کد خبر: 881453
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت ورود جدی استان به مباحث صنایع خلاق گفت: صنایع خلاق در دنیا جزو صنایع دارای آورده اقتصادی با گردش مالی بالاست.
محمد محمدپور درحاشیه پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در گفتگو با ستاد خبری این نمایشگاه با بیان اینکه صنایع خلاق در دنیا جزو صنایع دارای آورده اقتصادی با گردش مالی بالاست، اظهار کرد: سهم تعریف شده کشورما در این صنایع نزدیک به صفر است که به هیچ وجه خوب نیست.

وی افزود: باید صنایع خلاق را در اقتصاد کشور فعال کنیم چرا که تولید کالاهای فرهنگی بخش مهمی از این صنایع را تشکیل می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهداف اداره کل ارشاد اسلامی استان در زمینه توسعه صنایع خلاق در کشور اظهار کرد: رویکرد اداره کل ارشاد اسلامی استان این است که سهم صنایع خلاق را در اقتصاد کشور تبیین کرده تا بتواند آن را تحقق بخشد.

محمدپور تاکید کرد: نمایشگاه ربع رشیدی از نظر طراحی و همچنین حضور طرح های مختلف نوآورانه بسیار متنوع بوده و گستره فناوری های موجود در آن عالی است به خصوص موضوعاتی که در بخش فناوری های دیجیتال مرتبط با حوزه های فرهنگ و گردشگری بود بسیار نوآورانه و ارزشمند می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حرکت خوبی در استان به سمت اقتصاد دانش بنیان به راه افتاده است، اظهار کرد: باید در حوزه فرهنگی نیز همین حرکت را داشته باشیم و پروژه‌های دانش بنیان فرهنگی را نیز ایجاد کنیم.

گفتنی است، "پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی" از ۲۰  تا ۲۴ آبان‌ماه سال‌جاری در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپا است و در جریان برگزاری این نمایشگاه 28 رویداد فناورانه برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر