کد خبر: 881437
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
نحوه بازديد رئيس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده غرب كشور و پياده نشدن او از ماشين و همكلام و همنشين نشدن با زلزله زدگان موجب انتقاداتي در رسانه‌ها شد.
نحوه بازديد رئيس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده غرب كشور و پياده نشدن او از ماشين و همكلام و همنشين نشدن با زلزله زدگان موجب انتقاداتي در رسانه‌ها شد. از جمله روزنامه اصلاح طلب اعتماد در يادداشتي با عنوان «تصوير روحاني» با گلايه نسبت به اينكه چرا روحاني از نزديك با هموطنان آسيب ديده در حادثه تلخ زمين‌لرزه در استان كرمانشاه صحبت نكرد، مي‌نويسد: «اينجا نقش مشاوران اسم و رسم‌دار رئيس‌جمهور است كه به چشم مي‌آيد و اين وظيفه آنهاست كه مشاوره دهند و بگويند آقاي رئيس‌جمهور بايد با مردم حرف بزنيد و حرف‌شان را هم بشنويد. فراهم كردن ديداري چند دقيقه‌اي با بازماندگان در يكي از چادرهاي احداث شده به قاعده نبايد كاري سخت يا در تضاد با پروتكل‌هاي امنيتي مي‌بود اما همراهان و مشاوران رئيس‌جمهور از اين پيشنهاد – به هر دليلي – دريغ كردند. » در ديدارهاي روساي جمهور قبلي يا رهبري از مناطق زلزله‌زده بم يا ورزقان، آنها با مردم همنشين و همكلام مي‌شدند و مشكلي هم به وجود نمي‌آمد. تصاوير بازديد روحاني يادآور تصاوير حضور او در روز كارگر در كارخانه سوار بر خودرويش و بدون پياده شدن از آن بود كه همان زمان با اعتراضاتي همراه شد. 

آقاي آخوندي! كارفرماي آن بيمارستان وزارتخانه شما بود
در روزهاي گذشته اصلاح‌طلبان به كمك برخي دولتي‌ها كوشيدند با بي اعتنايي به اصل داغ و درد زلزله زدگان غرب كشور، خرابي چند ساختمان مسكن مهر را بهانه حملات و دعواهاي سياسي قرار دهند. مسكن مهر البته اشكالاتي دارد، ولي بهانه كردن داغ مردم براي تسويه حساب سياسي اخلاقي نيست. آن هم در حالي كه اغلب خرابي‌ها و كشته‌شدگان حادثه متعلق به مسكن مهر نيست و از سويي الان و در اوج نياز مردم به خدمات رساني جاي دعواي سياسي نيست. اما عبدالله رمضانزاده از فعالان سياسي اصلاح طلب، پس از آنكه وزير مسكن به جاي هر خرابي ديگري دستور بررسي خرابي مسكن مهر را داد، در توئيتر خود به او اعتراض كرد. رمضانزاده نوشته كه جناب آخوندي! فقط مسكن مهر نيست. بيمارستان سر پل ذهاب كه كارفرمايش وزارتخانه شماست هم كاملاً تخريب شده» و تازه رمضانزاده به بيمارستان اسلام‌آباد غرب كه شش‌ماه پيش افتتاح شد و به عنوان بيمارستان يكي از مراكز اصلي مديريت بحران‌هاي اين چنيني است و حالا خراب شده و ناكارآمد است، اشاره نكرده است. اما همين قدر كه حتي يك نفر با انصاف در ميان اصلاح طلبان پيدا شده، بايد به فال نيك گرفت.

«عباس آخوندي» ارديبهشت سال ۷۳ زماني كه وزير مسكن و شهرسازي دولت هاشمي رفسنجاني بود، در گفت‌وگو با همشهري از طرح مسكن اجتماعي رونمايي كرد و گفت: «براي اقشار كم‌درآمد كه توان خريد مسكن را ندارند، طرح مسكن اجتماعي پيش‌بيني شده كه در اين طرح مي‌توان با تشكيل صندوق پس‌انداز مسكن، وام‌هاي ارزان در اختيار بخش خصوصي و تعاوني‌ها قرار داد؛ مشروط بر اينكه حاضر شوند واحدهاي احداث شده را در اختيار افراد واجد شرايط مسكن اجتماعي قرار دهند. » او با همين شعارها وزير مسكن روحاني هم شد، اما مسكن اجتماعي در طول اين سال‌ها عملي نشد كه نشد!
   
مراسمي به رنگ چاپلوسي
رونمايي از پلاك ماندگار براي منزل پدري حسن روحاني طي مراسمي در سمنان و با حضور مسئولين استاني بازتاب چنداني در رسانه‌ها نيافت و شايد با تأسف بايد اذعان كرد كه در برخي موارد آنچنان از آرمان‌هاي انقلاب و سيره امام (ره) فاصله گرفته‌ايم كه ديگر انگار دليلي هم براي اعتراض نمي‌بينيم. سايت الف اما در مطلبي به تملق و چاپلوسي صورت گرفته اعتراض كرده و در مطلبي نوشته كه «رفتار‌هايي از اين دست را نمي‌توان به جز با واژه‌ «تملق» براي مسئولان بالاتر كه عمدتاً با نيت گرفتن امتيازات و جايگاه‌هاي بالاتر همراه است توصيف كرد كسي كه دست به تملق مي‌زند در ابتدا نشان مي‌دهد شايستگي لازم را براي ماندن در پست‌هاي اجرايي و مديريتي ندارد و به دنبال آن است با چاپلوسي همچنان صندلي خود را حفظ كند. » در ادامه اين يادداشت در مورد واكنش رئيس‌جمهور آمده كه «چون اين تملق در رابطه با حسن روحاني اتفاق افتاده، واكنش رئيس‌جمهور به اين امر هم مهم است. 

رئيس‌جمهور علاوه بر سمت اجرايي خود در كسوت لباس روحانيت وظيفه دارد با اين چاپلوسان و تملق گويان برخورد شديد انجام بدهد تا همه‌ مسئولان متوجه شوند نظام جمهوري اسلامي جاي چنين كار‌هايي نيست. » در مطلب سايت الف آمده كه گويا مسئولين استان سمنان در تلاش براي تأسيس موزه حسن روحاني در سرخه هستند: «گرفتن آيين براي نصب پلاك ماندگار بر سر خانه‌ پدري رئيس‌جمهور در استان سمنان توسط معاون ايشان و همچنين تلاش‌ها براي تأسيس موزه حسن روحاني در سرخه سمنان هر شنونده‌اي را در بهت و حيرت گرفتار مي‌كند.»
غیر قابل انتشار: ۲۳۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
0
اگر آقای حسن روحانی واقعا روحانی است به جای آئین پلاک ماندگار مقداری از حقوق نجومی خود و وزرایش را برای کمک به زلزله زدگان اختصاص می داد . کاش هزینه رنگ ریشش را برای شیر خشک کودکان زلزله زده صرف می کرد .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
0
سایت جوان " بله درست ست " از ارمان های انقلاب وسیره امام
(ره) فاصاه گرفته ایم " چرا؟ چاپلوسی مقامات از هم جای صداقت بیان را گرفته ست " سخنرانی و جلسات پیاپی بیهوده و زیاد " جای عملکرد درست وبه موقع را گرفته ست " اگر اعتراضی نمی شود " ته صحه گذاشتن ست " شور کار زیاد شده ست " کجای کار را باید دست گذاشت که اصلاح شود ؟ وقتی اکثر جاها از عملکرد درست خارج شده اند.
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
1
بسم الله الرحمن الرحیم
شاید مشاورین رئیس دولت با ایجاد ترس باعث شده اند تا بسیاری از اهدافشان به ثمر بنشیند همانگونه که با القای حمله آمریکا برجام را به ملت ایران تحمیل کردند تا جان افراد بیگاهی مثل رئیس دولت و خانواده ایشان و رئیس تشخیص مصلحت وقت و خانواده ایشان خدای ناکرده به خطر نیفتد!
در ماجرای زلزله هم مردم فرزندان و خانواده ای خود را از دست داده اند و از چنین مردمی باید دوری کرد نه انکه مرهمی در جراحتشان کذاشت زیرا عده ای به طور حتم همین مسئولین معصوم و بیگناه را مقصر می پندارند و ممکن است به کلاهشان نگاه چپ کنند پس پیاده شدن ار اتومبیل به صلاح نبوده و نیست و باید از دور دستی به اتش داشت و مشکلات را بگذاریم تا مردم خودشان حل کنند انشاالله!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار