کد خبر: 881452
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز:
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز گفت: برخی کشورهای اروپایی و آسیایی از ظرفیت آرامستان‌ها در جذب گردشگر استفاده می‌کنند که برای تبریز ۲۰۱۸ از این ظرفیت بهره خواهیم برد.
احد فلاحی با اشاره به وجود ۱۲ آرامستان محلی در تبریز اظهار داشت: در سال آتی برنامه ساماندهی این آرامستان‌ها را در برنامه کاری قرار داده‌ایم.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن تبریز ۲۰۱۸ نباید از ظرفیت آرامستان‌ها در این رویداد غافل شد زیرا ما شهدای زیادی در تبریز داریم که در هشت آرامستان سطح شهر مدفون شده‌اند و مسلماً گردشگرانی زیادی تمایل به زیارت قبور آنها خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با بیان اینکه در برخی کشورهای اروپایی و آسیایی آرامستان‌ها محلی برای کسب درآمد گردشگری است، ادامه داد: برای نمونه در کشور فرانسه مقبره چندین مشاهیر وجود دارد که محلی برای گردشگری شده است.

وی بیان داشت:برخی از قبور شهدا در حال تخریب بوده که برنامه پیشنهادی جهت بازسازی آنها به شهرداری تبریز داده شده که جزو برنامه‌های عمرانی سال آینده در نظر گرفته‌ایم.

فلاحی با تاکید به اینکه هزینه آرامستان‌ها به صورت خودگردان بوده و بودجه از شهرداری برای آرامستان تخصیص داده نمی‌شود، گفت: برای بازسازی برخی از آرامستان‌ها از شهرداری خواستیم دستورات لازم برای لحاظ بودجه به آرامستان‌ها را لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق طرح مصوب شده جامع در شورای عالی شهرسازی یک آرامستان در شمال شهر در ۵۰۰ هکتار ساخته می‌شود، گفت: این آرامستان قابلیت افزایش تا هزار هکتار را نیز خواهد داشت و هیچ برنامه‌ای برای افزایش آرامگاه محلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها ادامه داد: طبق سیاست پیش گرفته سعی بر متمرکز کردن آرامستان‌ها را داشته و طبق این سیاست و دستور شهرداری و شورای شهر از هرگونه افزایش آرامستان خودداری خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر