کد خبر: 881423
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
معاون تحقيقات وزارت بهداشت با اشاره به اينكه اختلال در سيستم آب شرب و آلوده‌شدن آب مي‌تواند بيماري‌هاي عفوني گوارشي را به همراه داشته باشد، گفت: متخصصان گوارش و كبد در صورت نياز و فراخوان به مناطق زلزله‌زده اعزام خواهند شد. 

دكتر رضا ملك‌زاده در نشست خبري انجمن گوارش و كبد ايران كه در بيمارستان شريعتي برگزار شد، با اشاره به وقوع زمين‌لرزه در كرمانشاه اظهار داشت: متخصصان گوارش و كبد علاوه ‌بر جمع‌آوري كمك‌هاي نقدي در صورت نياز به منطقه زلزله‌زده اعزام خواهند شد و آمادگي‌هاي لازم در اين راستا وجود دارد.

وي به خطرات گوارشي‌اي كه زلزله‌زدگان را تهديد مي‌كند، اشاره كرد و گفت: بسيار حائز اهميت است كه در اين زمينه اختلال ايجاد نشود. بيماري‌هاي عفوني گوارشي و اسهال افراد را تهديد خواهد كرد.  معاون تحقيقات وزارت بهداشت تأكيد كرد: همچنين وقوع اين حادثه‌تأثير منفي بر روان بازماندگان دارد و اين مسئله روي سيستم گوارشي نيز تأثير منفي مي‌گذارد. بنابراين توجه به حادثه‌ديدگان بسيار ضرورت دارد.  ملك‌زاده همچنين به موضوع سرطان‌هاي گوارشي اشاره كرد و گفت: 50 درصد سرطان‌هاي ايران مربوط به دستگاه گوارش و همچنين 50 درصد سرطان‌ها قابل‌علاج است، در صورتي‌كه به‌موقع تشخيص داده‌شوند.  وي بيان داشت: 40 درصد سرطان‌ها قابل پيشگيري است و چاقي و كم‌تحركي مهم‌ترين علل بروز سرطان به شمار مي‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار