کد خبر: 881412
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
فرمانده سپاه استان البرزخبرداد
فرمانده سپاه استان البرز در نشست خبری هفته بسیج ، با بیان اینکه چند محور اساسی برای هفته بسیج در نظر گرفته شده که محور خدمات رسانی و امور اجتماعی از جمله این اقدامات است، اظهار کرد: ارائه خدمات پزشکی و درمانی با محوریت مساجد در این هفته انجام می گیرد.

سردار مولایی با اشاره به اجرایی شدن طرح هجرت یک در استان البرز که خدماتی نظیر امور پزشکی در این زمینه ارائه می شود، افزود:  توزیع بسته های بهداشتی و درمانی، ویزیت رایگان، برگزاری کلاس های آموزشی، تست غربال گری و اعزام پزشکان به مناطق محروم از جمله مناطق زلزله زده در دستور کار قرار دارد که این روند با اعلام نیاز سپاه نبی اکرم(ص) در کرمانشاه تسریع پیدا می کند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز حضور مسئولان در نقاط مختلف استان و ارائه خدمات عمرانی و سازندگی را از جمله برنامه هایی برشمرد که در هفته بسیج به طور ویژه تر نسبت به دیگر ایام سال انجام می شود.

سردار مولایی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به خانواده دارای دو معلول و بیشتر در حوزه خدمات رسانی بخش عمرانی و سازندگی در دستور کار قرار دارد که این مهم با انعقاد تفاهم نامه با بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به زودی اجرایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه اموزش های لازم به موجب توسعه و گسترش اقتصاد خانوادگی انجام می گیرد که اقدام مثمر ثمری محسوب می شود، تصریح کرد: تهیه جهیزیه برای نوعروسان و دامادان در حد محدود انجام می گیرد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با اعلام اینکه طرح کرامت ۲ در ده نقطه از استان البرز اجرایی می شود که مباحث امنیت، آموزش، بهداشت اجتماعی و غیره را شامل می شود، اظهار کرد: مناطقی چون خط چهار حصار، ملک اباد و مهدی اباد در راستای بهره مندی از این خدمات در اولویت قرار داشته و مد نظر سپاه این استان است.

سردار مولایی با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان البرز تشکیل شده که در ابتدای امر به موجب محرومیت زدایی دو دهستان در استان مد نظر قرار گرفته شده است، افزود: سپاه در راستای اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم اقدامات ویژه ای انجام داده که زنان سرپرست خانوار و توسعه اشتغال خانگی در این بخش مورد توجه خاص تری قرار گرفته است.

وی اعطای وام و تسهیلات کم بهره برای توسعه این قبیل مشاغل را از دیگر اقداماتی برشمرد که سپاه پاسداران همواره درصدد اجرایی کردن آن بوده است، گفت: پروژه های اقتصاد مقاومتی متعددی در هفته بسیج به بهره برداری خواهد رسید.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با هدف معرفی کالای تولید داخل، اظهار کرد: عدم تجاری سازی محصولات داخلی یکی از مهم ترین مشکلاتی است که گریبان تولیدکنندگان داخلی را گرفته لذا می طلبد در جهت معرفی این محصولات با جدیت هر چه تمام تر وارد عمل شد.

سردار مولایی امضای تفاهم نامه پیرو احداث ۴۰۰ باب منزل برای محرومین استان را از دیگر اقدامات شایان توجه در سطح استان البرز دانست و افزود: بسیج و سپاه حافظ انقلاب اسلامی و ایران هستند و در تمام بخش های مختلف نقش های پر رنگی را ایفا می کنند.

وی برگزاری رزمایش مدیریت بحران در نقاط مختلف استان با رویکرد مدیریت بحران و راه اندازی سراسری گشت های محله محور را از جمله برنامه های هفته بسیج در استان برشمرد که طی روزهای آتی به مردم ارائه می شود، گفت: گردهمایی بسیجان و برگزاری مسابقات نظامی نیز در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه استان البرز به مخاطرات عدیده فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: به راحتی نمی توان از کنار این مسایل و مشکلات عبور کرد اما بدون شک ارائه آموزش های لازم نقش حائز اهمیتی در جهت کاهش مخاطرات این حوزه ها خواهد داشت.

سردار مولایی اعلام کرد: برپایی پارک خلاقیت در شمال کرج(نورالشهدا)، افتتاح مرکز رشد و خلاقیت برگزاری دوره های علمی و رباتیک توسط بسیجیان، معرفی چهره های برتر در حوزه فضای مجازی، برگزاری پرسشگری گفتمان بسیج در فضای مجازی و گلباران مزار شهدا نیز در این ایام انجام می گیرد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با تاکید به اینکه فراخوان جشنواره (من هنرمند مدافع حرم هستم) به زودی اعلام خواهد شد در رابطه با اقدامات سپاه البرز پیرامون وقوع زلزله در غرب کشور، اظهار کرد: جمع آوری امکانات و تجهیزات مورد نیاز مردم زلزله زده غرب، اعزام گروه های جهادی و غیره از جمله این اقدامات محسوب می شود.

وی با اعلام اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته  ۱۳ هزار غذای گرم توسط ناحیه امام سجاد(ع) ۷۴ هزار غذای گرم توسط سپاه ساوجبلاغ بین مردم زلزله زده غرب توزیع خواهد شد، تاکید کرد: مسیول سازندگی سپاه استان در مناطق زلزله زده غرب کشور حاضر است.

سردار مولایی با بیان اینکه سال گذشته به سبب اینکه در شهرستان فردیس بیمارستانی وجود نداشت، اقدام به راه اندازی بیمارستان صحرایی کاملا مجهز در این منطقه کردیم، گفت: درصورتی که کرمانشاه نیاز داشته باشد امادگی انتقال این بیمارستان به مناطق زلزله زده وجود دارد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به اینکه در جهت اجرایی شدن عملیات بزرگ فرهنگی اربعین باید از مردم و مسئولان قدردانی کرد، گفت: امکانات خوبی از استان البرز در این راستا به کار گرفته شده بود که در نوع خود بی نظیر بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار