دانش بنیان و هوشمندسازی برویم.

زندی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به کشاورزی دقیق ظرفیت های خیلی خوبی در کشور است که در این راستا و برای رسیدن به این حوزه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی می توانند کمک های زیادی به بخش کشاورزی داشته باشند که نمونه بارز این حمایت ها دانشگاه تبریز است.

 نشست علمی  "کشاورزی دقیق " به میزبانی گروه مهندسی بیوسیستم دانشگاه تبریز از امروز به مدت دو روز در تالار لعل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر این دانشگاه در حال برگزاری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر