کد خبر: 881422
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
گزارش «جوان» از مناطق زلزله‌زده غرب کشور
تصاوير خودشان روايتگر حقيقت هستند؛ ‌از نوزادي كه با همت پزشك درجه‌دار در ويرانه‌هاي بيمارستان تخريب شده شهداي سرپل ذهاب در داخل آمبولانس متولد شد...
متين زاهدي 

تصاوير خودشان روايتگر حقيقت هستند؛ ‌از نوزادي كه با همت پزشك درجه‌دار در ويرانه‌هاي بيمارستان تخريب شده شهداي سرپل ذهاب در داخل آمبولانس متولد شد تا نشانه فاصله‌اي ناچيز ميان مرگ و زندگي باشد، تصاوير آواربرداري و كاميون‌هايي كه با آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منطقه حضور يافتند تا مدال حضور هميشگي در تمامي بزنگاه‌هاي حساس و سخت را بر سينه سپاهيان بياويزد. نیروهای خدوم ارتش نیز دوشادوش سپاهیان مشغول خدمت‌رسانی در غرب کشور هستند. 

خبر زمين لرزه 7/3 ريشتري در ديار پهلوانان خواب شيرين را بر همه ايرانيان حرام كرد. لرزه بر اندام بيستون و آوار و مرگ و مصدوميت ديار كرمانشاه دل مردم كشورمان را هم لرزاند، اما از همان لحظات نخستين اين نيروهاي سپاه و ارتش بودند كه براي ياري مردم زلزله‌زده راهي ديار پهلوانان شدند و تمامي امكاناتشان را براي خدمت‌رساني به مردم بسيج كردند.  يگان‌هاي مختلف نيروي زميني ارتش و سپاه در كنار قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيای سپاه پاسداران از ابتداي وقوع حادثه تاكنون در حال امداد‌رساني به حادثه‌ديدگان هستند. قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا كه پروژه‌آب‌هاي مرزي را بر عهده دارد، با بيش از 3هزار دستگاه مهندسي سنگين، راه‌هاي مواصلاتي را  كه به دليل ريزش كوه و آوار مسدود شده بود، بازگشايي كردند. انتقال مجروحان زلزله توسط هواپيماهاي اورژانس هوايي، انتقال تيم‌هاي امدادي و تجهيزات جهت تسريع در آواربرداري و بازسازي محورهاي روستايي و انتقال اكيپ‌هاي فني از ديگر اقدامات يگان‌هاي پروازي نيروي هوافضاي سپاه طي روزهاي گذشته است. 

انجام بيش از ۴۳ ساعت پرواز توسط هواپيماهاي آنتونف۷۴، ايلوشين ۷۶ و بالگرد Mi ۱۷ در روزهاي گذشته و انتقال بيش از ۴۸۰ نفر از مجروحان به مراكز درماني از ديگر اقدامات اجرا شده توسط نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.  در عين حال سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با لغو جلسات و برنامه‌هاي خود راهي مناطق زلزله‌زده شد. 
   
همت براي بازسازي سريع 
 سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران درباره نيازهاي مردم اين مناطق گفت: بيشترين كمبود، نياز به چادر است و همچنين آب و غذا كه اين امكانات از استان‌هاي اطراف و كرمانشاه در راه است. هلال‌احمر و امكانات سپاه را هم بسيج كرديم تا نيازهاي مردم تأمين شود و احتمالاً تا شب چادرها می‌رسد و توزيع خواهد شد.   با بيان اينكه شهر و روستاها بين ارتش و سپاه براي كمك‌رساني تقسيم شده است، گفت: به سرپل ذهاب توسط ارتش به‌دليل حضور يگان‌هايش كمك مي‌شود و روستاهاي اطراف كه زياد هم هستند، توسط سپاه امدادرساني و آواربرداري مي‌شوند.   سرلشكر جعفري تصريح كرد: ساختمان‌هاي روستايي اين مناطق به دليل اينكه يك بار در دوران جنگ تحميلي آسيب ديده بودند تازه‌ساز است. روستاهاي مرزي در ساير مناطق عمدتاً گلي و خشتي هستند، اما اين منطقه بعد از جنگ ساخته شده و تخريب‌هاي آنچناني صورت نگرفته است. 

سرلشكر جعفري گفت: عمليات آوار‌برداري را از ساعات اوليه پس از زلزله شروع كرده‌ايم و مي‌خواهيم احداث منازل مناطق روستايي را كه به بسيج و سپاه واگذار شده است به سرعت آغاز كنيم. همچنين با دستور سردار عبداللهي، فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا امكانات و ماشين‌آلات كارگاه‌هاي مستقر در اين استان‌ها در همان ساعات اوليه براي امدادرساني و آواربرداري و بازكردن راه‌هاي مواصلاتي عازم مناطق حادثه‌ديده شدند. 
   
استقرار 475 كادر درماني
سردار سرتيپ پاسدار محمد پاكپور، فرمانده نيروي زميني سپاه از اولين ساعات وقوع زلزله در مناطق زلزله‌زده غرب كشور حضور يافت و به سازماندهي و مديريت يگان‌هاي عمل‌كننده اين نيرو در امدادرساني به مردم زلزله‌زده استان كرمانشاه پرداخت. 
بر اين اساس تعداد شش بيمارستان مجهز سيار براي درمان و ارائه خدمات پزشكي به مجروحان و مصدومان، امكانات مهندسي جهت آواربرداري و چندين يگان واكنش سريع به منظور امدادرساني و كمك به زلزله‌زدگان مناطق غرب كشور از نخستين ساعات وقوع زلزله در منطقه حضور داشته و همچنان به خدمت‌رساني به مردم منطقه مي‌پردازند. 

سردارسرتيپ دوم پاسدار احمد اخوان، معاون بهداري نيروي زميني سپاه درباره اقدامات انجام شده توسط نيروي زميني سپاه براي درمان زلزله‌زدگان با بيان اينكه نيروي زميني سپاه تعداد شش بيمارستان صحرايي را براي خدمت‌رساني در منطقه مستقر كرده است، گفت: بيمارستان امام حسين (ع) به عنوان محور در منطقه در حال انجام وظيفه است و توانسته با موفقيت مصدومان را مداوا كند.  وي درباره تعداد پزشكان اعزام شده به منطقه گفت: معاونت بهداري نيروي زميني سپاه 475 كادر درماني را با پنج سورت  پرواز اعزام كرده است. 
 سردار اخوان درباره تعداد آمبولانس‌هاي مستقر شده توسط نيروي زميني در منطقه گفت: معاونت بهداري نيروي زميني سپاه 47 آمبولانس را در منطقه مستقر كرده است. 

سردار اخوان با بيان اينكه شش ست بيمارستاني با ابلاغ سردار پاكپور در منطقه مستقر شده است، گفت: بيمارستان شهيد صدوقي اصفهان بزرگترين بيمارستان صحرايي كشور است كه توسط نيروي زميني سپاه جهت درمان مجروحان با تمام امكانات در منطقه مستقر شده است. اين بيمارستان مي‌تواند در روز هزار نفر را درمان كند و ۵۰ عمل جراحي را در روز انجام دهد. اين بيمارستان صحرايي از نظر امكانات و كاربري با يك بيمارستان در سطح شهر برابر است و مي‌تواند در درمان مصدومان بسيار مؤثر باشد. 
غیر قابل انتشار: ۲۳۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
0
خداوند همه این عزیزان ارتشی و سپاهی را خیر دهد که اینچنین با از خود گذشتگی و ایثار به داد این هم وطنان زلزله زده می رسند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار